08-12-2017, 04:43 PM
Quote:3. При чипосване на 185 коньовата D-5-ца, нещата отиват на ремонт на кутия... TF80SC държи максимум до 450 нютон/метра въртящ момент... След чип-тунинг мотора отива на 470-500nm...
При калпаво чипосване може би, но ако картите са написани добре и има лимитери на отделните предавки (при мен лимитерите бяха на 440-450 Нм), кутията си го понася напълно безроблемно. Има си достатъчно резерви явно, на сегашното ми ХС90 двигателя е 200 к.с. и 420 Нм, а трансмисията е същата. XC60 на майка ми е 215 к.с./440 Нм серийно със същата кутия. А и съм си кореспондирал с RICA за техния RICA Stage 2 - дават гаранция, че кутията изобщо няма да пострада, точно заради лимитерите, които са на 440 при превключване, иначе при затворен съединител на хидротрансформатора си вдига 480-500 Нм. Същата информация получих и от Polestar и от HEICO.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.rica.nl/chiptuning.php?v=37-6-2032&tabblad=1">https://www.rica.nl/chiptuning.php?v=37 ... &tabblad=1</a><!-- m -->
Иначе има и доста по-брутални чипове, пак с гаранция, но за тях нямам достатъчно отзиви: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.racechip.com/shop/volvo/xc90-c-2002-to-2014/d5-2400ccm-200hp-147kw-420nm.html">https://www.racechip.com/shop/volvo/xc9 ... 420nm.html</a><!-- m -->
Така че по-правилно е да се каже: TF80SC държи максимум до 440-450 Нм при превключване, иначе с грамотно написани лимитери може и много повече. Старото ми ХС90 вече се движи над 70 000 км с подобен чип (в момента е на над 200 000 км), кутията превключва по-мазно от нова, абсолютно никакви драми с ДПФ-а, дори не знам къде е лампичката му.
А за другите неща по двете камиончета - трудно е да се каже по картинка, само си масажираме клавиатурите, трябва да се види на място.