The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B4204S на V40 си похапва масълце?!?!

#1
И след толкова тревиалното заглавие, предполагам че си мислите следното:
"Тоя глъмпер е пуснал тема че мотора му е перфектен на 150К километра по километраж а му гори масло, мноо яснУ че е сдухан и че иска смяна на сегменти, пасване и райбероване на клапани или направо тотален ремонт.Айде ще му напиша да ходи да шлайфа."
Е да ама не, случая не е такъв и за това пускам темата.Описвам случая.
Мотора си гори масълце съвсем нормално, като съм гледал какъв разход на масло му дават даже е повече от добре.Нито има синкав пушек, нито има някакъв неестествен аромат като се легне на ауспуха, цвета на свещите е идеален, картерните газове не са много...никакви симптоми че нещо нередно става вътре.Давал съм колата на баджанака и съм му казвал да я настъпа ама душмански като чужда булка докато аз съм карал след него и нищо.И до тук нищо неестествено до следния момент.Когато слизам проходи и дълго време мотора е бил в спирачен режим, като се заравни или следва изкачване едно десетина секунди след това като подам газ да си ускорява и мотора заработи в нормален режим започва да си пуши синкаво отзад.Единственото разумно обяснение на случая е това че по време докато е в спирачен режим засмуква масло и го праща в изпускателните колектори и след това когато влезе в работен режим изгорелите газове го запалват и започва неговото изгаряне в изпускателната система от където идва и синкавия пушек.Това продължава около минутка-две след което си изчиства изгорелите газове от всякакъв цвят и започва да излиза от двуцевката чист планински въздух, дори един див заек ме настигна в движение и си навря носа в ауспуха понеже бил астматик и му трябвал повече кислород :lol:
Явно че количеството на изхвърленото в изпускателната система е минимално понеже след това нито има някакво претрисане или намалена мощност или всякаква промяна в работата което говори за това че не са зацапани една или няколко свещи.Правил съм експеримент след слизане от Хаимбоаз веднага да отбия и да оставя мотора на празен ход и си реди оборотите като часовник, няма да прескача или да ги мени... абе нищо.На място подавам му газ и започва да си пуши леко синкаво, исчиства всичко и това е, същата работа като в движение.
Мен лично не ме бърка, нито както казах разхода на масло да е неестествен но ми идва да потъна в земята от срам като го настъпя Волвото след голямо слизане и някой да си помисли "Баси Вартбурга".
Така стоят нещата, някой да има някаква идея?
V40 B4204S '97
Reply

#2
А защо не го разгледаш въпроса по следния начин. При спускане без газ (т.е. при затворена дроселова клапа, и обороти по високи от минималните) в всмукателния колектор има огромен вакуум, при липса на горене в цилиндъра. В следствие на това се засмуква от къде каквото може, много интензивно в този момент работи системата за вентилация на картера, а също така и под огромно натоварване са гумичките на клапаните ....... а и те са най-евтиното нещо което може да се смени за проба. Аз бих започнал с тях.
Reply

#3
От прочетеното до тук ме навежда на мисълта че някои или всички гумички наИЗПУСКАТЕЛНИ клапани са си отишли..
Sweden style , by momcho00
____________________________________________________________________________
Клубна карта №:00389
[Image: ab271105.gif]
пазлы trefl
Reply

#4
А защо ми се върти по-скоро да са гумички на всмукателните по причините описани от Милен :roll:
Впрочем към неговия пост.Вентилацията на картера ми е само преди дросела понеже малкия маркуч след клапата съм го запушил.
V40 B4204S '97
Reply

#5
При мен е същото докато масло стигне средата на щеката. Веднъж стигне ли там си остава там. София морето и обратно - наливам да МАХ - до морето маслото е на средата на щеката, на връщане не е мръднало от средата, карам си насам натам - седи си на средата.

Когато отворя картерната вентилация при масло до МАХ - там е омаслено. При масло на средата - няма омасляване.

Мисля, че просто картерната вентилация смуче прекалено силно. Изчислена е да има филтър, но филтъра е махан във сервизите на Волво след 1997ма защото се е задръствал много бързо. В B4xxxS2 картерната вентилация е изцяло преработена.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#6
Ай сиктир другарю Старшина :lol:
Ама вЕрно ли няма филтър?Е ся ще му разкажа играта като ми остане време както споменах в една друга тема.Ще му прегледам кое, къде и как и по добре познатия начин ще бъде изградена една българо-шведска дружба с разглобяем филтър напълнен с домакинска тел за загорели тенджери :lol: Просто но ефективно.Понеже съм малко мързел и не ми се рови във Вадис а и като гледам Жорката е тук пък той е мераклия, та Жоре от къде му тръгва вентилацията на тоя мотор, от лявата част (респективно предната към бронята) ли е.Ако е от там като нищо при спускане и накланяне на мотора на ляво да вдига нивото и за това да се получава този номер все едно е налято повече масло, този ефект ще се засилва при удряне на спирачки понеже ще го плиска още повече и ще запълва вентилацията и в последствие да го качва горе.
Впрочем не съм сигурен че хвърля в изпускателния колектор, просто предположих.При удобен случай след някой друг ден като качвам и слизам пак проходи на слизане ще спра и ще откача маркуча преди дросела и ако е омаслен значи ясно.
V40 B4204S '97
Reply

#7
Ето я цялата система. Интересно, че сега съм с Вида и тук пише ако има филтър да си остане. Във Вадис изрично пишеше да се изхвърли и както се вижда на картинката е задраскан.

Вентилацията има утайтел за масло под смукателните колектори. Не се бях замяслил, че наистин апри наклон маслото ще се излива в този утайтел. Тук има картинка на вентилацията:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1128963&ukey_assembly=238487">http://www.volvopartswebstore.com/showA ... bly=238487</a><!-- m -->
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#8
За това ли говореше?

   


Иначе го видях къде е oil trap-a или маслоуловителя на нашенски, точно под кнок сензора на шибано място.
Всъщност това не го водят филтър а предпазител от пламъци, без значение как ще го кръстим като нищо като се позапуши и ще влоши работата на вентилацията.
Сега замисляйки се се сещам че като съм отварял дросела за почистване (от скука) и винаги е било омаслено преди него, навътре зад него и МПХ, не е много но го има този ефект което ме навежда на мисълта че може и от там да си засмуква масълце следователно ще трябва да ревизирам работата на маслоуловителя.
V40 B4204S '97
Reply

#9
Здравейте, от написаното да разбирам ли че този "филтър" може да се махне ? Аз доста често го почиствам защото се запушва. Последния път даже видях че и самите маркучи са пълни с нещо като пяна вътре. Има ли някакъв начин да се изчистят тези "магистрали" на картерните газове?
п.п. колега дано нямаш нищо против че ти ползвам темата, но понеже се заговори по въпроса.. Smile
Reply

#10
Пяната е вода от конденз смесена с масло. Аз дълго време се борих с това, зимата цялото масло ставаше на "майонеза" (не пускай тема за "майонеза" в картера за да не сънуваш кошмари :-) ). Оказа се, че проблема е в маркуча за вентилация на капака на клапаните - между бобините. Скобата му е хлабава и той изпуска (оттам идва и маслото около свещите). Смених скобата и пяната и 'майонезата' изчезнаха. За там трябва скоба която да може да се натегне с гаечен ключ - няма място за отверка.

Много съм благодарен за скапаната картерна вентилация. Заради ''майонезата" колата се продаваше за без пари. :-)
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)