The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Сравнение на дизелови автомобили

#1
Вече седем години, с различни дизелови автомобили, минавам веднъж годишно маршрута Англия - София - Англия. И понеже от малък съм си научен така, си записвам колко гориво съм изразходил, за да мога да си изчисля разхода. Днес разлистих старите тефтери, сравнението ми се стори интересно и реших да го споделя.

Ето и моделите на автомобилите и средния разход на 100км:
VW Passat 1.9TD GLX, 90bhp, 1993 - 7.4 л
Peugeot 406 1.9TD LX, 90bhp, 1997 - 7.7 л
Nissan Primera 2.0TD S, 90bhp, 1999 - 8.15 / 8.45 л*
Citroen Picasso 2.0HDI SX, 90bhp, 2002 - 6.7 / 7.3 л
Volvo S80 2.4 D5 SE, 163bhp, 2002 - 8.45 л
* С някои коли съм пътувал по два пъти и съм дал отделните показания.

Сега за условията:
- един и същи маршрут - 5200км (отиване и връщане), от които 4800км по магистрали
- на всички с багажна кутия, която сама по себе си увеличава разхода с 10-15%(или поне така пише в науката)
- товар - 4 човека + багаж колкото побере(минимум 150кг)
- скорост - винаги съм се стремял да поддържам около 125км/ч. Volvo-то е единствената кола с автопилот, т.е. единствената, която реално е поддържала тази скорост почти през цялото време.
- температура - това е фактор, който оказва съществено влияние на разхода. Разликата се забелязва лесно, когато колата има борд компютър за моментния разход и термометър. Пътуването е все около Коледа, но съм пътувал и при -22 градуса(в Алпите на Nissan-а му замръзна нафтата в движение) и при +15 градуса, както бе тази година. Друг важен(и отново вариращ) фактор е вятъра.
- продължителност - около 15 часа единия ден и 10 часа на другия, с много кратки 'пик'-стопове.

Реших да дам и моята оценка(по шестобалната система) на тези автомобили по един много важен за такива дълги пътувания показател - комфорта. Тук, на първо място, отчитам удобството на седалките(на водача и на пътниците) и шума в купето - и двете изключително важни след като си прекарал 10-15 часа в колата. Освен това - ефективност на отоплението и регулирането му, стерео системата, удобството на уредите. И не на последно място, нещо което бих определил като удоволствието да управляваш този автомобил, т.е. дали се натоварваш при всяко изпреварване понеже 'брадясваш' докато отзад те настъпват летящи субекти(особено в Германия), или напротив, извършваш маневрата за секунди и забравяш.
Ето я класацията:
- VW Passat (3) - доста тромав с доста шумен двигател; седалките изглеждат удобни, но след след няколко часа си се 'удървил' отвсякъде.
- Nissan Primera (3) - невероятно тромав(по баирите ме изпреварваша и камиони); отвратителни 'дървени' седалки; много тих двигател; много добър климатроник и стерео.
- Peugeot 406 (4) - удобни седалки; пъргав мотор
- Citroen Picasso (5) - просторен, с чудесна видимост; най-удобните предни седалки; изключително пъргав мотор; калпав климатик; осезателен шум от вън.
- Volvo S80 (5.5) - винаги има какво да се желае. Мисля, че за този клас кола, изолацията на външния шум трябва да е по-добра. Дву-зоновия климатроник и нагреваемите седалки са голям благодат. Най-после, възлюблената може да си грее копитата и 'дъ-то'на 36 градуса, а аз да пътувам като бял човек на 25.
От всичко, авто-пилотът за мен е най-ценната екстра. С другите автомобили на вторият час десният ми крак изтръпва, а след още два, направо започва да боли от това, че е под напрежение в една и съща позиция.

Ще бъда обективен, и макар да не съм влюбен в марката, определям за безспорен фаворит Volvo S80. При този комфорт, близо два пъти по-голяма мощност и почти същия разход просто няма конкуренция. Вервам ще ме подкрепите Smile . Друг въпрос е как S80, което е по-горен клас автомобил, ще се представи в сравнение с истинските си конкуренти - Mercedes, Jaguar, Audi и пр.
Reply

#2
Вече седем години, с различни дизелови автомобили, минавам веднъж годишно маршрута Англия - София - Англия. И понеже от малък съм си научен така, си записвам колко гориво съм изразходил, за да мога да си изчисля разхода. Днес разлистих старите тефтери, сравнението ми се стори интересно и реших да го споделя.

Ето и моделите на автомобилите и средния разход на 100км:
VW Passat 1.9TD GLX, 90bhp, 1993 - 7.4 л
Peugeot 406 1.9TD LX, 90bhp, 1997 - 7.7 л
Nissan Primera 2.0TD S, 90bhp, 1999 - 8.15 / 8.45 л*
Citroen Picasso 2.0HDI SX, 90bhp, 2002 - 6.7 / 7.3 л
Volvo S80 2.4 D5 SE, 163bhp, 2002 - 8.45 л
* С някои коли съм пътувал по два пъти и съм дал отделните показания.

Сега за условията:
- един и същи маршрут - 5200км (отиване и връщане), от които 4800км по магистрали
- на всички с багажна кутия, която сама по себе си увеличава разхода с 10-15%(или поне така пише в науката)
- товар - 4 човека + багаж колкото побере(минимум 150кг)
- скорост - винаги съм се стремял да поддържам около 125км/ч. Volvo-то е единствената кола с автопилот, т.е. единствената, която реално е поддържала тази скорост почти през цялото време.
- температура - това е фактор, който оказва съществено влияние на разхода. Разликата се забелязва лесно, когато колата има борд компютър за моментния разход и термометър. Пътуването е все около Коледа, но съм пътувал и при -22 градуса(в Алпите на Nissan-а му замръзна нафтата в движение) и при +15 градуса, както бе тази година. Друг важен(и отново вариращ) фактор е вятъра.
- продължителност - около 15 часа единия ден и 10 часа на другия, с много кратки 'пик'-стопове.

Реших да дам и моята оценка(по шестобалната система) на тези автомобили по един много важен за такива дълги пътувания показател - комфорта. Тук, на първо място, отчитам удобството на седалките(на водача и на пътниците) и шума в купето - и двете изключително важни след като си прекарал 10-15 часа в колата. Освен това - ефективност на отоплението и регулирането му, стерео системата, удобството на уредите. И не на последно място, нещо което бих определил като удоволствието да управляваш този автомобил, т.е. дали се натоварваш при всяко изпреварване понеже 'брадясваш' докато отзад те настъпват летящи субекти(особено в Германия), или напротив, извършваш маневрата за секунди и забравяш.
Ето я класацията:
- VW Passat (3) - доста тромав с доста шумен двигател; седалките изглеждат удобни, но след след няколко часа си се 'удървил' отвсякъде.
- Nissan Primera (3) - невероятно тромав(по баирите ме изпреварваша и камиони); отвратителни 'дървени' седалки; много тих двигател; много добър климатроник и стерео.
- Peugeot 406 (4) - удобни седалки; пъргав мотор
- Citroen Picasso (5) - просторен, с чудесна видимост; най-удобните предни седалки; изключително пъргав мотор; калпав климатик; осезателен шум от вън.
- Volvo S80 (5.5) - винаги има какво да се желае. Мисля, че за този клас кола, изолацията на външния шум трябва да е по-добра. Дву-зоновия климатроник и нагреваемите седалки са голям благодат. Най-после, възлюблената може да си грее копитата и 'дъ-то'на 36 градуса, а аз да пътувам като бял човек на 25.
От всичко, авто-пилотът за мен е най-ценната екстра. С другите автомобили на вторият час десният ми крак изтръпва, а след още два, направо започва да боли от това, че е под напрежение в една и съща позиция.

Ще бъда обективен, и макар да не съм влюбен в марката, определям за безспорен фаворит Volvo S80. При този комфорт, близо два пъти по-голяма мощност и почти същия разход просто няма конкуренция. Вервам ще ме подкрепите Smile . Друг въпрос е как S80, което е по-горен клас автомобил, ще се представи в сравнение с истинските си конкуренти - Mercedes, Jaguar, Audi и пр.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)