The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Неприятно тракане в мотора на V40 1.9 TD 115кс.

#1
Здравейте! По тази тема започнах да пиша в друг раздел, но смятам, че мястото и е тук.
От около месец и половина се появи едно допълнително почукване в мотора на моята кола. Интересното е, че този шум започва, след като колата загрее, когато е студена го няма. Ходих на майстор, но така и не могат да установят причината за този шум. Предполагах, че е възможно да бъде от някоя ролка по ангренажа или пистовия ремък, но не е. Преди месец смених всички ремъци и ролки, но чукането остана. Това почукване се чува най- добре в ниските обороти, с увеличаването им звукът зачестява и все едно изчезва. Като цяло, колата върви много добре, не пуши, няма колебание в оборотите, всичко си е окей, само това притесняващо чукане. Ако някой се е сблъсквал с подобен казус, да пише. Прикачам и клип с шума на двигателя.

.mp4   27062013.mp4 (Size: 804.54 KB / Downloads: 11,060)
VOLVO 440 GL 1.7 90PH 1991г. минало
VOLVO V40 1,9TD 115PH  2003г.
Reply

#2
да не ти почуква маховика на съединителя?
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#3
bell Wrote:да не ти почуква маховика на съединителя?
Не е маховика, звукът идва от горната част на двигателя, а и сменях съединител преди 5 месеца. Маховика си беше идеален.
VOLVO 440 GL 1.7 90PH 1991г. минало
VOLVO V40 1,9TD 115PH  2003г.
Reply

#4
Много е неприятно , но ако можеш да го прослушай с лекарски слушалки , за да локализираш шума . Щом като загрее се появява , значи е някаква хлабина , която маслото не може да обере . Имах подобен случай и се оказа бутален болт - а шумеше от към кратуната ! Дано при теб се окаже нещо дребно .
Reply

#5
Vanko77 Wrote:Много е неприятно , но ако можеш да го прослушай с лекарски слушалки , за да локализираш шума . Щом като загрее се появява , значи е някаква хлабина , която маслото не може да обере . Имах подобен случай и се оказа бутален болт - а шумеше от към кратуната ! Дано при теб се окаже нещо дребно .
Това за буталния болт го прочетох във форум на фолксваген, но се надявам да не това. При теб какви бяха симптомите? Тракането променяше ли се с оборотите? Как точно установи кой е повредения болт, или смени всички? И при мен чукането се чува в горната част, но в движение изчезва. Друго, което ме посъветваха да проверя за разбит повдигач. Продължавам в търсенето на причината и благодаря за отговора. Smile
VOLVO 440 GL 1.7 90PH 1991г. минало
VOLVO V40 1,9TD 115PH  2003г.
Reply

#6
Днес ходих да чуят колата със слушалки. Според майстора е дюза. Препоръча ми да налея добавка за почистване на дюзи Вюрт и така да покарам известно време. Ако проблема не изчезне, ще направя диагностика, за да може точно да се определи коя е дюзата. Другата седмица ми предстои по- дълго пътуване и ще пиша, какъв е бил резултата.
VOLVO 440 GL 1.7 90PH 1991г. минало
VOLVO V40 1,9TD 115PH  2003г.
Reply

#7
Извинявай , че ти отговарям сега , но малко бях ангажиран . Според мен ако е повдигач , би трябвало студен да трака повече , а като загрее да поутихне малко . Чак сега видях , че си търновец - 0885538486 , звънни ако искаш , свободна шайба съм . Ако искаш ще ударя едно ухо .
Reply

#8
И аз имах подобен проблем, но моето беше по-скоро стържене и се чуваше откъм шайбата на разпределителния вал. В крайна сметка се оказа водна помпа. Но предполагам, че като си сменял ремъците си сменил и нея.
Volvo V40 1.9D 115hp, 2000г.
Reply

#9
chubry Wrote:И аз имах подобен проблем, но моето беше по-скоро стържене и се чуваше откъм шайбата на разпределителния вал. В крайна сметка се оказа водна помпа. Но предполагам, че като си сменял ремъците си сменил и нея.
Да, всичко съм сменил. Предположенията сега са за дюза, но все още не може да се докаже. Налях добавка на Вюрт за почистване на комън рейл и "чукането" стана, като че ли по-меко, дори на моменти изчезва. Ще пиша, ако има някакво развитие на моя проблем.
VOLVO 440 GL 1.7 90PH 1991г. минало
VOLVO V40 1,9TD 115PH  2003г.
Reply

#10
Ако е от дюза започни да слагаш 2Т масло в нафтата. По принцип сътношението е 1л масло на 200л нафта, но първия път може да сложиш и двойна доза. Гледай маслото да е поне JASO FC, каквото е примерно това в Кауфланд. JASO FD е по-добре, но е по-скъпо и не е ясно дали има смисъл.
Иначе на един Ситроен имах абсолютно същите симптопи, които изчезнаха след като затегнах пистовия ремък.
S80 2.0 D3
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)