Posts: 918
Threads: 47
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2007
Reputation:
0
100Y0 Wrote:Колега, я вземи и снимай някоя гайка за да се прецени поне визуално твоите за стоманени или за алуминиеви джанти са. S60 не е ли с болтове?
volvo for life
Волво В70 '98 2,0 10V
И не забравяйте, че всяко натискане на спирачката, Ви бърка директно в джоба. Карайте предвиждайки!
Posts: 4,105
Threads: 100
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jul 2006
Reputation:
3
Горд собственик на: S80 2.9; XC70 D5 185
С болтове е, предполагам грешка на езика ... (клавиатурата), но въпреки това глобата е ясна - 1л от всеизвестната течност.
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Posts: 4,286
Threads: 211
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 3
Joined: Feb 2008
Reputation:
7
Горд собственик на: S60 D5 185+hp M66
Извинявам се за неуместния коментар!
\\// (()) ||_ \\// (()) S60 D5 185+к.с. М66.
Posts: 3,345
Threads: 141
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Dec 2006
Reputation:
7
yuckuJackD Wrote:Абе по Варненския край да не би да си имате дръвче, което ражда динамометрични плодове ?!? Huh!
п.п. Ше спамя пък, ся ми е паднало - масата още пътуват...
Динамометричния ключ е един !
Марка WURTH , намира се в библиотеката на Товарна гара Варна, и главния библиотекар в мое лице дълго "налагаше" подопечните си да го използват ВИНАГИ ! С точните показания за ВСЯКО резбово съединение! Включително и особено за тези по моделите С60,С80,В70 ....защото се е случвало да се саморазвиват, когато са под 14 кг/кв.см .
Защото резбите са едри.....
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Posts: 303
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
ок още утре ще сваля един и ще го снимам, но това пак не отговаря на въпроса защо повече от година не го е правила тоя номер при положение че и тогава съм сменял 2 пъти гумите , пътя по който си се движа си е горе долу същия / визирам паважа, за който колегата по - горе спомена/ като вариант за саморазвиване а между двете развивания пак има период от шест месеца :?: :?: :?: :oops: ...... впрочем дозатягането на болтовете собственоръчно с лулата е недостатъчно сигурно и с недостатъчна сила ако правилно разбирам така ли?
Posts: 4,286
Threads: 211
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 3
Joined: Feb 2008
Reputation:
7
Горд собственик на: S60 D5 185+hp M66
Правилно си разбрал колега, само с динамометричен ключ можеш да си сигурен, че си приложил точната и еднаква сила при стягане на петте болта. Снимката стана излишна, защото има разлика в конусите само при гайките. Явно комбинация от по-голяма стъпка на резбата на болтовете, недостатъчно силно затягане и каране по "перфектните"ни пътища води до проблема при теб. Поздрави и успех при решаването му!
\\// (()) ||_ \\// (()) S60 D5 185+к.с. М66.
Posts: 773
Threads: 34
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2011
Reputation:
1
Динамометричен ключ за гуми може да се направи без никакъв проблем с аритметика, малко физика и елементарни познания по механика.Изключително сложно звучи докато не се осъзнае смисъла на лека тръба с дължина един метър и закачена за края й бутилка от минерална вода пълна с вода до определени литри отговарящи на килограми-респективно обърнатите по формула нютони.Доста по-научен вариант е използване на домакинско кантарче от онези които имат кука и се окачва не нея нещо си, тогава ако не стига скалата на кантара се увеличава удължението, доста по-прецизен и културен начин.Варианта с окачването на бутилката е неприложим при колите когато са на земята понеже няма височина да застане рамото хоризонтално.Нютон на метър се превръща лесно в килограм на метър ако някой е внимавал в уроците по физика в шести клас или може да използва Гугъл.Масово се използват динамометрични ключове от "първи ред" по този образец-тръба половин метър за удължение и подскачаш върху нея индивид с тегло 120 килограма.От "втори ред" динамомтричен ключ се използва при камионите, там индивидите са двама скачащи върху тръба над метър държащи се за каросерията да не паднат което неминуемо става при охлабването на гайката :lol:
Идеята на затягане с динамометричен ключ е точно напрягане на опън на шпилката или болта до определен момент изчислен от инж(точка) което напряга резбите като увеличава силите на триене и отделно осигуряване на триенето от площта на гайката или главата на болта от където не се саморазвиват.Презатягането вече може да вкара крепежа в зоните на провлачване или да пренатовари резбите, и в двата случая е опасно.За това привидното лесно "стягане" на гуми на око може да доведе до саморазвиване или скъсване, и в двата случая в лекия вариант се отива в болница а в другия в моргата за части, но не автоморгата а другата...
V40 B4204S '97
Posts: 303
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
Karlsson Wrote:Динамометричен ключ за гуми може да се направи без никакъв проблем с аритметика, малко физика и елементарни познания по механика.Изключително сложно звучи докато не се осъзнае смисъла на лека тръба с дължина един метър и закачена за края й бутилка от минерална вода пълна с вода до определени литри отговарящи на килограми-респективно обърнатите по формула нютони.Доста по-научен вариант е използване на домакинско кантарче от онези които имат кука и се окачва не нея нещо си, тогава ако не стига скалата на кантара се увеличава удължението, доста по-прецизен и културен начин.Варианта с окачването на бутилката е неприложим при колите когато са на земята понеже няма височина да застане рамото хоризонтално.Нютон на метър се превръща лесно в килограм на метър ако някой е внимавал в уроците по физика в шести клас или може да използва Гугъл.Масово се използват динамометрични ключове от "първи ред" по този образец-тръба половин метър за удължение и подскачаш върху нея индивид с тегло 120 килограма.От "втори ред" динамомтричен ключ се използва при камионите, там индивидите са двама скачащи върху тръба над метър държащи се за каросерията да не паднат което неминуемо става при охлабването на гайката :lol:
Идеята на затягане с динамометричен ключ е точно напрягане на опън на шпилката или болта до определен момент изчислен от инж(точка) което напряга резбите като увеличава силите на триене и отделно осигуряване на триенето от площта на гайката или главата на болта от където не се саморазвиват.Презатягането вече може да вкара крепежа в зоните на провлачване или да пренатовари резбите, и в двата случая е опасно.За това привидното лесно "стягане" на гуми на око може да доведе до саморазвиване или скъсване, и в двата случая в лекия вариант се отива в болница а в другия в моргата за части, но не автоморгата а другата... Разбрах ти мисълта колега поне в градски условия ще се възползвам от инфото
Posts: 131
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
0
Колега,
Едва след като прочетох темата ти си обяснявам защо преди 2 години загубих една гайка (при мен са гайки). Абсолютно същата история - преди миене пръсках джантите с Meglio, за по-добър резултат. Не съм имал вибрации, но един ден визуално установих, че едната гайка я няма. От повече от година не ползвам Meglio, защото оставям колата на автомивка и там си я правят с техните препарати и не съм установил липса или разхлабване на гайки.
Поздрави
Posts: 303
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
Alenn Wrote:Колега,
Едва след като прочетох темата ти си обяснявам защо преди 2 години загубих една гайка (при мен са гайки). Абсолютно същата история - преди миене пръсках джантите с Meglio, за по-добър резултат. Не съм имал вибрации, но един ден визуално установих, че едната гайка я няма. От повече от година не ползвам Meglio, защото оставям колата на автомивка и там си я правят с техните препарати и не съм установил липса или разхлабване на гайки.
Поздрави
Дам и аз спрях от първия случай насам да ползвам обезмаслител уви май само с неговото пропускане в миенето не минават нещата :lol: :lol:
Поздрави
|