The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
940 - смяна на B200FT с B230ЕТ

#3
От последния ми пост минаха 3 години... Време, през което чаках нещо да стане с двигателя, за да ми даде стимул да го сменя. Оставил го бях на доизживяване и все си мислех, че ангренажа някой красив ден ще се скъса. Трябваше да сменя ремъка и ролката на 270000 км. но наскоро на над 350000 издуха гарнитурата. Знаех, че старите модели Волво са здрави, но чак пък толкова... За всичкото това време смених един шарнир, който си потропваше още като купих колата и само съм сменял масло....

Но стига с лиричното отклонение. Дойде време за смяна на мотора. Преди седмица и нещо започнах да разглобявам донора, който взех за части. Първата изненада за мен се оказа главата. 531! Из шведските форуми има доста писано за нея и то предимно положителни неща. Закарах я на един местен корифей на глави на ДВГ и днес ходих да си я взема от основно освежаване. Човека ме изгледа добродушно и каза, че ако още 500 км. е била карана е щяла да отиде за скрап. Една тапа против замръзване е била изгнила и от там е текъл антифриз. А пък и на двигателя е нямало как да се разбере, защото тапата е обърната надолу (към блока), а гарнитурата минава толкова близо до нея, че почти я скрива. Е, малкия дявол. Била метнала много леко главата, но само с един шлайф всичко си е на място. Скоро ще постна и малко снимков материал.

Втората изненада беше на няколко сантиметра под главата. Когато я свалих и прокарах пръст по стените на цилиндрите учудването ми беше огромно. Нямаше абсолютно никакъв ръб. Очакването ми беше, че блока ще се шлайфа, но като видях и следи от хонинга по цилиндрите изпаднах в недоумение. Някак си не ми се вярва толкова стар двигател да няма износване. Сега седя и се чудя какво да го правя, дали да не мине само със смяна на сегменти. Естествено всички семеринги, гарнитури и уплътнения ще се сменят с нови, та в тази връзка ако някой знае каталожен номер (ако има такъв изобщо) на комплект гарнитури за B230ET или пък списък кат. номера ще ми спести доста ровене (разбира се няма да мине без бира... В която и точка на България да е, като съживя корабчето ще трябва разработване).

Засега толкова. Скоро се надявам да има развитие по темата, а пък и снимков материал ще трябва да набавя...
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)