Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Или кой го знае какво... :roll:
Накратко: След по-продължително каране на жена ми 40-ската започнала да не върви и да свисти от към мотора, когато е над 2000об/м.
Свистенето така и не го чух като докараха колата, явно като се е поохладила вече не изпуска.
Нещото което ми направи впечатление е, че около EGR клапана е омаслено, като явно някъде оттам е изпускало защото имаше опръскано с масло чак по кутията за предпазителите. hock:
Огледах тръбите не ми направи впечатление да има нещо спукано.
Омаслено е и където се свързва тръбата идваща от интеркулера с нещо като дроселова клапа(на такова ми прилича може и да не е ).
Въпреки, че в момента свистене няма, колата няма мощност и вдига голяма къделя пушек след себеси. :roll: Като цвят на пушека - беше се вече стъмнило и нямаше как да определя.
В главата ми се оформят няколко безумни въпроса:
1. Какво търси там масло?!?
2. Защо след като свистенето го няма(явно не изпуска) продължава да няма мощност?
Колата е V40 2003г. 1.9D 102hp.
Posts: 1,194
Threads: 47
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
0
Според мен е спукан маркуча на турбото . Нормално е да има масло в него ( няколко капки ) и заради налягането ако има малка цепнатина маслото излиза и пръска навсякъде .
Турбото надува някъде около тези обороти и се чува свистене, докато EGR клапана там някъде вече трябва да спира да работи . Може и скоба на маркуча да се е разхлабила или разместила .
Мое мнение , може и да греша
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
Posts: 20
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2012
Reputation:
0
възможно е и кулера да се е напълнил с масло
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Изясни се, кое от къде е и какво прави там.
Гръмнал маркуч на изхода на турбината.
Posts: 2,496
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
2
Този заминал маркуч отразява ли се върху динамиката на автомобила?
Питам защото при издуване над 2000 оборота и при мен се появява но само звук - няма пушеци или други изцепки. Колегата Влади (Dodo 155) също му направи впечатление като се видяхме, даже предположението е за скъсана мека връзка по генерацията ...
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
bell Wrote:Този заминал маркуч отразява ли се върху динамиката на автомобила?
Питам защото при издуване над 2000 оборота и при мен се появява но само звук - няма пушеци или други изцепки. Колегата Влади (Dodo 155) също му направи впечатление като се видяхме, даже предположението е за скъсана мека връзка по генерацията ... Стефчо, ако при теб е същият проблем, би трябвало да започне да пуши и да загуби мощност. Все пак е след торбото при колегата, доколкото разбрах, и губи налягането
Твоето по-скоро е мека връзка или някъде другаде по ауспусите, защото колата ти върви, има мощност, не пуши ... само съска и то отдолу, под купето се чува
Отиди да й видят ауспусите, преди да се притесняваш
Дори да не ги правиш на момента, поне да ти кажат какво е положението ... отделно ти можеш сам да видиш, когато я вдигнат на стенда, дали изпуска отнякъде - ще е черничко наоколо :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Posts: 2,496
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
2
Dodo 155 Wrote:bell Wrote:Този заминал маркуч отразява ли се върху динамиката на автомобила?
Питам защото при издуване над 2000 оборота и при мен се появява но само звук - няма пушеци или други изцепки. Колегата Влади (Dodo 155) също му направи впечатление като се видяхме, даже предположението е за скъсана мека връзка по генерацията ... Стефчо, ако при теб е същият проблем, би трябвало да започне да пуши и да загуби мощност. Все пак е след торбото при колегата, доколкото разбрах, и губи налягането
Твоето по-скоро е мека връзка или някъде другаде по ауспусите, защото колата ти върви, има мощност, не пуши ... само съска и то отдолу, под купето се чува
Отиди да й видят ауспусите, преди да се притесняваш
Дори да не ги правиш на момента, поне да ти кажат какво е положението ... отделно ти можеш сам да видиш, когато я вдигнат на стенда, дали изпуска отнякъде - ще е черничко наоколо :mrgreen:
Че върви Влади вчера разбра и един баварец със пет лепенки М-класа отзаде. По принцип не обичам да се дърлям с хлапаци, но този беше много напорист и понеже на D5 силата е в 3 и 4 скорост баш там му направих точка.
... п.п и той беше печка де :lol:
А освен стенда искам да видя и дюзите, че след тоя тест със Vida ми стана некакси криво с тези големи отклонения в корекциите там....дано излезне малкия дявол че ако трябва да сменям сега и дюзи... :roll:
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Posts: 903
Threads: 42
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2010
Reputation:
0
при мен в началото беше така, свистеше, без други симптомии, колата си вървеше, не пушеше, абе беше си ок, докато в един момент не влезе в сервизен режим. оказа се спукан интеркулер, и в началото изпускаше но много малко колкото за звук само, но като се разшири дупката и хоп изненада .
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
stefi_pavlov Wrote:при мен в началото беше така, свистеше, без други симптомии, колата си вървеше, не пушеше, абе беше си ок, докато в един момент не влезе в сервизен режим. оказа се спукан интеркулер, и в началото изпускаше но много малко колкото за звук само, но като се разшири дупката и хоп изненада . Е сега вече вкара твоя адаш в допълнителни размисли :lol:
При него не е точно типично съскане, а свистене точно като преминаване на изгорели газове през пукнатина или издухана гарнитура на връзка
Отделно се чува само отдолу, а не отпред или около мотора.
Трябваше да се наведа онзи ден, ама много ми беше топло ... най-вероятно колата е закачана отдолу и е отворила някъде успуха, но най-добре ще се види на стенд или канал.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
bell Wrote:Dodo 155 Wrote:bell Wrote:Този заминал маркуч отразява ли се върху динамиката на автомобила?
Питам защото при издуване над 2000 оборота и при мен се появява но само звук - няма пушеци или други изцепки. Колегата Влади (Dodo 155) също му направи впечатление като се видяхме, даже предположението е за скъсана мека връзка по генерацията ... Стефчо, ако при теб е същият проблем, би трябвало да започне да пуши и да загуби мощност. Все пак е след торбото при колегата, доколкото разбрах, и губи налягането
Твоето по-скоро е мека връзка или някъде другаде по ауспусите, защото колата ти върви, има мощност, не пуши ... само съска и то отдолу, под купето се чува
Отиди да й видят ауспусите, преди да се притесняваш
Дори да не ги правиш на момента, поне да ти кажат какво е положението ... отделно ти можеш сам да видиш, когато я вдигнат на стенда, дали изпуска отнякъде - ще е черничко наоколо :mrgreen:
Че върви Влади вчера разбра и един баварец със пет лепенки М-класа отзаде. По принцип не обичам да се дърлям с хлапаци, но този беше много напорист и понеже на D5 силата е в 3 и 4 скорост баш там му направих точка.
... п.п и той беше печка де :lol:
А освен стенда искам да видя и дюзите, че след тоя тест със Vida ми стана некакси криво с тези големи отклонения в корекциите там....дано излезне малкия дявол че ако трябва да сменям сега и дюзи... :roll: Предполагам, че е бил 525 tds, защото другите им мотори вървят добре за тежестта на купето ... имал съм Е39 и хич не е слаба, особено 530d
Но както и да е, развалил си деня на човека ... тя всяка М-лепенка му е вдигала х 10 к.с. :mrgreen:
За дюзите - не се шашкай толкова, не е чак толкова голяма разликата и най-вероятно ще се пооправят с 2-тактовото масло ... но при 5-та е заради това, че изпуска, което е механичен проблем, а не игла или бобинка
Като се видим следващият път ще ги проверим отново.
BG VOLVO Member #00409
|