The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Шум при незагрял 940 2,4Тди

#1
Като запаля колата и се чува някакво тропане направо все едно всички клапани ще блокират. Тропането идва от двигателя. Точно удар метал в метал все едно.
Като карам известно време над 3000 оборота и колата започва да звучи съвсем като нов комън реил направо ти е кеф да я слушаш как трака. Та въпроса ми е някой знае ли откъде идва тропането чувал съм че било вакум помпата ама засега не съм я разглабял. Имам фиат браво ГТ ГТД и при него звука си е еднакъв и не се променя независимо дали е загрял или не.
Reply

#2
гъсто масло, и като е студено неможе да го качи и клапаните чукат. смени маслото за зимата поне, с по - рядко( незнам с какво го караш) но слез една идея по надолу, и мисля че ще ти се реши проблема, а ако не може и маслената помпа да е "тръгнала" и да не може да се справи с все още студеното( гъсто )масло, и след като загрее вискозитета се променя и нещата се нормализират.
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#3
Карам с доста гъсто 15в50. Ще пробвам с 10в40 или 10в30.
Reply

#4
ухаааа, 100% е от това. сложи си 10W30 и проблема ще изчезне Smile
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#5
Според мен проблема е в подгревните свещи, маслото ако е по-скоро би тропало след като загрее 8-)
V 40 1.9tdi 95k.c. 2000г. D4192T2>>>> S60 D5 163k.c. 2002г.D5244T
Reply

#6
dimsa Wrote:Според мен проблема е в подгревните свещи, маслото ако е по-скоро би тропало след като загрее 8-)

според мен ако тропа след като загрее е помпа( защото маслото става по рядко и няма дебит помпата), е и пак варианта с маслото ако не е точно. какво общо имат свещите с тропането на клапаните? това не е бензинов мотор на който не работи свещ и няма искра и работи примерно на 3 цилиндъра.
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#7
Smile))
А защо са ни тогава подгревни свещи, като можем да караме и без тях, за дизела именно те играят огромна роля, докато двигателя достигне оптимална работна температура, освен ако докато не е студена да и подавате много газ(тогава изключват), иначе работят докато не достигне температура 90 градуса двигателя, поне на моя мотор D5.
А вие stefi понеже много разбирате сложете си две изгорели свещи на мястото на две здрави и запалете двигателя и ще видите какво чукане има поне 1-2 минути. Успех!!!
V 40 1.9tdi 95k.c. 2000г. D4192T2>>>> S60 D5 163k.c. 2002г.D5244T
Reply

#8
не ми се спори с "професори" но първо разучи принципа на работа на дизелов двигател

Постъпилият в цилиндъра въздух се сгъстява, при което температурата му се повишава до 700 - 900 градуса по С, при което започва подаването на горивото под високо налягане (240 - 350 бара за ГНП и 1200 - 1800 бара за коман ряйл), с цел максимално разпрашаване за по лесно самовазпламеняване. Функцията на подгревните свещи е да загреят предварително стените на горивната камера, а от там и въздуха на студения двигател и когато се завърти стартера да достигне необходимата температура за самовъзпламеняване в края на такт сгъстяване. Подгревните свещи работят само до момента на изгасване на контролната лампа.

не бъркай свещите за запалване с такива който са за подгряване на водата до достигане на работна температура
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#9
Свещите при мотор работят периодично след първия подгрев до достигане на определена температура. Така го дават и за други автомобили на които се монтира тоя мотор, който е доста стара генерация. За по-новите сигурно е още по оптимизиран процеса на загряване на двигателя.
VOLVO V40,1.9TDI 97г.
Reply

#10
Привет на всички колеги!
Чисто нов съм във форума, но карам волво от 2004, вече 7 години, което е с D24TIC двигателя. Тормозил съм го по всякакви начини, включително и около 20 хиляди минати на чисто отработило олио и мисля, че познавам всички възможни шумове, при всякакви възможни режими на този двигател.
На колегата aleks12345, който поставя въпроса, от своя опит мога да кажа, че най-вероятно има изгорели между 1 и 2 подгревателни свещи. При 1 изгоряла през лятото почти не се усеща - нормално палене и усилено тракане в ниските обороти за 10-20 сек; при 2 изгорели - също пали почти без проблем, но тракането е за по-дълго; при 3 липсващи стартира след страшно много стържене и като заработи ви се струва, че сте дотук с колата. Това всичко е при топло време (над 7-8 градуса). При студено нещата се влошават експонециално с падането на температурата.
Това според мен е най-вероятният проблем. Разбира се, има вариант и да имате проблем с помпата, в която има авансатор, регулиран от температурата, както и изцяло недобра настройка на аванса, но ако при загрят двигател всичко е наред, то това е малко вероятно.
Чукане на клапани в този дизелов двигател е много трудно да се чуе, затова бих изключил маслото като проблем в този случай. Тракането идва от "аванса" т.е. от ненавременни детонации, които предизвикват тракане в буталните болтове, не в клапаните.
На колегата yasho, който твърди, че свещите работят до достигане на работна температура, ще кажа, че е частично прав - за този двигател греят известно време (10-20 сек след изгасването на индикаторната лампа след стартиране на двигателя), но в никакъв случай чак до работна температура.
Дано да съм бил полезен!
Volvo 945 D24TIC
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)