11-17-2013, 02:35 PM
Здравейте колеги,
пускам тази анкета, която надявам се ще е интересна за всички. Може би по-старите членове, които вече сте се събирали си знаете колите, а също и мнението си за тях. Но вероятно има и мнозина, които не пишат редовно, но биха се дали гласът си в тази анкета.
Целта не е да се предизвикват спорове за предимствата на едно или друго гориво. Тези неща вероятно са обсъждани вече многократно, а и всеки е свободен да има своето мнение.
Идеята ми е да видим тенденцията на развитие и дали даден вид двигател се налага като по-масов, по-удобен или евтин за поддръжка. Ще се опитам да поясня думите си с мои наблюдения и това, което съм чел. Аз поне помня 1970-те години, когато Мерцедес пусна първите си масови дизелови модели дизел с и без турбо с най-различни предкамери и механични помпи - 200, 220, 240, 300. Те станаха символ на икономичното каране(изключително с инвалидни номера), но заедно с това и на пушещи и тракащи коли, без ускорение и мощност. През 1980те години, VW-концерна съсипа конкуренцията с TDi, залагащо на директно впръскване и обща шина. Най-после дизелите станаха бързи и икономични. Всички фирми се засилиха да разработват дизелови двигаели, като в еуфорията мнозина предричаха скорошното изчезване на бензиновите двигатели изобщо. Това обаче не се състоя. Някъде в средата на 1990-те години вече стана ясно, че новото поколение дизелови двигатели освен, че са по-скъпи и сложни, на стари години започват да страдат от скъпи болести. Това доведе до увеличаването на броя на газовите автомобили, които си ги имаше откакто е имало и дизелови, но бяха засенчени от тях.
Та имам чувството, че сега е настъпло някакво равновесие. Но може и да греша. Така че моля дайте своя глас в анкетата.
пускам тази анкета, която надявам се ще е интересна за всички. Може би по-старите членове, които вече сте се събирали си знаете колите, а също и мнението си за тях. Но вероятно има и мнозина, които не пишат редовно, но биха се дали гласът си в тази анкета.
Целта не е да се предизвикват спорове за предимствата на едно или друго гориво. Тези неща вероятно са обсъждани вече многократно, а и всеки е свободен да има своето мнение.
Идеята ми е да видим тенденцията на развитие и дали даден вид двигател се налага като по-масов, по-удобен или евтин за поддръжка. Ще се опитам да поясня думите си с мои наблюдения и това, което съм чел. Аз поне помня 1970-те години, когато Мерцедес пусна първите си масови дизелови модели дизел с и без турбо с най-различни предкамери и механични помпи - 200, 220, 240, 300. Те станаха символ на икономичното каране(изключително с инвалидни номера), но заедно с това и на пушещи и тракащи коли, без ускорение и мощност. През 1980те години, VW-концерна съсипа конкуренцията с TDi, залагащо на директно впръскване и обща шина. Най-после дизелите станаха бързи и икономични. Всички фирми се засилиха да разработват дизелови двигаели, като в еуфорията мнозина предричаха скорошното изчезване на бензиновите двигатели изобщо. Това обаче не се състоя. Някъде в средата на 1990-те години вече стана ясно, че новото поколение дизелови двигатели освен, че са по-скъпи и сложни, на стари години започват да страдат от скъпи болести. Това доведе до увеличаването на броя на газовите автомобили, които си ги имаше откакто е имало и дизелови, но бяха засенчени от тях.
Та имам чувството, че сега е настъпло някакво равновесие. Но може и да греша. Така че моля дайте своя глас в анкетата.
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!