01-01-2014, 06:59 PM
Здравейте!
Споделям проблем, с надеждата да получа идея или съвет за решаването му! Става въпрос за Волво-850 - комби, бензин, климатик и климатроник, 1997 г.:
След 5 мин. работа на колата, при затопляне на купето без включен климатик и нагласени чрез плъзгача ниски до средни обороти на вентилатора, внезапно, без някаква намеса, вентилаторът на отоплителната система заработи с максимална скорост (всъщност не съм наясно един единствен вентиатор ли се използва, или има вентилатор за ниски скорости и мощен вентилатор за високи). Оказа се, че положението на плъзгача не влияе на оборотите му. След изгасване на двигателя мощният вентилатор продължи да работи (което се оказа нормално, тъй като е директно свързан към +12 В през предпазител). След ново включване на двигателя (с надеждата за рестарт на електрониката) ситуацията остана непроменена - само двете лампички над ключовете REC (положение дясно натиснат - според мен изключена рециркулация на въздуха в купето) и АС (положение off - изключен климатик) замигаха за около 20 сек. - показващи неизправност в климатичната система. В крайна сметка откачих клема на акумулатора, за да спра вентилатора и да предотвратя бързо изтощаване на батерята. На следващият ден премахнах бушон №5 (30А), за да елиминирам работата на мощния вентилатор и така използвах колата (оказа се, че и ниските скорости на вентилатора, както е дадено в ръководстото - предпазител №31, който не отстраних - също бяха елиминирани, което ме озадачи...). Опитвам се да намеря електрическа схема за моя модел Волво и да търся евентуалната причина за дефекта. Но ще съм благодарен за всеки съвет по въпроса от знаещи или "притежаващи практически опит" фенове на този прекрасен автомобил.
Зима е и вентилаторът е особено необходим... та ще трябва да се оправя положението по някакъв начин. На сервизи много не вярвам - аз поне не знам на кого бих поверил проблема... без да се притеснявам че ще се усложни още повече.
Благодаря предварително на всеки споделил информация по въпроса!
Споделям проблем, с надеждата да получа идея или съвет за решаването му! Става въпрос за Волво-850 - комби, бензин, климатик и климатроник, 1997 г.:
След 5 мин. работа на колата, при затопляне на купето без включен климатик и нагласени чрез плъзгача ниски до средни обороти на вентилатора, внезапно, без някаква намеса, вентилаторът на отоплителната система заработи с максимална скорост (всъщност не съм наясно един единствен вентиатор ли се използва, или има вентилатор за ниски скорости и мощен вентилатор за високи). Оказа се, че положението на плъзгача не влияе на оборотите му. След изгасване на двигателя мощният вентилатор продължи да работи (което се оказа нормално, тъй като е директно свързан към +12 В през предпазител). След ново включване на двигателя (с надеждата за рестарт на електрониката) ситуацията остана непроменена - само двете лампички над ключовете REC (положение дясно натиснат - според мен изключена рециркулация на въздуха в купето) и АС (положение off - изключен климатик) замигаха за около 20 сек. - показващи неизправност в климатичната система. В крайна сметка откачих клема на акумулатора, за да спра вентилатора и да предотвратя бързо изтощаване на батерята. На следващият ден премахнах бушон №5 (30А), за да елиминирам работата на мощния вентилатор и така използвах колата (оказа се, че и ниските скорости на вентилатора, както е дадено в ръководстото - предпазител №31, който не отстраних - също бяха елиминирани, което ме озадачи...). Опитвам се да намеря електрическа схема за моя модел Волво и да търся евентуалната причина за дефекта. Но ще съм благодарен за всеки съвет по въпроса от знаещи или "притежаващи практически опит" фенове на този прекрасен автомобил.
Зима е и вентилаторът е особено необходим... та ще трябва да се оправя положението по някакъв начин. На сервизи много не вярвам - аз поне не знам на кого бих поверил проблема... без да се притеснявам че ще се усложни още повече.
Благодаря предварително на всеки споделил информация по въпроса!
1996 Волво 850 комби, В5202, 126 к.с.
Чувствам, че тази кола започва да става новата ми Голяма Любов!
Чувствам, че тази кола започва да става новата ми Голяма Любов!