The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Коя екстра най-много харесвате?

#1
Здравейте колеги,
Смятам, че сме собственици на високотехнологични автомобили, които предлагат освен висока активна и пасивна сигурност на пътниците и комфорт чрез екстрите. Също така вярвам, че има дребни, но важни удобства, които по някаква причина ни убягват и не знаем за тях. Затова мисля, че би било полезно да споделим за нещата които ни радват в тия автомобили.
За мен една от най-добрите екстри е климатронока, който взима в предвид доста детайли, като например външна и вътрешна температура, слънчева осветеност, зададена температура по зони, вллючително възможност в една да работи на охлаждане, в друга на отопление.
На вас какво ви хареса?
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#2
Аз съм фен на темпомата .
Тази екстра освен удобство ,реализира и много добра икономия на гориво
Полезно четиво което може да направи престоя ви във форума по-приятен
                             Десетте “Божии” Заповеди
Reply

#3
Автоматик, темпомат, блендата на огледалото, подгрева на седалките (с различните степени), аудиото, телевизията, светлината под страничните огледала (от дистанционното), DSTC (само веднъж се наложи, но помогна добре), щората на задното стъкло и други дребни нещица за които в момента не се сещам.

Климатроника е наистина приятен. Не "схваща" и поддържа приятен въздуха в купето.

Може би ми липсва keyless go, автоматично заключване след определена скорост, старт-стоп бутон и най-много ми липсва шибедах. Също така и печка, но предвид, че колата ми е бензинова май няма много възможности за фабрична такава.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#4
s0me0ne Wrote:....Климатроника е наистина приятен. Не "схваща" и поддържа приятен въздуха в купето.

явно съм мното загубен щом не мога да се оправя с тоя климатроник има поне три бутона които ме объркват и като расов българин щом ми затоплее започвам да въртя врътката долу да духа студеното.... :lol:
- Харесва ми прибирането на огледалата, е можеше и да е със заключването на колата, но и така е добре.
- Седалките са суперски, а паметта на шоферската (реагират и външните огледала) глези много също.
- Люка е абсолютен гъдел и децата не искат да се возят ако не е отворен целия - изобщо не се усеща и не духа на пасажерите отзад! :lol:
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#5
bell Wrote:- Люка е абсолютен гъдел и децата не искат да се возят ако не е отворен целия - изобщо не се усеща и не духа на пасажерите отзад! :lol:

Когато ти видях кораба, това беше първото нещо за което ти завидях благородно :mrgreen:

Според мен за климатроника ако направиш профилактика, смяна на филър купе и пуснеш на АУТО не би трябвало да имаш проблеми с топло/студено.

Прибирането на огледалата също е невероятно приятна екстра. Много й се кефя, защото живея в центъра и когато карах колата тук ми беше много удобно за разминаване и паркиране.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#6
bell Wrote:не мога да се оправя с тоя климатроник има поне три бутона които ме объркват
Малко помощ на колегата.. Натискайки Auto нещата се поемат изцяло от електрониката, а водача и пътниците трябва да изберат единствено желаната температура в купето. Не е нужно да се пипа нищо - през кои клапи да духа, с каква скорост да е вентилатора .. колко дълго и т.н. В указанието на колата пише, че избирането на минималната или максималната температура не помага да се достигне по бързо исканата температура в купето, т.е. избирайки 22 градуса при нужда от охлаждане например, софтуера намира най-бързия възможен здравословен начин да я достигне и времето за достигане не е различно с варианта при който са избрани 18 градуса.
При нужда от охлаждане, на Auto обикновено тръгва веднага силна струя през средните въздухопроводи, след като започне да се доближава температурата до зададената, вентилатора започва да намалява струята до точката в която вече само поддържа зададените градуси и е напълно незабележима работата му. Интересно и готино е че при огряване на колата от слънцето (има датчик на предното табло по средата в основата на челното стъкло), веднага реагира системата и вкарва допълнително студен въздух за да компенсира затоплянето от греене на слънцето. Това като реализация е невероятно добро за моите виждания. Най-общо казано, ако си в среда 22 градуса, и си на сянка или на слънце, се чувстваш различно комфортно, точно това е взето в предвид и се компенсира при автоматичния режим на климатроника.
При нужда от отопление и отново на Auto, на студен двигател климатроника изчаква охладителната течност да се стигне определена температура и след това започва да духа леко през горните и долните въздухопроводи, увеличавайки оборотите на вентилатора, до максимални след време и обрано намалява след достигане на зададената температура до нужното ниво за поддържането й. Тук има тънък момент и се търси добър баланс между бързо загряване до нормална работна температура на мотора и зададените градуси за отопление в купето, т.е. кое е по-ефективно като резултат: да отопляваме с максималния капацитет купето при не-загряла още кола (колата ще загрее бавно и от това следва по-бавно достигане на исканата температура в купето) или да отопляваме в началото с по-нисък капацитет за да се даде възможност колата да загрее бързо и така да се постигне по-високо температурно обдухване на купето с което да се стигне максимално бързо до исканата температура... май се увлякох Big Grin
При нужда от обдухване на челното стъкло (размразяване или премахване на замъгляване) се натиска отделен бутон с иконка на стъкло.. Автоматично се пуска максимална струя на предното стъкло, като се използва и дехидрацията на климатика за премахване на замъглявания, мисля че в този режим се отопляват и огледалата.
IAQS – електронна система за анализ на въздуха в купето и управление на клапите за рециркулация (опця). Най-общо казано, при включен бутон, автоматично затваря клапата за рециркулация, ако въздуха от вън е много замърсен, работи прецизно, но не хваща твърди частици (гадния пушек от дизелите), перфектно хваща иначе току-що запалил бензинов автомобил, работещ с по-обогатена смес. При наличие на тази система в купето има два филтъра, единия трябва да е с активен въглен и предполагам, че през него се прекарва въздуха само при вътрешна рециркулация. Другата позиция main е за ръчно затваряне на клапата (миризма от вън например).
Има и възможност да изключиш ръчно компресора на климатика или да позволиш да се включва при нужда, като това не се отразява на ефективната работа на климатроника, т.е. ако навън е по-студено и сме изключили компресора, системата в автоматичен режим продължава да вкарва въздух от вън за да охлажда и се опитва да достигне исканата температура в купето.
Това най-общо е за работата климатроника..
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#7
Zahariev Wrote:.....При нужда от охлаждане, на Auto обикновено тръгва веднага силна струя през средните въздухопроводи, след като започне да се доближава температурата до зададената, вентилатора започва да намалява струята до точката в която вече само поддържа зададените градуси и е напълно незабележима работата му. Интересно и готино е че при огряване на колата от слънцето (има датчик на предното табло по средата в основата на челното стъкло), веднага реагира системата и вкарва допълнително студен въздух за да компенсира затоплянето от греене на слънцето. Това като реализация е невероятно добро за моите виждания. Най-общо казано, ако си в среда 22 градуса, и си на сянка или на слънце, се чувстваш различно комфортно, точно това е взето в предвид и се компенсира при автоматичния режим на климатроника.
.
много благодаря за инфото - полезно ми беше!
Пропуснах за екстрата реакция на чистачките при дъжд ... само не мога да установя когато са на авто режим що не се включват при първите капки ... а чакат да щракна на разл позиция и вече тогава започват да се "ослушват"?
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#8
За S40 първа генерация , най-много ме радва - инфоцентъра.Има много функции , които дават добра информация на водача.Определено си е една наистина полезна придобивка за една кола.Друго яко измислено , е подсветката на сеннциите-мен не ме интересува , ама приятелките..много ги интересува особено вечер-с тия гримове и т.н ..абе женска му работа.. друго полезно е системата SIPS със страничните въздушни възглавници,и най-колоритното което се забелязва отвън е - автоматичната антена , и светещите габаричета на лайстните-те придват много як вид на колата вечер.
Sweden style , by momcho00
____________________________________________________________________________
Клубна карта №:00389
[Image: ab271105.gif]
пазлы trefl
Reply

#9
Най-хубавата екстра е автоматичната скоростна кутия, която за съжаление моето Волво я няма и затова си стои в гаража Smile
Като се замисля - всички глезотии които ме радват ги няма във Волвото дори по каталог, но за сметка на това винаги с кеф се отпускам на удобните седалки Smile Климатроника също е от най-добрите монтирани изобщо някога някъде, много малко автомобили в онези времена имат опция да изключват компресора при кикдаун и също така да "подушват" мръсния въздух и автоматично да преминават на затворен режим.
ex. 2006 Volvo S60 2.4
2013 Porsche Cayenne GTS
2009 Audi Q5 3.0 TDI Quattro
2005 Porsche Cayenne Turbo
2005 Mercedes SLK 200K
Reply

#10
Аз се кефя на музикалната система (можеше и да е по-висок клас) но доволно ми пълни душата...най ама най-много ме дразни, че управлението и е отдясно на волана, а не от ляво, ако бяха разменени местата много по удобно щеше да ми е... нямам прибиране на огледалата и шибидах което наистина търсех ама ненамерих за парите. Чистачките на фаровете са ми голям плюс на който се кефя, подгряването на седалките не ми харесва че е слабо. Климатроника още ги връткам копчетата, че понякога не се трае жегата и ту наляво ту на дясно и двете врътки (апропо и това някак си ме дразни, трябва да има и такъв режим, че и от двете страни да се управлява от едно място!!!)
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)