The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Обезвъздушаване на спирачна система Т4

#11
joro74 Wrote:Доближи с ръка спирачен апарат след 4 часа по магистрала - над 80 градуса е нагрят. Въздуха при нагряване се разширява и има теоретичен шанс да прибута цилиндъра. Навсякъде където се говори за спирачна течност се казва, че кипнала вода в стара течност блокира колела. Въздуха може би не е достатъчен, но не трябва да го има.

Волво посочват за спирачна течност DOT4+ . 6 месеца се рових да разбера какъв е този плюс. Накрая намерих technical data sheet на спирачната течност продавана с лепенка Волво. Всичко и е същото с изключение на температурата на кипене - 270 градуса при 180 стандартни за DOT 4. Повечето DOT 4 течности, който се продават са с температура на кипене 200-230 градуса. Единствената, която намерих на пазара с 270 градуса температура на кипене е ATE Sport.

Предполагам, че Волво слагат такава течност защото спирачните им цилиндри загряват зловещо.
В България няма магистрала по която да караш 4 часа но това е друга тема :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Кипналата вода не блокира спирачките, а напротив педала "омеква" и "потъва" и няма спиране - на мен ми се случвало с предишната ми кола, поради същата причина миналата година на състезанието на Калояново, на 240-ката и прегряха спирачките и Станислав отпадна от надпреварата :!: :!: :!:
А иначе ако се разтърсиш ще видиш че освен ДОТ 4 има и ДОТ 5.1 която е по-висока температура на кипене, но тя се слага на новите автомобили!!!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT   120HP - Жабчо
Reply

#12
На мен не ми се случвало нищо от изброените, всичко е само теория. Сменям си спирачната течност заедно с накладките и досега проблеми със спирачки не съм имал. За ДОТ 5.1 съм чувал, но не съм имал кола с такава течност и затова не съм ползвал.

Изправят ми се косите от хора, който карат с проблем в спирачките.

Февруари един Фиат с необезвъздушени спирачки се завъртя в насрещното и се заби в мен. Вместо да си сменя разхлопаната рейка купувах фарове и пластмаси на абсурдни цени. И всичко защото '.. то като напомпам си спира, сигурно има масло по пътя та се завъртях'.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)