The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
940 - смяна на B200FT с B230ЕТ

#1
Здравейте, колеги!
Имам нужда от съвет относно смяната на сегашния ми B200FT с B230ET. Попрегледах инфото из нета (по-специално в turbobricks) и намерих подобна тема, в която обясняваха, че миграцията от оригиналния ECU Motronic на B230ET към Jetronic LH 2.4 + EZ не била толкова сложна. В общи линии - сменя се маховика с този от B200FT заради другия тип на датчика за обороти и положение на кол. вал (при Motronic-а са два отделни), датчика за температура и дебитомера и се монтира Knock сензора. Имам обаче няколко въпроса към знаещите - притеснява ме горивната карта... Дали LH 2.4 ще смогне да си внесе корекции за различните криви на налягането от турбините (Garett T3 вместо MHI TD04) или ще трябва да му се налива друг мозък (разбирай flash на EEPROMA за B230ET и евентуално човек, който има възможност да го направи). Също така Motronic-а няма ламбда. Дали няма да има драстичен пад в мощността, когато LH 2.4 ще се стреми да го вкара в еко-режим. Предварително благодаря на тези, които ще помогнат!
Reply

#2
Zerinoff Wrote:Здравейте, колеги!
Имам нужда от съвет относно смяната на сегашния ми B200FT с B230ET. Попрегледах инфото из нета (по-специално в turbobricks) и намерих подобна тема, в която обясняваха, че миграцията от оригиналния ECU Motronic на B230ET към Jetronic LH 2.4 + EZ не била толкова сложна. В общи линии - сменя се маховика с този от B200FT заради другия тип на датчика за обороти и положение на кол. вал (при Motronic-а са два отделни), датчика за температура и дебитомера и се монтира Knock сензора. Имам обаче няколко въпроса към знаещите - притеснява ме горивната карта... Дали LH 2.4 ще смогне да си внесе корекции за различните криви на налягането от турбините (Garett T3 вместо MHI TD04) или ще трябва да му се налива друг мозък (разбирай flash на EEPROMA за B230ET и евентуално човек, който има възможност да го направи). Също така Motronic-а няма ламбда. Дали няма да има драстичен пад в мощността, когато LH 2.4 ще се стреми да го вкара в еко-режим. Предварително благодаря на тези, които ще помогнат!

Правилно си разбрал за конверсията. Като цяло LH 2.4 е сравнително прост.
Джетроника е много адаптивен и от завода е програмиран с широки толеранси и много запас. За това няма проблем с различно турбо, а за по-фина донастройка е необходимо да се охарчиш за широколентова сонда, макар че заводските настройки на Волво са за доста богата смес, така че и да не пренастроиш обикновено няма опасност да изгърмиш мотора от по-висок буст. Естествено джетроника ще те отреже като отчете по-висок надув, но това се лекува лесно с програмиране епрома. Ламбда сонда (стандартна, не широколентова) можеш да си сложиш - полезна е - а ако не искаш по една или друга (финансова?) причина може джетроника да се програмира да не ползва изобщо ламбда. За софтуер за настройка и съвети може да ми пишеш на ЛС.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#3
От последния ми пост минаха 3 години... Време, през което чаках нещо да стане с двигателя, за да ми даде стимул да го сменя. Оставил го бях на доизживяване и все си мислех, че ангренажа някой красив ден ще се скъса. Трябваше да сменя ремъка и ролката на 270000 км. но наскоро на над 350000 издуха гарнитурата. Знаех, че старите модели Волво са здрави, но чак пък толкова... За всичкото това време смених един шарнир, който си потропваше още като купих колата и само съм сменял масло....

Но стига с лиричното отклонение. Дойде време за смяна на мотора. Преди седмица и нещо започнах да разглобявам донора, който взех за части. Първата изненада за мен се оказа главата. 531! Из шведските форуми има доста писано за нея и то предимно положителни неща. Закарах я на един местен корифей на глави на ДВГ и днес ходих да си я взема от основно освежаване. Човека ме изгледа добродушно и каза, че ако още 500 км. е била карана е щяла да отиде за скрап. Една тапа против замръзване е била изгнила и от там е текъл антифриз. А пък и на двигателя е нямало как да се разбере, защото тапата е обърната надолу (към блока), а гарнитурата минава толкова близо до нея, че почти я скрива. Е, малкия дявол. Била метнала много леко главата, но само с един шлайф всичко си е на място. Скоро ще постна и малко снимков материал.

Втората изненада беше на няколко сантиметра под главата. Когато я свалих и прокарах пръст по стените на цилиндрите учудването ми беше огромно. Нямаше абсолютно никакъв ръб. Очакването ми беше, че блока ще се шлайфа, но като видях и следи от хонинга по цилиндрите изпаднах в недоумение. Някак си не ми се вярва толкова стар двигател да няма износване. Сега седя и се чудя какво да го правя, дали да не мине само със смяна на сегменти. Естествено всички семеринги, гарнитури и уплътнения ще се сменят с нови, та в тази връзка ако някой знае каталожен номер (ако има такъв изобщо) на комплект гарнитури за B230ET или пък списък кат. номера ще ми спести доста ровене (разбира се няма да мине без бира... В която и точка на България да е, като съживя корабчето ще трябва разработване).

Засега толкова. Скоро се надявам да има развитие по темата, а пък и снимков материал ще трябва да набавя...
Reply

#4
Колега нещо такова ли търсиш?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://carcats.ru/list.php?id=NDA1NTg2&num=21&title=%CD%E0%E1%EE%F0%FB+%EF%F0%EE%EA%EB%E0%E4%EE%EA+B230+B230ET">http://carcats.ru/list.php?id=NDA1NTg2& ... 230+B230ET</a><!-- m -->
ex XC90
Reply

#5
zorba Wrote:Колега нещо такова ли търсиш?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://carcats.ru/list.php?id=NDA1NTg2&num=21&title=%CD%E0%E1%EE%F0%FB+%EF%F0%EE%EA%EB%E0%E4%EE%EA+B230+B230ET">http://carcats.ru/list.php?id=NDA1NTg2& ... 230+B230ET</a><!-- m -->

Едно голямо "Благодаря!", колега! В този сайт има и аналогични комплекти с каталожни номера: 02-25840-08 на VICTOR REINZ е нещото, което ми хвана окото.
Бирата няма да я забравя, но сигурно ще я забавя, защото следва малък застой по финансови причини. Ребилда на турбината ще ми струва 600-700 лева в Реал Турбо. За сега към тях съм се ориентирал според мнения и отзиви из форумите.
Reply

#6
И малко снимки, както обещах:
[Image: IMG1.jpg]
В горния ляв ъгъл на снимката се вижда подменената тапа против замръзване.

[Image: IMG3.jpg]
Добре почистена, още се чудя дали да полирам смукателните и изпускателните отвори...

[Image: IMG2.jpg]
Подменен семеринг отпред, паснати клапани, нови гумички... Удоволствие е да се гледа, а пък и както каза майстора - "Отдавна не бях правил глава с такъв кеф, тук не са пестили материала..." ;-)
Reply

#7
Колега ,ако искаш да полираш отворите имай в предвид че може да се получи и обратен ефект . Съществува възможност да започне да кондензира горивната смес на капки по стените . Аз моята глава като я портвах нарочно я оставих леко грапава . За турбинен мотор е безмислено да се полира . Самото полиране като функция май има ефект само за снимките във фейса Wink
Случва се да върви като по масло, а малко по-късно се изяснява, че това е вазелин...
If you dont like where you are, then change it! You are not a tree
Reply

#8
Благодаря за съветите, колега! Аз и без това се бях отказал от полирането. Главата ще чака за качване.
Днес се заех с блока:

[Image: IMG198.jpg]

Мърсотия, събирана и засъхвала с години...

След първото третиране със смес от бензин и нафта:

[Image: IMG197.jpg]

След обилно третиране с индустриална химия ООД, обезмаслители и др. подобни лъсна ръждивата истина:

[Image: IMG204.jpg]

Добре, че приятел ме светна за една адска смес на някаква немска фирма "Wurth" Wink (абе чувал съм я някъде май...).

[Image: IMG206.jpg]

Много странна работа. Препарата е светло розов, почти бял, но при контакт с ръжда посинява за 5-6 минути

[Image: IMG207.jpg]

Колкото повече ръжда, толкова по-бързо и силно посинява:

[Image: IMG209.jpg]

И след 2-3 часа става черно и лъскаво:

[Image: IMG210.jpg]

[Image: IMG211.jpg]

Последните две снимки са в помещение и със светкавица, но останалата здрава червена боя не си е променила много тона. Според това, което пише на етикета на тази адска смес, образува с железния окис (ръждата) някакво полимер-органично!?! съединение. Странна работа. Минах и една скара от рифелови пръти да видя колко време ще изтрае...
Тези дни мисля да поосвежа блока, но първо ще видя един местен химик, който бърка всякакви авто бои и спрейове дали има нещо, което да държи на температура.
Работата за сега върви по-бавно, отколкото ми се иска, но имам идея да си пусна малко отпуск и може и да понапредна. При развитие ще има още снимки.

Edit: Към killara: Фейс нямам, нито Скайп. Преди много години ползвах IRC и ICQ, но сега мейл, форуми и телефон са ми единствените социални мрежи :lol:
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)