The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос за обороти на вентилатор в купето

#11
iasku Wrote:Данго, а самата кутия на модула нужно ли е да се разглабя?
Да, трябва да се разглоби иначе няма никакъв достъп до платката и потенциометрите.

Към колегата choki. Разгледай темата от линка на iasku, знаех че има такава тема, но не можах да я намеря. Там е онагледено добре, това което съм описал.

ПП. В случай, че разглобите модула проверете и:

1. Тактовия генератор, който съм отбелязал на снимката (горе най-вляво). При мен преди време се оказа, че съвсем незабележимо се е отлепил единия крак от платката и модула включваше/изключваше когато си иска, но особено при минаване през дупки и удар по таблото! Ако знаете колко бой изяде това табло дакато намеря причината и единствено късмета ми помогна за разрешаването на проблема!

2. Температурния датчик - на снимката отдясно на тактовия генератор. При зацапан или недобре запоен датчик модула може да дава ядове, при което модула влиза в авариен режим (мига светодиода за AC вкл./изкл.).

   

3. Това е въпросния потенциометър
   


Attached Files Thumbnail(s)
       
Vovlo V40 2001 1.9Di 115Hp
Reply

#12
Здравейте,
Има развитие по темата, но до сега така и не намерих време да пиша.
Така, въпреки, че както бях написал по нагоре в темата, с капване на спирт потенциометъра се започна да си действа нормално реших да потърся подходящ заместител (аналог) и да пробвам да го сменя. Оказа се, че потенциометъра е съвсем обикновен - PHIER PT15NV 5K отговарящи по спецификация на оригиналните, струва 60 стотинки бройката, ОБАЧЕ ... и от тук започват трудностите.
Поръчах да ми вземат 3бр. защото видях, че и този за регулиране на температурата е същия, като този за вентилатора. Още същия ден щом ги получих смених първо този за оборотите. Закачам модула в колата и - супер - въртя 1,2,3,4,5 и всичко бачка перфект. Е да ама НЕ, всичко бачка с изключение на едно - положение "0". Оказа се, че при положение на врътката на "0" стойността на потенциометъра е различна от нормалната и модула се бърка и за него това е положение "1", а на пзиция "Auto" отговаря на позиция "0".
За това при покупка на въпросните потенциометри трябва да се ходи с мултицет и да се мери на място стойноста да е между 4,8-5,0ком. Ако е над тези стойности се получава описания неприятния ефект. За мой "късмет" от 3 купени потенциометъра нито един не отговори на горните стойности, а всичките даваха между 5,2-5,4ком. За това реших и размених този за оборотите с този за настройка на температурата (както вече споменах са абсолютно еднакви!) от тогава нещата заспаха, но само за сега. Оправи ли се врмето т.е. най-рано напролет, ще купя читави потенциометри и продължавам, докато не стане както искам. Smile
Vovlo V40 2001 1.9Di 115Hp
Reply

#13
dango_ Wrote:Оказа се, че потенциометъра е съвсем обикновен - PHIER PT15NV 5K отговарящи по спецификация на оригиналните, струва 60 стотинки бройката, ОБАЧЕ ... и от тук започват трудностите.

Като човек който си има вземане-даване с горепосочените любители на жабешко месо(PIHER, всъшност са Испанци, но и тях слагам в кюп-а на жаболюбивите), ще си позволя да понапиша някой неща.:-)
1. Фирмата е лидер в производството на такъв тип изделия, като се започне от потенциометри, енкодери та чак до ФРП-та. Поради тази причина другарите китайчовци копират със страшна сила техните изделия, и е много вероятно да се попадне на такова менте, че да ти скъса нервите след това...
Комет или Фарнел са правилните места за пазаруване на единични бройки.

2. PT15NV е означение на тип-а корпус. :-) Демек PT15 e серията(15мм), N - означава тип-а на отвора(ротора) на потенциометъра. V - означава хоризонтален монтаж вертикално настройване(къде е логиката там не ме питайте Wink ).
Като правите подобни замени е добре да се гледат и характеристиките на потенциометъра.

Тоест в даташиит-а на раздел "TAPER" какъв е тип-а на потенциометъра. Обикновенно са тип А(линеен) но някой автомобилни производители изпадайки в тотално умопомрачение си поръчват някой от другите два тип-а (B или C - логаритмични), които не са от стандартната производствена програма на PIHER. Понеже става въпрос за няколко стотин хиляди бройки PIHER им ги правят.
След което въпросните производители леко и нежно вкарват в програмата на проц-а тип-а на потенциометъра и оттам започва интересното.:-) Отваряш модул-а гледаш я потенциометър. я скапал се е. На корпуса му пише 10к отиваш в Комет купуваш и монтираш и въпросня модул повече не тръгва(например клапите за парното на Range Rover). И това единственно и само за да може производителя, да ти каже едно поне три цифрено число за целия модул и ти като клиент да нямаш алтернативи освен да плащаш. Wink
Като ги попиташ от PIHER за такъв тип потенциометър отговора е не са стандартна производствена програма. Правят се само по заявка. Ако си по упорит и нахалстваш да ти пратят мостри - отговора е пак същия(като се има в предвид, че сме клиенти на тази фирма - в няколко наши изделия ползваме техни потенциометри).:-)

Така, че внимателно с тези потенциометри. Щом с почистване проблема се е решил по добре не пипайте повече за да не се наложи да се чуствате нещастни пред купчината с пари която сте оставили в МП, ако направите грешката междувременно да изхвърлите сваления от платката потенциометър... :roll: Wink
Reply

#14
Тишо,
Останалите не знаят, но покрай моето начинание да заменя въпросния потенциометър се допитах до теб и преди време коментирахме нещата.
Тогава ти ме предупреди за възможността потенциометъра да се окаже логаритмичен. Аз обаче реших на своя глава да купя няколко потенциометъра и да пробвам да видя какво ще се получи.

За целта направих следното:

Стъпка 1: Мерене - меренето го извърших, като първо свалих оригиналния от модула и поставих двата един до друг с новозакупения. След това завъртях и двата в приблизително еднакви позиции (на средна точка или на около ~2,5K спрямо средата) и с мултицета мерих между средата и двата края. Показанията и при двата бяха почти еднакви, като между средата и двата края се различаваха с 0,1-0,2К което за мен е показателно. Същите измервания направих и на още 2 идентични позиции, по към началото и по към края на обхвата, при което показанията отново бяха задоволително сходни. След тези измервания с моята скромна техника (а именно мултицет) стигнах до изода, че потенциометър е линеен от тип А. Не мога да го твърдя на 100%!

Стъпка 2: Поставих новия потенциометър без проблеми и отидох да изпробвам модула. Както бях написал и в горния пост, степените се сменят плавно без проблеми и аномалии. Просто степените се бяха изместили с една стъпка т.е. нула отговаряше на 1, 1 на 2 и т.н.

Забележка: Не знам на какви съм попаднал, но толеранса който им дават в дейташиит-а е +/- 20% което хич не е малко. За това по-скоро съм склонен да си мисля, че са ми се паднали потенциометри с толеранс нагоре от номиналната стойност (за което предупредих, че трябва да се ходи с мултицет) и от там идват тези аномалии за които говоря. Но и тук трябва да подчертая, че не мога да го твърдя това със сигурност!

Не искам да подвеждам който и да било да се захваща с това. Всеки си преценява сам!
За това наистина с почистване нещата се оправят, така че, за момента това е най-разумното решение !


А аз стигна ли до еднозначно решение, естествено ще напиша! Smile
Vovlo V40 2001 1.9Di 115Hp
Reply

#15
колега пиша като направиш нещата както трябва. аз имам същия проблем със неравномерната струя на духане. резистора съм го сменил ,но явно е от потенциометъра както обясняваш. ще го сваля и ще пробвам с почистване,но ако не стане ще трябва да действам по втората процедура. от какъв магазин ги купуваш тези потенциометри?
волво S40 2000г,1.8 ,122 коня
Reply

#16
spas aleksov Wrote:колега пиша като направиш нещата както трябва. аз имам същия проблем със неравномерната струя на духане. резистора съм го сменил ,но явно е от потенциометъра както обясняваш. ще го сваля и ще пробвам с почистване,но ако не стане ще трябва да действам по втората процедура. от какъв магазин ги купуваш тези потенциометри?

Спрей за почистване на контакти. Пръскаш въртиш няколко пъти от край до край и би трябвало да се оправи.
Reply

#17
малко да се позатопли и ще го сваля да направя процедурата с почистването и след това ще пишаSmile
волво S40 2000г,1.8 ,122 коня
Reply

#18
днес направих процедурата и сега духа както трябва без да се променя струята. много ви благодаря колеги за ценната информация. от много време ме дразнеше това нещо,но ето че сега работи идеално.
волво S40 2000г,1.8 ,122 коня
Reply

#19
Здравейте колеги,

реших да повдигна темата след като имам подобен проблем, но не напълно същия.
Лятото имах подобен проблем с неравномерно обдухване на купето, но нищо дразнещо(появяваше се само понякога).
Ноември реших да сменя осветлението, тъй като работеше само 1 крушка и установих, че има и само 1 цокъл останъл.
Оставих я на електричар и за 1ч. имах диоди на мястото на фасунгите, които съвсем малко се различават по цвят.
Всичко ок, монтирам всичко свети, парното духа Ок.
На следващата сутрин, когато степента на обдухване е по-голяма, вентилатора спря и стъклата се изпотиха. След малко ръчкане установих, че на Auto работи
само на малки обороти, или ръчно до 2-ра степен. Мина ли на 3,4,5 и вентилатора спира.Трябва да изгася колата, да изчакам да цъкне релето, да мина на втора степен и тогава работи,
но сега в студеното е малко дискомфортно.
Иначе вътрешна циркулация и подгрев си работят!
За модул 2-ра ръка ми искат 100лв. и затова се чудя, дали да го нося пак на електричар или проблема ми е в контактите?

Благодаря предварително.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)