07-04-2011, 11:29 AM
Здравейте,
При навиване на волана докрай в една от двете посоки гумите ми стържат в ламарината...
Самите гуми са по спецификация, джантите са оригинални, нищо нестандартно няма. Като сменях накладки, майстора ми обърна внимание, че пружините са уморени, предницата натиска гумите и затова се получава този ефект, който се отстранява с нови пружинки (само 266 лв. бройката в МП).
Тук възникна следната дилема: тъй като по ниво на оборудване змея се води SUMMUM Sport Edition, демек има спортни седалки, спортно това-онова и СПОРТНИ ПРУЖИНИ, аз съм на мнение, че колата е технологично предвидена да се кара със спортни пружини и всичко друго е тунинг.
Не мога да си кривя душата обаче, возията е твърда и честно казано да карам седан за толкова пари който вози твърдо не е много яко. От моя опит - по един начин усещаш дупката със спортен амортисьор, по друг с comfort изпълнение. На старото S40 смених оригиналните амортисьори със спортни и след смяната колата друсаше повече отколкото с умрелите амортисьори на 20%
Обичам високите скорости и си позволявам волности по магистралите, но иначе не карам по ралита всеки ден и не влизам в завоите с 200 км, че да ми трябва надеждността на шасито на Себастиан Льоб примерно.
Чудя се дали мога да и боцна едни comfort пружини вместо спортни и да се радвам на по-добра возия, макар да не е по спецификация. И дали тази промяна не върви с подмяна на съответните амортисьори, може би и други неща по ходовата част, които не предвиждам?
С две думи: спорт или комфорт?
При навиване на волана докрай в една от двете посоки гумите ми стържат в ламарината...
Самите гуми са по спецификация, джантите са оригинални, нищо нестандартно няма. Като сменях накладки, майстора ми обърна внимание, че пружините са уморени, предницата натиска гумите и затова се получава този ефект, който се отстранява с нови пружинки (само 266 лв. бройката в МП).
Тук възникна следната дилема: тъй като по ниво на оборудване змея се води SUMMUM Sport Edition, демек има спортни седалки, спортно това-онова и СПОРТНИ ПРУЖИНИ, аз съм на мнение, че колата е технологично предвидена да се кара със спортни пружини и всичко друго е тунинг.
Не мога да си кривя душата обаче, возията е твърда и честно казано да карам седан за толкова пари който вози твърдо не е много яко. От моя опит - по един начин усещаш дупката със спортен амортисьор, по друг с comfort изпълнение. На старото S40 смених оригиналните амортисьори със спортни и след смяната колата друсаше повече отколкото с умрелите амортисьори на 20%
Обичам високите скорости и си позволявам волности по магистралите, но иначе не карам по ралита всеки ден и не влизам в завоите с 200 км, че да ми трябва надеждността на шасито на Себастиан Льоб примерно.
Чудя се дали мога да и боцна едни comfort пружини вместо спортни и да се радвам на по-добра возия, макар да не е по спецификация. И дали тази промяна не върви с подмяна на съответните амортисьори, може би и други неща по ходовата част, които не предвиждам?
С две думи: спорт или комфорт?
S60 D5 2.4 2005 185 bhp SUMMUM Sport Edition (prime)
S40 1.8 16V 1997 115 bhp (option)
S40 1.8 16V 1997 115 bhp (option)