The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo V40 2.0T - B4204T3

#1
Здравейте колеги. Дойде и моето време и желание за подобрения по колата. Като за начало съм се насочил към спортен филтър, генерация и евентуален чип. Интересувам се от няколко неща:

1.Филтъра - има ли осезаема разлика при смяната на филтъра и какъв да бъде той - панелен на мястото на стандартния или да се търси вариант за конусувиден?

2. Генерацията - идеята тук е даунпайп евентуално от S60 2.5 T и от там нататък тръба с вътрешен диаметър 63-67мм до края и накрая гърне.

3. Чип - за сега може би в Пловдив в Madness Motor Sport.


Ще се радвам, ако изкажете мнения, препоръки, съвети, идеи или въобще каквото и да е било. Други допълнителни варианти за засилване на този мотор също ще се радвам да чуя. Надявам се да заформим една добра дискусия по моето желание за силов тунинг. Колата е тази от снимката, а всичко останало за колата го пише в подписа ми.


Благодаря предварително на отзовалите се! Мисля, че темата ще е полезна и за други.





Поздрави,
Иван
Volvo V50 2.0D '08 - Now
Volvo V40 2.0T '01 - Ex
Reply

#2
Мойта е дизел, но все пак.
С панелен филтър на K&N съм, разлика има но малка. Бях взел карбонов на CDA (<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bmcairfilters.com/air-intake-systems/cda-carbon-dynamic-airbox/parts_prd_pr3_4_1.aspx">http://www.bmcairfilters.com/air-intake ... 3_4_1.aspx</a><!-- m -->), но неможах да го събера при двигателя и се отказах. При теб би трябвало да има разлика и във звука ако земеш Intake Box.

Друго задължително да сложиш, ако нямаш е Blow-off. Нещо даващо уникален звук Smile за съжаления за дизеляка няма.

Слагаш задължително чип, по-голям кулер и вече ще си доста над 200к.с
Reply

#3
За сега съм се насочил към панелен филтър на мястото на стандартния, но се колебая още дали да е такъв или да е някакъв друг вариант. Някой мнение и идеи за изпускателната система? Не се стеснявайте да пишете... Wink



Поздрави,
Иван
Volvo V50 2.0D '08 - Now
Volvo V40 2.0T '01 - Ex
Reply

#4
тръба от S60 може и да излезе по-скъпа от поръчкова, 60-ките са с друг фланец към турбото, също така трябва да предвидиш и от коя страна е горещата част там от шофьорската или от пасажерската.
Кулер е още по-голяма инвестиция, ако е на предна позиция пада голямо рязане по маската и гредата на бронята,според дебелината на кулера се изместват и другите два радиатора, и перките може да опрат в колектора, а турбо пътищата са също голяма дилема от къде ще минават, ако кулерът е универсален и е на предна позиция, ще минат под бронята или през нея - пак рязане, освен това имаш IAT и MAP сенсори и отвор за клапана на празния ход, които трябва да се поберат някъде в системата, желателно веднага след кулера. С налягането те съветвам да не си играеш, за този мотор няма добри отзиви при надуване, твърди се, че при опит главата боли и то при налягания до 0,7бара чупи биели, ако се пренебрагнат тези твърдения един хубав мод би бил смяна на компресорната част и перка с такива от 14Т, баланс на турбината и контролиране на налягането, с малко късмет може и да излезе по-евтино от чип
S402.0T99 - на части
S402.0T01
Reply

#5
Окей, да оставим по-големия кулер на страна. На първо време съм мислил за най-простото и лесно нещо, ако мога така де си изразя, е да сменя филтъра и да ми направят цяла изпускателна система....така. Да караме направо - какъв да бъде вътрешния диаметър на генерацията? Това е нещото, което се питам и в случая може и вие да се чуствате въпросирани. За гърнето е ясно, че и в двата трябва да е с диаметър не по-малък от този на тръбата на генерацията. Има тук едни пичове къде работят доста добре (по отзиви от най-различни клиенти, а и ми ги препоръчват), правят всякакви неща, но най-големия вътрешен размер, който могат да направят е 63мм. С приятели мислехме за 67мм. Какво мислите по този въпрос относно размерите на генерацията. Необоходими ли са някакви настройки на колата след това?


Относно биелите. Аз също съм чувал, че не са особенно здрави що се отнася до покачване на мощността. Също така съм чувал, че такъв сток двигател се справя до около 250к.с. Колко е вярно не знам... не съм чак толкова запознат, но не смятам и да експерементирам колко ще издържат. И опирам е до въпроса въобще добра идея ли е чип или идеята, която по-горе колегата cjman предложи. Не знам какво е заводското налягане на турбото, но предполагам, че този чип може би и там ще пипне.


Като за начало мисля, че генерация с филтър и една проверка на турбото да се види в какво състояние е и дали всичко му е наред. Предполагам има начин да се разбере това. Като за втори етап, ако мога така да го нарека не е ли по-добър и сигурен вариант да се потърси вариант за по-здрави биели и да ми е мирна главата за по нататъчни модификации. Целта ми не са някакви звезни коне и мощности, а нещо от порядъка на 230к.с. +- в този диапазон, които мисля, че не е много трудно да се постигне. Не съм много наясно с нещата за това се обръщам към вас, хората с опит и знания. Бих излушал всякакви идеи и варианти и бих бил благодарен на всеки изявил желание да се включи в дискусията. Аз съм човек, който предпочита да даде повече пари и да е сигурна и надежна работата, от колкото да се действа на късмет и на сляпо и после да е солено.


Между другото преди бях гледал, че моят двигател е 163к.с. , но в документите и талона е 121kW, което е 165к.с., а 163к.с. са 120kW. Помислих, че има някаква грешка, но на няколко места попадам на двете - B4204T3 - 163hp и B4204T3 - 165hp. Доста странно ми се стори на мен.


Благодаря!



Поздрави,
Иван
Volvo V50 2.0D '08 - Now
Volvo V40 2.0T '01 - Ex
Reply

#6
от 57мм на 63 ще има малко разширение, след това не са необходими настройки, ефектът без сериозни модификации по пълненето ще е минимален, най-многото да върнеш некое умрело магаре, за сметка на това инвестицията ще е колкото за по-евтиния чип, а ако след това решиш пак да смениш диаметъра на тръбата....
250к са много за този, може би става въпрос за В4194Т и пак е мисията невъзможна с това турбо, и без една камара други неща, аз също съм чувал подобни изказвания, че карат на бар и половина с 14Т, демек колата е около 230к, и нито една графика от дино, демек като я измерят излиза друго, не са рядкост случаите когато има спад на мощността.
Идеята за чип не е добра, защото там има горна граница, която няма преминаване, без нова инвестиция за други настройки.
230к за тоя мотор за мен е пълен абсурд, ще се радвам, ако ги постигнеш, то 190к за тоя мотор са абсурд...
С киловатите са така нещата има две три разновидности според годината.
S402.0T99 - на части
S402.0T01
Reply

#7
Направо ме разби бе човек. :mrgreen: Колегата VolvoFan не правеше ли именно такъв мотор? Ей сега му преглеждах пак темата .... Volvo V40 2.0T. Факт е, че и той не е постнал, поне последно като съм разглеждал нито снимка, нито клип, нито нещо. Окей няма да се мъчим с това турбо, а да се сложи това от T4, т.е 14Т. Въпроса е да се намери такава турбина и да се види какво е необходимо и нужно по смяната и.



Поздрави,
Иван
Volvo V50 2.0D '08 - Now
Volvo V40 2.0T '01 - Ex
Reply

#8
hamak Wrote:Направо ме разби бе човек. :mrgreen: Колегата VolvoFan не правеше ли именно такъв мотор?
Поздрави,
Иван

ами доколкото знам е с портвана и полирана глава, друго турбо, друг изпускателен колектор,основно имах предвид твоето турбо 12Т, с него няма как да стигнеш 230, т.е не, че няма как, но надали някой ще ти каже, все пак хората изкарват пари с тези работи, даже 190 е под въпрос, затова разликата между хоум мейд чип и дижитал тунинг е два пъти в полза на вторите, тъй като онези ще ти въртят и ще сучат , но ще изкарат 192, те и дино си имат хората, а за другите не е ясно, не че е въпрос някой да се похвали, но графиката на хартия е друга работа, не е: аз имам тръба, филтър и буст контролер и карам на бар и половина и колата ми е 300коня - звучи несериозно, друго е да извадиш хартийката ..., понеже питаш за тръба, за чип, и аз си коментирам.
S402.0T99 - на части
S402.0T01
Reply

#9
И ние имаме подобна идея за смяна на компресорната част, но с такава от 16T. За чипа, въобще не става въпрос за каквито и да е хоум мейд тунинги. Става въпрос за професионална работа с дино и така нататак както си му е реда. Нещата са в процес на проучване и обмисляне. За сега планът е филтър, генерация, компресорна част от 16T и настройки на дино. Филтърът вече е факт благодарение на Хеед Ауто, ето го:


   

   

   


Поздрави,
Иван
Volvo V50 2.0D '08 - Now
Volvo V40 2.0T '01 - Ex
Reply

#10
Колега, като слагаш филтър и генерация задължително после трябва да минеш през ремап, за да разбере колата, че си направил нещо. Не минеш ли през ремап може да загубиш мощност, вместо да качиш. Друго, което искам да ти кажа е, че не конските сили чупят биелите, а въртящият момент на двигателя! Границата на биелите на твоя мотор не я знам колко е, но на B4194T е 400Нм. Със сигурност твоите са по-крехки, така че според мен едни 340-50Нм на твоя мотор ще са му фатални ако се изсипят още на 2000rpm.Т.е. ако ти настроят електрониката да идва плавно въртящият ти момент, а не да се изсипва като на дизел още на 2000-2500 е много по-малка вероятността да счупиш нещо. С тоя хибрид, който си намислил ще имаш много голям ВМ още от ниски обороти, та да не стане фал.
Успех с проекта!
'98 S40 T4 - 173.5 whp -> <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc">http://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc</a><!-- m -->
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)