04-23-2010, 12:30 PM
Здравейте Колеги и Колежки,
Първо, данните за Колата:
03/2000г V70II (P82) 2.5TDi (D5252T - Ауди)
Скоро имах удоволствието да направя едно кръгче в същата кола като моята на колега от форума който скоро си я купи. След карането установих че явно имам проблем с турбо системата, и си е така от както я купих преди година и малко. Според мен, губя някаде между 15 и 20% от мощноста която двигателя би трябвало да произвежда. Усещам когато се включи турбото, но няма налягането което би трябвало да има, итака не се чува турбината почти въобще като надуе.
След доста четене съм открил възможните неща които биха могли да причиняват загубата на мощост, и ме кара да питам следнят въпрос:
Има ли сервизи който спецялизират или се занимават само със турбо системи?
Питам защото определено не всеки сервис има необходимито оборудване за да се провери всичко по един двигател, а и поради факта че двигателя е на Ауди в буквалня смисел, се чудя дали някой посочен Ауди сервиз няма да е по на ясно с нещата по този двигател.
Иначе, това съм открил от проучване по въпроса:
Причината може да е от една или повече от следните компоненти -
1. Boost Pressure Sensor (Датчик за Турбо Налягането)
2. Diesel Injection System Valve (клапан на Инжекционната система)
3. EGR Valve
4. MAF Sensor (Датчика за мерене на въздуха влизайки в двигателя)
5. The propellor / spooler in the turbo (Перката в турбината)
6. Pressure leak from a loose or split hose / pipe (загуба на налягане от някой спукана или хлабава тръба / маркуч)
7. Split intercooler. (Спукан интеркулер)
От всичките тези неща (докато не се направи инспекция) за сега изключвам:
2. Веднага след като купих колата направих диагностика на компютъра което показваше че всичките дюзи пръскат гориво в нормални граници за количество, а и диагностиката в МП въобще не показа никакви грешки свързани с компонентите за турбо системата
4. До колкото разбрах, има много гадни симптоми / признаци ако МАF датчика е тръгнал и до сега не съм усетил нито един
5. Разбрах че ако перката на турбината е прекалено хлабава / износена, тогава колата ще прави облаци бял пушек и ще се усети спад в нивото на маслото
7. Ако интеркулера е спукан, ще има локвичка масло под предицата. Нямам течове никаде.
Аз определено ще я закарам колата на сервиза на Жоро Терзиев за проверка на тръбите, маркучите и висчко останало което могат да проверят. Но, случайно ако немогат да открият проблема или нямат начин как да проверят определени неща, искам да знам на каде да тръгна.
Също така разбрах че датчика за турбо налягането може да се изчисти с нещо което нито знам как се казва на БГ-ски, нито каде да го открия ==> Throttle Body Cleaner
Благодаря Ви предварително за отговори и съвети!
Първо, данните за Колата:
03/2000г V70II (P82) 2.5TDi (D5252T - Ауди)
Скоро имах удоволствието да направя едно кръгче в същата кола като моята на колега от форума който скоро си я купи. След карането установих че явно имам проблем с турбо системата, и си е така от както я купих преди година и малко. Според мен, губя някаде между 15 и 20% от мощноста която двигателя би трябвало да произвежда. Усещам когато се включи турбото, но няма налягането което би трябвало да има, итака не се чува турбината почти въобще като надуе.
След доста четене съм открил възможните неща които биха могли да причиняват загубата на мощост, и ме кара да питам следнят въпрос:
Има ли сервизи който спецялизират или се занимават само със турбо системи?
Питам защото определено не всеки сервис има необходимито оборудване за да се провери всичко по един двигател, а и поради факта че двигателя е на Ауди в буквалня смисел, се чудя дали някой посочен Ауди сервиз няма да е по на ясно с нещата по този двигател.
Иначе, това съм открил от проучване по въпроса:
Причината може да е от една или повече от следните компоненти -
1. Boost Pressure Sensor (Датчик за Турбо Налягането)
2. Diesel Injection System Valve (клапан на Инжекционната система)
3. EGR Valve
4. MAF Sensor (Датчика за мерене на въздуха влизайки в двигателя)
5. The propellor / spooler in the turbo (Перката в турбината)
6. Pressure leak from a loose or split hose / pipe (загуба на налягане от някой спукана или хлабава тръба / маркуч)
7. Split intercooler. (Спукан интеркулер)
От всичките тези неща (докато не се направи инспекция) за сега изключвам:
2. Веднага след като купих колата направих диагностика на компютъра което показваше че всичките дюзи пръскат гориво в нормални граници за количество, а и диагностиката в МП въобще не показа никакви грешки свързани с компонентите за турбо системата
4. До колкото разбрах, има много гадни симптоми / признаци ако МАF датчика е тръгнал и до сега не съм усетил нито един
5. Разбрах че ако перката на турбината е прекалено хлабава / износена, тогава колата ще прави облаци бял пушек и ще се усети спад в нивото на маслото
7. Ако интеркулера е спукан, ще има локвичка масло под предицата. Нямам течове никаде.
Аз определено ще я закарам колата на сервиза на Жоро Терзиев за проверка на тръбите, маркучите и висчко останало което могат да проверят. Но, случайно ако немогат да открият проблема или нямат начин как да проверят определени неща, искам да знам на каде да тръгна.
Също така разбрах че датчика за турбо налягането може да се изчисти с нещо което нито знам как се казва на БГ-ски, нито каде да го открия ==> Throttle Body Cleaner
Благодаря Ви предварително за отговори и съвети!
03/2000 V70II 2.5 TDi / 140hp
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most"
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most"