The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 масло

#32
Spurs Wrote:Според мен <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_93_285&products_id=3786">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3786</a><!-- m --> е по-добре. Още повече е на промоция в момента. Втората му цифра е по-висока, позволява по-висока максимална температура. Все пак и това, което си избрал не мисля, че е лошо. Ама нека и Влади каже мнението си.
Този КАСТРОЛ е хубав, стига да е немски, както пише Wink FST технология и покрива "MB-Freigabe 229.31/ 229.51 " - най-новите спецификации на МВ. Последната цифра "1" означава, че е LOW SAPS, т.е. за DPF-и.
Иначе ще почерпя, ласкаеш ме, Мони :lol:
Не съм чак такъв спец по маслата, чета повече и гледам да не се доверявам много на стоки от БГ. Работя в производство и винаги има от 1-во до N-то качество, така че една марка може да е хубава и лоша. Убедил съм се, че големите вносители на нашия пазар внасят по-ниско качество, заради цената ... отделно, че нямаме закони, които да ги държат отговорни Wink
За колегата, чийто сайт си цитирал, знам че продава хубави неща (аз още не съм купувал от него, но познавам хора, които са му редовни клиенти). Не мога да кажа със сигурност какво и как, защото не съм запознат. Но определено каквото съм купил от Германия или Англия е било истинско, качествено и понякога дори на по-добра цена с доставката. Единственият недостатък е, че не мога да ползвам ДДС-то, т.е. мога, но е доста по-сложно да се осчетоводява и затова по-рядко прибягвам да купувам от чужбина. Наблягам на МП, но в някои случаи излиза доста по-изгодно отвън ... МП имат части, които са 4 пъти по-високи от официални цени в Германия Confusedhock: :? За други са 1:1 ... но да не размивам темата.
Както написах по-горе препоръчвам, а не задължавам или налагам мнение ... всеки има правото и свободата да избира какво ще прави с колата си Wink
Но не мога да се съглася, че заради еко нормите, трябва да правим компромис с експлоатацията на двигателите ... нима ЕГР-и, DPF-и, пеперуди и др. крилати "модерни" техники са по-добри от изпитаните стари технологии? Не, просто повече боклуци по мотора, които да ни вкарват в разходи и да сме зависими от официални сервизи и периодични обслужвания Wink Вдин D5 никога няма да издържи повече от старият дизел на ВОЛВО, който всъщност е новият D5 Wink
Същото е и с маслата А5 - чист маркетинг и възможност да напишат "Евро Х", защото в лабораторията дала 0,00005 кг/км по-малко сажди :mrgreen:
Друга еко простотия - така се изразявам, не защото съм против природата - напротив, а защото съм против популизма и маркетинга - неща, които са измислени да правят пари от еко идеи, е ниското съдържание, т.е. почти никакво, на сяра в дизела ... защото не била екологична. Решиха да слагат БИО лайна (горива), които са доста агресивни и нямат смазочни свойства ... но видиш ли, много са екологични колите, имат Евро 16, Евро 39 и т.н. :mrgreen: А сярата в дизела служи за смазване на помпата, механизми, дюзи и т.н. По химия съм адски зле, ама наистина доста голям лаик, но постоянно питам и чета, гледам и да мисля понякога :mrgreen: Та, какво се получи с модерните "евро дизел" горива - старите нафтови печки дрънчат повече, но собствениците им не обръщат внимание, защото са на ХХ години ... новите, те пък започват да се бъгват, не дрънчат толкова, защото нямат време да се разтропат, а направо започват да пикаят от нагара, образувал се от неправилно впръскване вследствие на износване причинено от липсва на смазване ... ей, колко умно го написах :lol:
Ето затова правя и една друга "простотия" с моторите ми - слагам 2Т масло, за да смазва ... ама ако питам в МП мога ли да го правя, те ще ми отговорят, че ще скапя мотора и ще ми отпадне гаранцията. Защо? Защото нямат "инструкции" за подобни отговори ... нова дюза е близо 1500 лв., да не говорим за ГНП :lol: Иначе всеки "стар" дизелджия ще ви каже, че каквото и масло да намерите, слагайте по-малко в нафтата - хубаво е ... ама ние нали сме с модерни дюзи с 500 впръсквания в наносекунда и имаме специални филтри да пазят лалетата, затова не смея да слагам каквото масло ми попадне, а се съобразявам да е 2Т и да е бездимно Wink
Дано не съм ви отегчил с поредната лекция по физико-химия :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)