10-02-2013, 08:31 PM
OK, малко свежо инфо.
Колата ще бъде с два акумулатора (и този път Здравко да не се кикоти - може да заповяда с фотоапарата ).
Защо 2-ри акумулатор ли? Защото компа ще работи за кратък период от време СЛЕД като колата е угасена и заключена. Отделно в момента на гаснене аз никога няма да съм там и ако зависне и не се "шътне" а остане на "Send/Don't send" това би означавало сутринта да вадя кабелите и да се моля на някой комшия да ми даде ток...
Та 2-ия акумулатор след много търсене, четене, тормозене на хора за съвети (мерси Тишо, златен си!) бе избран да е YUASA NP 12-12.
Ето така изглежда:
Той се ще сдвоява с основния акумулатор САМО докато алтернатора зарежда, посредством яко реле. 12V 120А. Изглежда така:
Това чудо е голямо! На картинка изглежда като нормално реленце, но е 3 пъти по-голямо.
Това е плана за окабеляване на захранването на колата:
Не съм показал само един бушон - този между двата акумулатора. Той ще бъде 80А но си търся самовъзстановяващ. Ако не си намеря до края на седмицата слагам нормален и това е, защото иде големия студ и това ми единствения шанс да съм навън за няколко часа без последващи посещения в аптеката ...
Като цяло идеята е да не се бъзикам с основния акумулатор и той да продължава да си върши работата както досега. Ако ще има изцепки, то те да не водят до поражения по автомобила а само по допълнителните консуматори. Може да бодна още няколко бушона тук-там ако нещо ме притесни, ще видим. Много хора слагат САМО един бушон и един пожарогасител под седалката. Аз не съм от тях - слагам си цяло ново табло с бушони за да ми е мирна главата.
След няколко дни ще има снимки от монтажа.
Колата ще бъде с два акумулатора (и този път Здравко да не се кикоти - може да заповяда с фотоапарата ).
Защо 2-ри акумулатор ли? Защото компа ще работи за кратък период от време СЛЕД като колата е угасена и заключена. Отделно в момента на гаснене аз никога няма да съм там и ако зависне и не се "шътне" а остане на "Send/Don't send" това би означавало сутринта да вадя кабелите и да се моля на някой комшия да ми даде ток...
Та 2-ия акумулатор след много търсене, четене, тормозене на хора за съвети (мерси Тишо, златен си!) бе избран да е YUASA NP 12-12.
Ето така изглежда:
Той се ще сдвоява с основния акумулатор САМО докато алтернатора зарежда, посредством яко реле. 12V 120А. Изглежда така:
Това чудо е голямо! На картинка изглежда като нормално реленце, но е 3 пъти по-голямо.
Това е плана за окабеляване на захранването на колата:
Не съм показал само един бушон - този между двата акумулатора. Той ще бъде 80А но си търся самовъзстановяващ. Ако не си намеря до края на седмицата слагам нормален и това е, защото иде големия студ и това ми единствения шанс да съм навън за няколко часа без последващи посещения в аптеката ...
Като цяло идеята е да не се бъзикам с основния акумулатор и той да продължава да си върши работата както досега. Ако ще има изцепки, то те да не водят до поражения по автомобила а само по допълнителните консуматори. Може да бодна още няколко бушона тук-там ако нещо ме притесни, ще видим. Много хора слагат САМО един бушон и един пожарогасител под седалката. Аз не съм от тях - слагам си цяло ново табло с бушони за да ми е мирна главата.
След няколко дни ще има снимки от монтажа.