Да кажа някоя дума и аз от опит..
D5252T (2.5 TDI) е стар 10 клапанов, редови, напречно разположен, турбиниран, надежден и безпроблемен мотор. Едно от ценните му качества е добра мощност при нисък разход на гориво. С моят не съм имал някакви проблеми, пали при -20 от четвърт, доста еластичен - можеш да караш с 1 100 оборота на 4-та, но винаги (над 1 800 оборота) има готовност да изстреля колата като патрон, въпреки теглото на купето. Има балансиран ход в по-високите обороти и достатъчна мощност да не се усеща работата на климатика, изпреварването е удоволствие с него. Факта че този мотор се тунингова към доста високи мощности без конструктивни промени, показва, че има добър ресурс и при нормална поддръжка кара над 500 000 км. Нафтовата помпа и дюзите са по-старо поколение и на практика не създават проблеми особено заради качеството на горивата ни. Няма тенденции към прегряване и пукане на глава, освен ако не се положат сериозни усилия за това. Поддръжката е средно скъпа и сравнима с други мотори от подобен тип.
Тук може да видиш какви са сервизните интервали, масло се сменя на 12 000 км, аз доливам до 2 литра за цикъл, имам малък теч от капака на главата, другото не знам къде отива :lol: Маслото трябва да е 0w30 или 5w30, аз карам с 5w40 - синтетично за дизел, нормата е ACEA A3/B3. Мотора е на 300 000 + към момента, по него освен ремъци и ролки съм сменил обтегача на ремъка на климатика и ролката на алтернатора от обикновена с инерционна, така доста утихна тракането. Следва скоро са се чисти EGR-а и колекторните тръби.
Сега негативните ми впечатления: работи с типичните за дизел по-старо поколение вибрации и шум, моят пропушва при рязко ускорение (не знам защо не пуши като сипвам нафта в чужбина.. :lol: ).
За колата (2001-ва) - отлична сглобка на каросерията, няма паразитни шумове. Окачването не е сред най-добрите качества на V70 II, но дори в окаяно състояние трудно се забелязва проблем - чукане или притеснителни луфтове и продължава да осигурява превъзходен комфорт. Зависи как се кара колата, но при мен биалетките са годишен консуматив, същото се отнася за тампоните на носачите, не ползвам оригиналните резервни части и с тях резултатът вероятно ще е по-добър. По електрическата част съм имал проблеми с релета на REM-а и един апарат от централното, след замяна всичко е ок. Доста проблеми създаде и един бушон който от време на време даваше/не даваше контакт и изглеждаше здрав.
Та на въпроса от темата, само хубави неща съм чувал за по-старото V70, ако колата не е карана като за последно, ще радва собственика си дълго..