08-13-2013, 02:06 PM
Carburettor Wrote:Първо - за протокола :oops: - ОК, Влади ми говори за теб, като се видяхме, все добри неща... Надявам се да се запознаем лично скоро! Виждам, че и ти ги "четеш" тънките неща...Spurs Wrote:иначе мисля на следващата смяна да сложа STATOIL (с препоръчаните параметри за D5 185 hp)... T.e. очаквам Влади да почерпи два пъти, щото той ми я "вкара" в главата... :lol: :lol: :lol:
Само за протокола - Statiol аз го препоръчах на Влади, а пък на мен ми го препоръчаха в германския форум. Там повечето карат D5-ците си (185 к.с.) точно със Statoil LazerWay C3 5W-40.
0W-30 може и да осигурява някаква пренебрежима икономия от 2,5%, но не е "полезно" за мотора заради понижения високотемпературен коефициент на срязване HTHS - наистина, така се понижава вътрешното триене при горещ двигател, но за тази цел маслото е прекалено "рядко" и "воднисто" при висока температура. И масления слой много лесно се "срязва". Точно в това е разликата между препоръчителните за клиентите ACEA A3/B4 и препоръчваните от фирмите ACEA A5/B5 заради прочутите емисии на СО2.
Второ - "срязването" от коя цифра се получава - първата или втората, преди или след "w" - то.
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992