The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Обикновена ГУ на 1,6 (105) S40 1998 ?

#1
Купих Волво S40 с 1,6 двигателя от 1996та . Имаше поставена обикновенна фазова уредба Ловато, която почна да гърми още след първите 100 километра, при ниски предавк 1ва и 2ра буквално гърми, беше се извадила тръбата за въздуха към двигателя. Оивам в Софгаз и ми казват, че трябва да се смени с пълен газов инжекцион ... което ще ми струва 830 лева за средния клас. Търся второ мнение - има ли нужда от смена на уредбата и да препоръчате добър майстор да погледне , да посъветва какво да се прави (смяна или настройка). Четох някъде тук че колега със същия двигател кара на конвенционална ГУ , но трябвало да се добави нещо към кутията дето подава въздух ... абе накратко трябва явно майстора и да си разбира. Асно ми е че разходът на обикновена ГУ е малко по-голям, но и 800 лева са пари и искам да съм 100% наясно защо е необходима цялата занимавка.
Мерси предварително и очаквам най-вече препоръки за майстори Smile
Reply

#2
Виж това.За да нямаш проблеми трябва да изглежда по подобен начин.     [attachment=1]DSC00890.JPG[/attachmentАбсолютно можеш да си караш колата с обикновена ГУ,само трябва да направиш модификация на кутията за въздушния филтър за да се избегнат детонациите. А на софтгаз да правят като вятъра :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Attached Files Thumbnail(s)
   
VOLVO V40 2.0/96г. ГИ LOVATO
MITSUBISHI COLT V 1.3/99г.
Когато съдбата ти обърне гръб, не се отчайвай - изчакай я да се наведе!
Reply

#3
На Софгаз или всякакви подобни им покажи комбинация от пръсти с преобладаващ среден.Инжекциона да си го наврат там където слънце не огрява.Естествено че така ще ти кажат, защо да не ти скубнат четири стотака ами ще се занимават там с теб за 20 кинта.
V40 B4204S '97
Reply

#4
Щом като имаш монтирана обикновена газова е наложително да сложиш въпросните клапи на кутията за филтъра за да предотвратиш бъдещото и счупване или други поражения,това са т.нар. от газаджиите ^кихалки^ които изпускат налягането навън от кутията при детонация.Това не означава че няма да има повече детонации. Варианта с газовия инжекцион е по-добър и елиминира този проблем,но си е цифра,така че си решаваш сам.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#5
Той пича я се появи я не но пък да поспамим в темата и да вземем да пренапишем нещо което сигурно е коментирано :lol:
Нека тръгнем по пътя на логиката да търсим причината защо гърми в смукателния филтър и кое предизвиква това.Започваме от филтъра, от там се засмуква въздух, минава през него, стига до плочката, смесва се с газ, влиза в смукателния колектор газовъздушна смес, отварят съответните смукателни клапани на съответния цилиндър, сместа влиза в цилндъра, такт сгъстяване, работен такт, такт изпускане през изпускатетелните клапани, изпускателния колектор и ауспуха и айде чалллл в атмосферата.И така за всеки един цилиндър...Ако всичко е ОК то няма причина и нищо не може да предизвика запалване на смес в смукателния колектор и от там да стигне до въздушния филтър.Нали до тук съм прав?!
Нека помислим кое може да запали сместа.Според мен има няколко причини, едната е неуплътнен всмукателен клапан и в такт работа да се върне част горяща смес било то минимално количство в смукателния колектор и от там да се запали.Това е неизправност на клапаните.Друг вариант принципно е когато кабелите за високо са близо един до друг и са стари с напукани изолации да се индуцира ток в някой съседен кабел и от там да се получи дори и минимална искричка в свещ на съседен цилиндър който е точно в такт всмукване докато се подава искра в съответния цилиндър за работен такт и да се запали сместа която ще се върне в колектора.Това не би трябвало да е често срещан ефект но не е невъзможно и е неизправност на кабелите.Трети вариант е неправилно зацепване или промяна в газоразпределението и от там подаване на искра в неподходящ момент въпреки че датчиците си мислят че всичко е ОК.Решението е проверка и презацепване.
На този етап на мен лично друго не ми идва на акъла от какво може да гръмне една газова освен по тези три причини като в случая да се набеждава конвенционалната газова мисля че е нелогично и недопустимо.Ще се радвам и ако някой друг се включи с предположение за да разбием този въздушен филтър...ъъъъъ... да рабием този мит :lol:

P.S. Сега ми идва на акъла и още едно нещо но е много брутално, изключително много нагар по клапани и горивна камера, от там в такт всмукване ако има тлеещи частици по клапани, камера или свещ в момента в който се отвори всмукателния клапан и се засмуче въздух ппримесен с газ да се самозапали от тези тлеещи частици нагар които вече няма да са тлеещи при приток на кислород а ще се разгорят и бум.Причина-лоша работа на мотора, лошо гориво (бензин) или пропуски на масло, калпави свещи...все фактори водещи до образуването на нагар и до несамопочисване в горивната камера.Решнието е да се кара колата на бензин със съответните почистващи прибавки и след това когато всичко е чисто да се кара предимно на газ понеже всеизвестен е факта че на газ нагарите са минимални или направо липсващи.
V40 B4204S '97
Reply

#6
Много теоретично го даваш, аз имам по-практична теория, която включва един елемент за който всички знаем, че е развален след 10тата година - 'прахосмукачката'.

Когато всички клапани за прахосмукачката по пътя са фира има директна връзка между ауспуха и смукателните тръби. При 1ва, 2ра имаме преход от ниски към високи обороти - от клапан за празен ход към дроселова клапа и обратно, рязка промяна във вакума - богата смес заради силното разреждане, което дръпва много газ. Сместа недоизгаря в цилиндрите, а изгаря в изпускателните тръби. При бензин тези преходи предизвикват детонации и двигателя компенсира с промяна на аванса. При газ няма детонации, двигателя не компенсира, а сместа е богата за моментния аванс докато компютъра реагира на оборотите и коригира аванса заради обороти. През отворената връзка между смукателни/изпускателни колектори се пали сместа в смукателните колектори.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#7
joro74 Wrote:Много теоретично го даваш, аз имам по-практична теория...
Е все от някъде трябва да се тръгне като теорията е фундамента на практиката.Ако се кара на принципа проба-грешка при тези нови коли с пластмаси и електроники после не е много приятно и то чисто финансово.Между другото предполагам сте забелязали че много майстори, наблягам на майстори а не на автомонтьори, са точно на този принцип, дай да сменим това-а не е от него, дай сега другото- а и от него не е Confusedhock: .Добрия автомонтьор трябва да е предварително теоритически подкован преди да пипа по дадена кола въпреки че основните принципи при всички автомобили е едни и същи това не прави решението на проблема универсално.

joro74 Wrote:...един елемент за който всички знаем, че е развален след 10тата година - 'прахосмукачката'...
"Всички знаем" ама не точно "всички" и не точно "знаем" за прахосмукачката.Признавам си че тук от форума и то благодарение на Жоро научих за прахосмука и съм го виждал само и единствено по снимки и схеми понеже като се заврях под капака и се оказа че жабаря го е махнал като система или просто колата е нямала такова нещо понеже толкова интелигентно е отстранено всичко че не си личи абсолютно нищо.Ако не съм се занимавал с Волво гъза си да съдера няма да ми дойде на акъла за тази еко-тъпотия и че може да ми създаде проблеми, по същия начин и Бай Хой (Бойко Хорозов :lol: ) който работи в кварталния гараж в канал изкопан на ръка и с отлят бетон с кофраж от стари радиатори хич няма и да е чувал за това.

Та ето и още една предпоставка за гърмене-прахосмукачката.Хубаво е като има една такава дискусия, както е казал народа "В спора се ражда боя" :mrgreen:
V40 B4204S '97
Reply

#8
Златни сте,
Гледам темата редовно и камък ми пада от сърцето, че няма да се набутвам за пълна инжекция. Благодаря и за снимките ... явно си работи при вас на 6. Нямах време да пиша, но и остава въпросът да си намеря свестен майстор за София. Явно обаче гърмежите може да са втори проблем, но първо да оправя клапаните. Преди да поискам мнение на още 1-2 препоръчани майстора, няма с какво да допринеса за темата и да подкрепя някоя теория. Ще гледам тази седмица да взема второ мнение от някой сервиз и да споделя.

Отново ви благодаря момчета, темата едвали може да се нарече спам ... сигурен съм, че повечето хора като мен (а явно и "майстори") си мислят, че обикновената газова е само за моно инжекции, което явно не е много рентабилно за кола от 90тте .

Поздрави
Reply

#9
Мерси за отговорите (отново),
Писах и преди това но мнението ми явно не е е одобрено от модераторите ... може да е станала грешка : ) , Та отново ще спомена, че много ме зарадвахте и с мнения и със снимки, само майстор трябва да си намеря за София и да се работи по въпроса ... а явно има какво да се умува. Принтирам ви мненията и ще видим на ремонта.
Reply

#10
Аз ще се въздържа от коментар понеже нямам личен опит, но виж колегите Leech и traffic могат да ти обяснят дори и нагледно ефекта от обикновена газова,а и не е необходимо да коментирам разликата между теория и опит.Поздрави.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)