The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 масло

#31
Според мен <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_93_285&products_id=3786">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3786</a><!-- m --> е по-добре. Още повече е на промоция в момента. Втората му цифра е по-висока, позволява по-висока максимална температура. Все пак и това, което си избрал не мисля, че е лошо. Ама нека и Влади каже мнението си.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#32
Spurs Wrote:Според мен <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_93_285&products_id=3786">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3786</a><!-- m --> е по-добре. Още повече е на промоция в момента. Втората му цифра е по-висока, позволява по-висока максимална температура. Все пак и това, което си избрал не мисля, че е лошо. Ама нека и Влади каже мнението си.
Този КАСТРОЛ е хубав, стига да е немски, както пише Wink FST технология и покрива "MB-Freigabe 229.31/ 229.51 " - най-новите спецификации на МВ. Последната цифра "1" означава, че е LOW SAPS, т.е. за DPF-и.
Иначе ще почерпя, ласкаеш ме, Мони :lol:
Не съм чак такъв спец по маслата, чета повече и гледам да не се доверявам много на стоки от БГ. Работя в производство и винаги има от 1-во до N-то качество, така че една марка може да е хубава и лоша. Убедил съм се, че големите вносители на нашия пазар внасят по-ниско качество, заради цената ... отделно, че нямаме закони, които да ги държат отговорни Wink
За колегата, чийто сайт си цитирал, знам че продава хубави неща (аз още не съм купувал от него, но познавам хора, които са му редовни клиенти). Не мога да кажа със сигурност какво и как, защото не съм запознат. Но определено каквото съм купил от Германия или Англия е било истинско, качествено и понякога дори на по-добра цена с доставката. Единственият недостатък е, че не мога да ползвам ДДС-то, т.е. мога, но е доста по-сложно да се осчетоводява и затова по-рядко прибягвам да купувам от чужбина. Наблягам на МП, но в някои случаи излиза доста по-изгодно отвън ... МП имат части, които са 4 пъти по-високи от официални цени в Германия Confusedhock: :? За други са 1:1 ... но да не размивам темата.
Както написах по-горе препоръчвам, а не задължавам или налагам мнение ... всеки има правото и свободата да избира какво ще прави с колата си Wink
Но не мога да се съглася, че заради еко нормите, трябва да правим компромис с експлоатацията на двигателите ... нима ЕГР-и, DPF-и, пеперуди и др. крилати "модерни" техники са по-добри от изпитаните стари технологии? Не, просто повече боклуци по мотора, които да ни вкарват в разходи и да сме зависими от официални сервизи и периодични обслужвания Wink Вдин D5 никога няма да издържи повече от старият дизел на ВОЛВО, който всъщност е новият D5 Wink
Същото е и с маслата А5 - чист маркетинг и възможност да напишат "Евро Х", защото в лабораторията дала 0,00005 кг/км по-малко сажди :mrgreen:
Друга еко простотия - така се изразявам, не защото съм против природата - напротив, а защото съм против популизма и маркетинга - неща, които са измислени да правят пари от еко идеи, е ниското съдържание, т.е. почти никакво, на сяра в дизела ... защото не била екологична. Решиха да слагат БИО лайна (горива), които са доста агресивни и нямат смазочни свойства ... но видиш ли, много са екологични колите, имат Евро 16, Евро 39 и т.н. :mrgreen: А сярата в дизела служи за смазване на помпата, механизми, дюзи и т.н. По химия съм адски зле, ама наистина доста голям лаик, но постоянно питам и чета, гледам и да мисля понякога :mrgreen: Та, какво се получи с модерните "евро дизел" горива - старите нафтови печки дрънчат повече, но собствениците им не обръщат внимание, защото са на ХХ години ... новите, те пък започват да се бъгват, не дрънчат толкова, защото нямат време да се разтропат, а направо започват да пикаят от нагара, образувал се от неправилно впръскване вследствие на износване причинено от липсва на смазване ... ей, колко умно го написах :lol:
Ето затова правя и една друга "простотия" с моторите ми - слагам 2Т масло, за да смазва ... ама ако питам в МП мога ли да го правя, те ще ми отговорят, че ще скапя мотора и ще ми отпадне гаранцията. Защо? Защото нямат "инструкции" за подобни отговори ... нова дюза е близо 1500 лв., да не говорим за ГНП :lol: Иначе всеки "стар" дизелджия ще ви каже, че каквото и масло да намерите, слагайте по-малко в нафтата - хубаво е ... ама ние нали сме с модерни дюзи с 500 впръсквания в наносекунда и имаме специални филтри да пазят лалетата, затова не смея да слагам каквото масло ми попадне, а се съобразявам да е 2Т и да е бездимно Wink
Дано не съм ви отегчил с поредната лекция по физико-химия :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Reply

#33
Здравейте колеги,
включвам се по темата, тъй като за моят TDI има изискване да се кара със същото масло като на D5 - препоръчително - А3/B4 0W30, стандартно - 5W30. Повече от 2 години безпроблемно карам с едно и също масло 5W40 синтетично на Repsol, специално разработено за TDI мотори. Въпреки това, не спира да ме притеснява съмнението, че Volvo за да обяви стандарт *W30 има защо. Четох че маслените системи са проектирани за такива масла, а механик приятел ми обясняваше, че моторите конструктивно са с по-малки допуски в луфтовете и за да има нужното мазане се изисква по-течливо масло в натоварен режим (високи температури). Чел съм и мнения за взаимовръзка между нужното масло и качеството на маслената възглавница на турбините.. На мен ми се струва логично последното, още повече, че от Мото Пфое категорично ми потвърдиха, че е нежелателно да се кара с различна спецификация. Та някой има ли ясно и обосновано мнение, дали, въпреки писанията на Volvo, можем безпроблемно дългосрочно да караме с 5w40?
Поздрави на всички
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#34
Dodo 155 Wrote:
Spurs Wrote:Според мен <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_93_285&products_id=3786">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3786</a><!-- m -->
Иначе ще почерпя, ласкаеш ме, Мони :lol:

Друга еко простотия - така се изразявам, не защото съм против природата - напротив, а защото съм против популизма и маркетинга - неща, които са измислени да правят пари от еко идеи, е ниското съдържание, т.е. почти никакво, на сяра в дизела ... защото не била екологична. Решиха да слагат
А сярата в дизела служи за смазване на помпата, механизми, дюзи и т.н. По химия съм адски зле, ама наистина доста голям лаик, но постоянно питам и чета, гледам и да мисля понякога :mrgreen: Та, какво се получи с модерните "евро дизел" горива - старите нафтови печки дрънчат повече, но собствениците им не обръщат внимание, защото са на ХХ години ... новите, те пък започват да се бъгват, не дрънчат толкова, защото нямат време да се разтропат, а направо започват да пикаят от нагара, образувал се от неправилно впръскване вследствие на износване причинено от липсва на смазване ... ей, колко умно го написах :lol:
Ето затова правя и една друга "простотия" с моторите ми - слагам 2Т масло, за да смазва ... ама ако питам в МП мога ли да го правя, те ще ми отговорят, че ще скапя мотора и ще ми отпадне гаранцията. Защо? Защото нямат "инструкции" за подобни отговори ... нова дюза е близо 1500 лв., да не говорим за ГНП :lol: Иначе всеки "стар" дизелджия ще ви каже, че каквото и масло да намерите, слагайте по-малко в нафтата - хубаво е ... ама ние нали сме с модерни дюзи с 500 впръсквания в наносекунда и имаме специални филтри да пазят лалетата, затова не смея да слагам каквото масло ми попадне, а се съобразявам да е 2Т и да е бездимно Wink
Дано не съм ви отегчил с поредната лекция по физико-химия :mrgreen:
5w40 би трябвало да е доста добро масло на Репсол. Аз лично мисля, че ментета на по-малко известните марки едва ли се правят. В тази връзка да попитам - някой има ли идея за ENEOS? Аз се бях записал дори за един тест, ама "избраха" други... Wink Ще попрочета малко за тази марка. А иначе мисля на следващата смяна да сложа STATOIL (с препоръчаните параметри за D5 185 hp)... T.e. очаквам Влади да почерпи два пъти, щото той ми я "вкара" в главата... :lol: :lol: :lol:
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#35
Zahariev Wrote:Здравейте колеги,
включвам се по темата, тъй като за моят TDI има изискване да се кара със същото масло като на D5 - препоръчително - А3/B4 0W30, стандартно - 5W30. Повече от 2 години безпроблемно карам с едно и също масло 5W40 синтетично на Repsol, специално разработено за TDI мотори. Въпреки това, не спира да ме притеснява съмнението, че Volvo за да обяви стандарт *W30 има защо. Четох че маслените системи са проектирани за такива масла, а механик приятел ми обясняваше, че моторите конструктивно са с по-малки допуски в луфтовете и за да има нужното мазане се изисква по-течливо масло в натоварен режим (високи температури). Чел съм и мнения за взаимовръзка между нужното масло и качеството на маслената възглавница на турбините.. На мен ми се струва логично последното, още повече, че от Мото Пфое категорично ми потвърдиха, че е нежелателно да се кара с различна спецификация. Та някой има ли ясно и обосновано мнение, дали, въпреки писанията на Volvo, можем безпроблемно дългосрочно да караме с 5w40?
Поздрави на всички
Спецификация и вискозитет са 2 съвсем отделни неща Wink
Особено по SAE - лятни масла! W - подходящи за зимата (минусови температури).
Спецификация - дългаааа тема ...
Защо трябва да сменяш вискозитета на маслото, при положение че си написал
Zahariev Wrote:Повече от 2 години безпроблемно карам с едно и също масло 5W40 синтетично на Repsol, специално разработено за TDI мотори.
То с каква спецификация е?
Кажи му на твоя приятел, че фирмите, които произвеждат масла се съобразяват с международни стандарти и няма как всеки да си пише ей така цифрите на вискозитета. Специално за "специално разработеното масло за Волво", което е А5 спецификация, се среща с няколко вискозитета: 0w30, 5w30, 0w40 и 5w40 (справка от страницата на колега с маслата) ... е, и при 4-те ще спазим спецификацията на ВОЛВО, но кой вискозитет да сложим?
Числата преди и след W отговарят за определени температури, при които маслото запазва своя вискозитет, така че 40 е по-добър избор от 30, т.к. в България спокойно се минават 30 градуса, особено на магистралата. Това не означава, че с 30 ще задере моторът, но и с 40 няма да се случи.
А колкото до 0 и 5 ... 5-цата е до -30 градуса, а 0 отговаря на по-ниски от -30 градуса температура ... мисля, че няма какво да коментираме дали да е 0 или 5 първото число, защото и в двата случая няма да имаме проблем зимата. По-важно е първото и ако живееш в район където температурата не минава 30 градуса лятото, ОК, слагай 0w30 или 5w30 - едно и също. Но ако караш 2-3 месеца при 30+ градуса, особено на магистрала, може би е по-подходящо 0w40 или 5w40.
И последно - с хубаво, т.е. качествено масло, няма да имаш проблем и 200 000 км, дори да не отговаря точно на производителя. Може да го харчи повече (както се е получило в твоя случай преди, визирам другата ти тема) или да промени шума, но смазване ще има, както и налягане.
Аз имах същият проблем като при теб, преди доста години с една кола. Карах я с 15w40, както пишеше в книжката ... след време реших да експериментирам с 10w40 (зимата) и от чудо - от 2л./10 000 км, падна на 1л./10 000 км, при положение, че производителят й дава разход от 0,5 до 2л./10 000 км!!! Колата я покарах около 40 000 км, после я продадох на едно момче ... той продължи още 120 000 км и после сервизира мотора ... не знам на колко е била когато я купих - пишеше 130 000 км, но не вярвам. Карах я на газ, но сервизирането на мотора дойде от това, че няма как да измине 150 км с 220 км/ч през цялото време, като й дават 208 км/ч максимална ... пак е удържал доста :lol:
Най-интересното е, че D5 на ХС90 2003-2005 (163 к.с.) го дават с различно масло от D5 на ХС90 2006-2010 (185 к.с.), дори и различно количество :?
Така че всеки да си преценява какво масло да слага и как ще кара колата си ... да не кажете после "Владо" ми каза еди какво си и задра турбината :lol:
Вальо (Кангалов) е карал с 0w30 на писта и продължава да навърта успешно км на колата си ... друг колега кара с 5w40 вече 50 000 км и всичко е наред ... но и двамата купуват хубави масла :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Reply

#36
Spurs Wrote:иначе мисля на следващата смяна да сложа STATOIL (с препоръчаните параметри за D5 185 hp)... T.e. очаквам Влади да почерпи два пъти, щото той ми я "вкара" в главата... :lol: :lol: :lol:

Само за протокола - Statiol аз го препоръчах на Влади, а пък на мен ми го препоръчаха в германския форум. Там повечето карат D5-ците си (185 к.с.) точно със Statoil LazerWay C3 5W-40. И има доста двигатели на 800 000 километра и повече с първата турбина например. Но втория автоматик ...

Всъщност преди да бъдат купени от Форд, Волво препоръчваха точно Statoil, но после заради Форд - Кастрол - явно имат някакви договири. Абе корпоративна политика. И въпреки че вече чорбаджии са Geely, все още не са сменили "официалния придворен доставчик". Може утре да препоръчват Prista или Lukoil, ако парите са добри, знам ли .... Но докато Волво беше самостоятелен производител, препоръчваше Statoil.

0W-30 може и да осигурява някаква пренебрежима икономия от 2,5%, но не е "полезно" за мотора заради понижения високотемпературен коефициент на срязване HTHS - наистина, така се понижава вътрешното триене при горещ двигател, но за тази цел маслото е прекалено "рядко" и "воднисто" при висока температура. И масления слой много лесно се "срязва". Точно в това е разликата между препоръчителните за клиентите ACEA A3/B4 и препоръчваните от фирмите ACEA A5/B5 заради прочутите емисии на СО2.

Абе каквото и да купувате, гледайте маслото да отговаря на MB 229.51 - по принцип Мерцедес имат най-строги изисквания към качествата на маслата, които допускат за своите двигатели. А MB 229.51 значи много. В краен случай BMW Longlife-04.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#37
Carburettor Wrote:
Spurs Wrote:иначе мисля на следващата смяна да сложа STATOIL (с препоръчаните параметри за D5 185 hp)... T.e. очаквам Влади да почерпи два пъти, щото той ми я "вкара" в главата... :lol: :lol: :lol:

Само за протокола - Statiol аз го препоръчах на Влади, а пък на мен ми го препоръчаха в германския форум. Там повечето карат D5-ците си (185 к.с.) точно със Statoil LazerWay C3 5W-40.

Всъщност преди да бъдат купени от Форд, Волво препоръчваха точно Statoil, но после заради Форд - Кастрол - явно имат някакви договири. Абе корпоративна политика.

0W-30 може и да осигурява някаква пренебрежима икономия от 2,5%, но не е "полезно" за мотора заради понижения високотемпературен коефициент на срязване HTHS - наистина, така се понижава вътрешното триене при горещ двигател, но за тази цел маслото е прекалено "рядко" и "воднисто" при висока температура. И масления слой много лесно се "срязва". Точно в това е разликата между препоръчителните за клиентите ACEA A3/B4 и препоръчваните от фирмите ACEA A5/B5 заради прочутите емисии на СО2.

Абе каквото и да купувате, гледайте маслото да отговаря на MB 229.51 - по принцип Мерцедес имат най-строги изисквания към качествата на маслата, които допускат за своите двигатели. А MB 229.51 значи много. В краен случай BMW Longlife-04.
Ванка, ти обясни кои точно германци слагат по-високия вискозитет на D5, въпреки че живеят на север ... на онези дето кракът им 48 номер и е толкова тежък, че под 180 не падат на аутобаните :lol:

Иначе за този HTHS ви споменавах по-горе, но Ванката е по-навътре с нещата - без да му правя комплименти, работи и комуникира в тази сфера, където дори се правят независими тестове, а не разни лабораторни данни, постигнати на стенд и т.н.

От него знам за MB 229.51 и това сравнявам ... оказва се прав, защото маслата за най-натоварени съвременни двигатели го поддържат!

п.с. Мони, бирата е за Ванката Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply

#38
Carburettor Wrote:
Spurs Wrote:иначе мисля на следващата смяна да сложа STATOIL (с препоръчаните параметри за D5 185 hp)... T.e. очаквам Влади да почерпи два пъти, щото той ми я "вкара" в главата... :lol: :lol: :lol:

Само за протокола - Statiol аз го препоръчах на Влади, а пък на мен ми го препоръчаха в германския форум. Там повечето карат D5-ците си (185 к.с.) точно със Statoil LazerWay C3 5W-40.

0W-30 може и да осигурява някаква пренебрежима икономия от 2,5%, но не е "полезно" за мотора заради понижения високотемпературен коефициент на срязване HTHS - наистина, така се понижава вътрешното триене при горещ двигател, но за тази цел маслото е прекалено "рядко" и "воднисто" при висока температура. И масления слой много лесно се "срязва". Точно в това е разликата между препоръчителните за клиентите ACEA A3/B4 и препоръчваните от фирмите ACEA A5/B5 заради прочутите емисии на СО2.
Първо - за протокола :oops: - ОК, Влади ми говори за теб, като се видяхме, все добри неща... Надявам се да се запознаем лично скоро! Виждам, че и ти ги "четеш" тънките неща... Wink
Второ - "срязването" от коя цифра се получава - първата или втората, преди или след "w" - то.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#39
Накратко:

HTHS is High Temp High Shear is a test method to mesure oil vis under "High Temp High Shear" conditions that would be useful in a engine such as valve train or bearing areas.

Low HTHS (ACEA A5/B5) would give better efficiency or MPG. High HTHS (ACEA A3/B4) gives more durability.

Точно в това е разликата. Вискозитета е от второстепенно значение. Просто 5W40 е ACEA A3/B4, а 0W30 е ACEA A5/B5. Така нещата се комбинират (в лоша посока) за още по-висока ефективност и по-слаба защита на двигателя. Просто в днешно време производителите плащат луди глоби за всеки грам СО2 - и съответно са готови да рискуват дълготрайността на двигателите си.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#40
А това - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_320_321&products_id=3967">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3967</a><!-- m --> ... ??? За D5 2007, 185 hp.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)