The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Турбиниран или атмосферен двигател?

#1
Здравейте колеги, отварям тази тема с желанието да разбера, какво Ви е мнението за турбинираните и за атмосферните ,двигатели, като бих се радвал да споделите, защо сте по-доволни от единия или другият вид двигател...Предимства и недостатъци според Вас :?:
п.п. За това, че може да се турбинира и атмосферка, ми е ясно, но дали е оправдано начинание, ми е другият въпрос, към Вас Wink
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#2
Атмосверните двигатели са по-тромави в сравнение с турбинираните - защо ? - защото както беше казал един колега тук във форума , 200 коня атмосверни не са като 200 коня турбинирани защо ? - Защото при атмосверните двигатели , мощноста е равна - вярно всеки двигател си има определени обороти , при които достига пълния си въртящ момент но при турбинираните е друго.При турбинираните , при определени обороти се включва турбото и '' излиташ '' при значително по-ниски обороти обикновено от 1900-2400 при дизеловите и от 2500-3900 при бензиновите.Тогава се достига и пълният въртящ момент.Според мен това е измислено много добре защото знаем - колкото по-високи са оборотите толкова повече се вдига и разхода , а така чрез турбото значително печелим и един вид икономия на гориво макар и малка.Предимствата на:
Атмосверен: По-проста конструкция откъм детайли , механизми и уредби.
Турбиниран: Повече мощност при определени обороти (както казах) , намален разход на гориво (при някои двигатели , може и да качва разход зависи)
Недостатъци на:
Атмосверен: По-тромав в сравнение с турбинирания , завишен разход на гориво при определени обороти (отново зависи от двигателя)
Турбиниран: Както знаем и при дизелите и при бензиновите агрегати , турбото си е консуматив и му идва времето при което трябва да се смени-но никак евтин консуматив.Извод - повече кеф с турбиниран , но като му дойде времето и направи аксиалния луфт на лопатките и трябва ново , пробиви на семеринги и загуба на похапване на масло от двигателя.Всеки човек си избира какво да си купи и какъв агрегат да поддържа.
Аз лично , като млад още човек , бих предпочел някой турбиниран двигател.Защо ? - карал съм и турбинирани двигатели и атмосверни и мога да кажа че турбинираните са по пъргави от атмосверните (както казах по-горе) , но само дотук.
Има и една друга страна , всичко зависи от поддръжката и как се кара този автомобил.Естествено че ако се кара зверски турбото няма да издържи много , но ако се кара нормално и се поддържа както трябва с качествени консумативи , турбото може да си издържи до доста прилични километри.Същото важи и за атмосверните агрегати.
Извод: Всеки човек може да прецени какво иска.Автомобили много , двигатели много и най-различни , така че , всичко си е въпрос на избор.
Sweden style , by momcho00
____________________________________________________________________________
Клубна карта №:00389
[Image: ab271105.gif]
пазлы trefl
Reply

#3
Да ок, но не мислиш ли колега , че все пак атмосферният двигател вози по -добре, особено градско, с плавното си набиране и ускоряване, което не е все пак да ти къса кръста Wink
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#4
bg_tiger1978 Wrote: Да ок, но не мислиш ли колега , че все пак атмосферният двигател вози по -добре, особено градско, с плавното си набиране и ускоряване, което не е все пак да ти къса кръста Wink
Това с късането на кръста все си мисля, че не е задължително, при плавното подаване на газ. Пък и лично намен ми е готино от това "късане на кръста" което го нямаше при атмосверката която пак беше 140 магарета Smile
XC70 T6    MY12 - (2021 -   )
XC70 D3    MY12 - (2019-2021)
V70   D5    MY05 - (2015-2019)
V70   2.5D MY00 - (2011-2015)
V40   2.0   MY98 - (2008-2011)
460   1.8   MY90 - (2005-2008)
Reply

#5
Е при по-новите, ок, може и с плавно подаване на газ, както и ако говорим за двойнотурбинираните, ама не е ли това чара на турбото , да усетиш резачката в кръста :roll: Wink
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#6
bg_tiger1978 Wrote: Е при по-новите, ок, може и с плавно подаване на газ, както и ако говорим за двойнотурбинираните, ама не е ли това чара на турбото , да усетиш резачката в кръста :roll: Wink
Е това е де
XC70 T6    MY12 - (2021 -   )
XC70 D3    MY12 - (2019-2021)
V70   D5    MY05 - (2015-2019)
V70   2.5D MY00 - (2011-2015)
V40   2.0   MY98 - (2008-2011)
460   1.8   MY90 - (2005-2008)
Reply

#7
Аз няма да изказвам мнение относно устройството, колегата momcho00 се е изказал много добре. За мен турбинираният двигател е по-добър от гледна точка на това, че допълнителната мощност, която дава турбото над определени обороти ме е спасявала много пъти от гадни ситуации (като изпреварванията) докато когато настъпя атмосферния го има онова плавно изпреварване, което ако не прецениш разстоянието до другия правилно може да ти създаде много главоболия...
I ROLL
VOLVO 740 2.0 163 h.p. B200ET 1985
Reply

#8
Да, ама за едното изпреварване, има и по-ниски предавки и тогава си като стрела пак, а от гледна точка на поддръжката и скапването на двигателя, турбото не е от най-положителните неща мисля :roll: :?: Wink
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#9
Чакайте сега ако вземем две еднакви коли от по около 350 к.с. (Аудита примерно) само че едното е 2.7 с битурбо, а другото 4.2 атмосферка ще има ли чак такава разлика в динамика и скорости?!
... а и това залепяне на турбото не е ли малко превъзнасяно? Преди седмица се возих в едно Гранд Чероки 4.7 220 к.с. - е извинявайте но при даване на газ първо ми разбърка диафрагмата от рева на мотора и ако си мислите че не лепи на седалката .... Wink
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#10
Значи, ся :lol:
Ако си купувам нова кола от магазина ще си взема с турбо и ще й взема тока.Слабо ми пука понеже ще изкара четири години без проблем.Продавам я след това на някой и той да си бере гайлето.
Ако купувам втора употреба ще е без турбо понеже сигурно ще попадна на кола на някой идиот като мен който я е изкарал от магазина.
V40 B4204S '97
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)