08-13-2013, 01:51 PM
Spurs Wrote:иначе мисля на следващата смяна да сложа STATOIL (с препоръчаните параметри за D5 185 hp)... T.e. очаквам Влади да почерпи два пъти, щото той ми я "вкара" в главата... :lol: :lol: :lol:
Само за протокола - Statiol аз го препоръчах на Влади, а пък на мен ми го препоръчаха в германския форум. Там повечето карат D5-ците си (185 к.с.) точно със Statoil LazerWay C3 5W-40. И има доста двигатели на 800 000 километра и повече с първата турбина например. Но втория автоматик ...
Всъщност преди да бъдат купени от Форд, Волво препоръчваха точно Statoil, но после заради Форд - Кастрол - явно имат някакви договири. Абе корпоративна политика. И въпреки че вече чорбаджии са Geely, все още не са сменили "официалния придворен доставчик". Може утре да препоръчват Prista или Lukoil, ако парите са добри, знам ли .... Но докато Волво беше самостоятелен производител, препоръчваше Statoil.
0W-30 може и да осигурява някаква пренебрежима икономия от 2,5%, но не е "полезно" за мотора заради понижения високотемпературен коефициент на срязване HTHS - наистина, така се понижава вътрешното триене при горещ двигател, но за тази цел маслото е прекалено "рядко" и "воднисто" при висока температура. И масления слой много лесно се "срязва". Точно в това е разликата между препоръчителните за клиентите ACEA A3/B4 и препоръчваните от фирмите ACEA A5/B5 заради прочутите емисии на СО2.
Абе каквото и да купувате, гледайте маслото да отговаря на MB 229.51 - по принцип Мерцедес имат най-строги изисквания към качествата на маслата, които допускат за своите двигатели. А MB 229.51 значи много. В краен случай BMW Longlife-04.