The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Разлики в окачването при 15, 16 и 17 инча джанти

#1
Здравейте колеги,
някой има ли представа за V70 II какво е различното между вариантите на колата с 15, 16 и 17 инчови джанти. За сега ми е ясно, че дисковете и накладките са различни, както следва:
- 15" - 286 мм диск;
- 16" - 305 мм диск;
- 17" - 320 мм диск и други накладки;
15-ките и 16-ките са с еднакви накладки, но спирачните автомати позиционират на различно място на дисковете. Основно ме интересува това от шенкела ли зависи или има нещо допълнително като разлика? При евентуална замяна на дисковете от 286 на 305 мм какво би се наложило да се заменя още?
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#2
Zahariev Wrote:Здравейте колеги,
някой има ли представа за V70 II какво е различното между вариантите на колата с 15, 16 и 17 инчови джанти. За сега ми е ясно, че дисковете и накладките са различни, както следва:
- 15" - 286 мм диск;
- 16" - 305 мм диск;
- 17" - 320 мм диск и други накладки;
15-ките и 16-ките са с еднакви накладки, но спирачните автомати позиционират на различно място на дисковете. Основно ме интересува това от шенкела ли зависи или има нещо допълнително като разлика? При евентуална замяна на дисковете от 286 на 305 мм какво би се наложило да се заменя още?


За да смениш от 288(286)мм дискове на 305 ти трябват спирачни апарати ,накладки ,дискове.Накладките не са еднакви на 288 и 305мм.
От окачването не зависи дали си с един от трите размера .Много от 16" джанти за 288мм дискове най-вече тези преди 2001г. опират
на апаратите от по големите размери.Аз ги сменях преди 2 години от 288мм на 305 мм.
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Reply

#3
Доста се обърках покрай сменяне на накладките и затова се разрових. От едната страна, старите накладки излизат с около 1 мм извън диска и го покриват - изглежда, като че накладките са нови, а те износени, от другата са точно и там няма проблем. Помислих, че единия диск е сменян от предишните собственици и сложен какъвто са намерили.. да кажем по-малък. Обаче измерих в последствие дисковете и се оказаха еднакви - около 286 мм. Следващото което ми дойде на ум е че фиксатора на спирачния апарат вероятно е различен за различните цолажи дискове. Това няма как да съпоставя. В крайна сметка се отказах заради тоя 1 мм.. шах и мат. Може би след време като сменя дискове с накладки ще мисля за ъпгрейд, но и сега спира зловещо добре, все ме е страх някой да не влезе в багажника.
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#4
Zahariev Wrote:Доста се обърках покрай сменяне на накладките и затова се разрових. От едната страна, старите накладки излизат с около 1 мм извън диска и го покриват - изглежда, като че накладките са нови, а те износени, от другата са точно и там няма проблем. Помислих, че единия диск е сменян от предишните собственици и сложен какъвто са намерили.. да кажем по-малък. Обаче измерих в последствие дисковете и се оказаха еднакви - около 286 мм. Следващото което ми дойде на ум е че фиксатора на спирачния апарат вероятно е различен за различните цолажи дискове. Това няма как да съпоставя. В крайна сметка се отказах заради тоя 1 мм.. шах и мат. Може би след време като сменя дискове с накладки ще мисля за ъпгрейд, но и сега спира зловещо добре, все ме е страх някой да не влезе в багажника.


Накладките на единия диск е за 305 мм дискове затова търкат леко извън диска ,иначе като размер на стоманената
плочка която ляга в апарата са еднаки с 286мм разликата е че накладката за по-големия размер диск има малко
по-широка феродова плочка с около 1-2 мм.
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Reply

#5
Ще използвам същата тема на колегата:
Понеже искам да сменя старите предни дискове + накладките съм изпаднал в следните размишления които е имал и колеката Захариев.
Във момента отпред съм с незнайни дискове 288 мм. със още по-незнайни накладки Вагнер, които свирят яко отвратително, но все не намирам време и пари за смяна.
Та ето ми дилемата - така и така и зимните и летните джанти са ми 17` - дали да се изсилвам и да вкарвам 305 дискове или за тази операция ще трябва да се набутвам и с нови спирачни апарати??
Ако ще трябват нови апарата - забравям за този мерак и си оставам на сегашния размер 288 мм. За него пък ми предлагат Zimermann formula Z (спортно-надупчени) на цена 240 лв. комплекта - това как стои като цена?
Ако е добре финансово, какви накладки се онождат добре с тази марка - изчетох че TRW нещо не се погаждали - моля за мнения...
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#6
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.swedespeed.com/showthread.php?165952-285mm-to-305mm-(T5">http://forums.swedespeed.com/showthread ... -305mm-(T5</a><!-- m -->)-Brake-Upgrade

сменят се и апаратите.
Иначе за Цимерман съм чел само хубави неща,а и за 240лв дваата са ти доста на сметка. Пробвай с Текстар накладки или оригинални,поне аз така бих постъпил,че и аз мисля да сменя дисковете.
Volvo V50 D5 2006
Volvo S70 2.5 TDI
Volvo V40 1,9D 115h.p 2004
Nissan Primera P10 2.0D - ex.
Reply

#7
+1 за Текстар. Само такива слагам, пробвано е на оригинален диск Волво както и на Брембо.били са на в40 т4 и на ибиза абф.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)