The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 - с какво гориво/добавки го караме през зимата

#1
Привет на всички,
Една малко разхлаждаща тема избрах, напук на жегите отвън Smile
Не можах да открия нещо конкретно чрез търсачката...и нова тема Smile
Та, както всички знаем, дизела при определена отрицателна температура (която всъщност климата в нашата страна от време на време я постига) си променя вискозитета.
Въпроса ми е: Понеже от скоро се сдобих с дизелово возило и съм тотално незапознат, зимата какви горива зареждате, за да избегнете нежеланите frozen-ефекти? Предполагам ползвате и някакви добавки...?
Ще се радвам това да стане тема, в която всеки да сподели опита си, за да си направим студените зимни дни по-приятни, особено когато тръгнем на ски ;-)

@ Модераторите - надявам се това да е правилното място на темата, съобразена с нормите на форума. Ако не е, моля за извинение. Ще направя каквото е необходимо.

Поздрави,
Янков
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#2
Yankov Wrote:Предполагам ползвате и някакви добавки...?

Никога не съм ползвал никакви други добавки за нафтата освен двутактово масло, а карам дизели от доста години - както предкамерни, така и комънрейли. И никога, дори и на -23 градуса (по-студено не е ставало в Кокаляне през последните десетина години, не съм имал и най-малък проблем. Но зареждам само на сериозни бензиностанции, а откакто има ЕКО в България - само от ЕКО.

Но двутактово масло слагам винаги, лято и зима, на всяко зареждане, по около 250 мл на резервоар.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#3
На мен ми казаха, че OMV бил най-качествения дизел (не едно мнение). Зимата пускали и някакъв дизел с добавки за ниските температури.
За ЕКО не бях чул мнение досега Smile
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#4
Ми колега добър е на ОМW но зависи на коя бензиностанция, преди 2 години от техен служител разбрах че са на различни собственици който си плащат за лиценза и са с различно качество! Това нещо се доказа от много мнения с които съм споделил, от някои бензиностанции двигателя е по-тих и пъргав с по-малък разход а на други е по-шумен и по тегаво върви с по висок разход, абе като всичко в България, менте. А сега как са ги разредили горивата на бензиностанциите на изхода на София и тия по магистралата към морето не е истина, особенно на газта съотношението пропан-бутан, харчи яко, да не се чудите и да ходите по сервизите, колегата Carburator може да сподели за това OMW което е на карулката за Панчарево и Кокаляне срещу Ивеко дали има отзиви, защото аз там съм зареждал точно три пъти и всеки път след това съм усещал слабост и висок разход, като пътувам до Германия и заредя там след 500-1000км ауспуха се изчиства и става бял, като се прибера тук и за 2 дена почернее Smile
Reply

#5
Yankov Wrote:Привет на всички,
Една малко разхлаждаща тема избрах, напук на жегите отвън Smile
Не можах да открия нещо конкретно чрез търсачката...и нова тема Smile
Та, както всички знаем, дизела при определена отрицателна температура (която всъщност климата в нашата страна от време на време я постига) си променя вискозитета.
Въпроса ми е: Понеже от скоро се сдобих с дизелово возило и съм тотално незапознат, зимата какви горива зареждате, за да избегнете нежеланите frozen-ефекти? Предполагам ползвате и някакви добавки...?
Ще се радвам това да стане тема, в която всеки да сподели опита си, за да си направим студените зимни дни по-приятни, особено когато тръгнем на ски ;-)

@ Модераторите - надявам се това да е правилното място на темата, съобразена с нормите на форума. Ако не е, моля за извинение. Ще направя каквото е необходимо.

Поздрави,
Янков
Ефектът е "GEL" - нафтата замръзва само ако има вода или парафин, иначе се желира - помътнява и леко се сгъстява, което не е фатално.
Дизелите ни имат подгряване на горивото, поне на моя ХС90, но въпреки всичко аз слагам добавки против желиране - на Кастрол или Лики-Моли. Слагат се преди да стане -1 градуса, а не след като замръзне Wink
Гориво зареждам само на Петрол и понякога на Лук-Ойл. И двете вериги, независимо дали са на франчайз, купуват от Нефтохим (бившния) горива. Лично съм виждал как наливат добавки в резервоарите пред нас, на Петрол, и оттам зареждам 98% от случаите - служебната и лична кола. Никога не съм имал проблеми, дори и при -25 градуса преди 1-2 год., когато въздухът замръзваше зимата :mrgreen:
Паралелно с това слагам и 2Т масло, но до момента на няколко модела коли, не ми е замръзвала нафтата, т.е. да не може да запали или да загасне някъде ... дано и да не ми се случва, че е гадна работа.
По принцип последните години много внимават с дизеловото гориво, особено зимата, т.к. колите вече са много "чувствителни" Smile
При бензините има доста оплаквания, особено лятото.
За да не "кръщават" горивата, но да продължават да крадат, правят друг номер - задават различна от външната температура на колонката и тя "мисли", че горивото се е свило или разширило, преизчислява "разликите" и отчита повече от реалното сипаното (от "вътешен" източник информация). Става само на електронни колонки, които са на 95% от бензиностанциите. Така кражбите са по-малки, но сигурни и поне няма недоволни клиенти от "кръстено" гориво. Отделно има сериозен контрол на горивата като качество, напоследък.
Като цяло разходът е относителна величина за всяка кола, зависеща от стил на каране, консумация на различни енергии (парно, климатик и т.н.), както и маршрут Wink Затова никой не се съмнява, че са му сложили 29 литра, вместо 32, примерно :lol: Поради тази причина извън България колите са по-икономични ... в Сърбия са по-лакоми, по обясними причини :mrgreen:
Това е за дизелът ... за бензин не мога дам мнение, защото не съм зареждал от 2005 год.

За газта - е там става яко крадене :mrgreen: Никога не можеш да измериш колко са ти сложили :mrgreen:

Препоръчвам ви дизелът на Петрол, с/у КАТ ... периодично им меря колонките с една 10л. туба :mrgreen: Маркирал съм я на 10л. точно, измерени първоначално с вода и гледам какво се случва. До сега, за близо 2 год., има само единични отклонения, винаги по-малко, но с около 1 мм., което надали е повече от 100 грама ... халал да са им на 10л. Wink
Зимно време съм им замразявал нафта, в бутилка от мин. вода 0,500л. и само помътнява, почти не си променя вискозитета. Тестът го правя в най-студените дни на балкона, че жена ми ще ме изхвърли, ако сложа бутилката във фризера :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Reply

#6
Yankov Wrote:На мен ми казаха, че OMV бил най-качествения дизел (не едно мнение). Зимата пускали и някакъв дизел с добавки за ниските температури.
За ЕКО не бях чул мнение досега Smile
Аз за ЕКО също не съм чул лошо мнение, дори и за бензина. Знам, че го внасят от Гърция, но явно зимата слагат добавка против желиране, защото там имат само летни горива. Дори и в Солун не става по-ниско от -2-3 градуса Wink
Но всеки си е намерил място, от където е доволен.
Лично аз никога няма да сипя на ОМВ или ШЕЛ, освен ако не съм на лампа Smile
Карал съм служебна кола с карта и на двете вериги и не мога да се изкажа положително за тях Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply

#7
докато е топло обикаляй и пробвай, намери си бензиностанция с добро гориво и зареждай само там.
Иначе зимата и аз не слагам добавки, но внимавам от къде зареждам. Бензиностанциите са франчайзи и като видиш марката не означава, че е собствена. И аз предпочитам Петрол, после Еко и Лукоил, но определени и изпитани бензиностации. На съседните нафтата е пълен кенеф
Reply

#8
gadnia_metal Wrote:докато е топло обикаляй и пробвай, намери си бензиностанция с добро гориво и зареждай само там.
Иначе зимата и аз не слагам добавки, но внимавам от къде зареждам. Бензиностанциите са франчайзи и като видиш марката не означава, че е собствена. И аз предпочитам Петрол, после Еко и Лукоил, но определени и изпитани бензиностации. На съседните нафтата е пълен кенеф
Мога да ти препоръчам Петрол-а на излизане от Пловдив, посока София, вдясно, с/у циганската махала ... на ъгъла с Георги Бенев Wink
Там зареждам на тръгване от Пловдив и не намирам никаква разлика с тази срещу дома ми в София ... явно не кръщават горивата и разходът не се променя.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#9
По-миналата зима (когато бяха доста градусите под нулата) ми замръзна нафтата от ОМВ.
Куриоза беше, че малко преди да ми замръзне, си купих добавка против замръзване (не си спомням марката) и поради една или друга причина се забавих със слагането и в резервоара. Бях я оставил в колата и когато реших да я употребя по предназначение установих, че . . . самата добавка против замръзване беше замръзнала.
Относно бензиностанциите съм най-доволен (говоря генерално, защото зареждам от бензиностанции из цяла България) от обектите на Петрол. На второ място в моята класация са горивата Лук Ойл.
Иначе през зимните месеци, когато прогнозата вещае по-студени дни, винаги си сипвам гориво с добавки.
Reply

#10
popsy Wrote:По-миналата зима (когато бяха доста градусите под нулата) ми замръзна нафтата от ОМВ.
Куриоза беше, че малко преди да ми замръзне, си купих добавка против замръзване (не си спомням марката) и поради една или друга причина се забавих със слагането и в резервоара. Бях я оставил в колата и когато реших да я употребя по предназначение установих, че . . . самата добавка против замръзване беше замръзнала.
Относно бензиностанциите съм най-доволен (говоря генерално, защото зареждам от бензиностанции из цяла България) от обектите на Петрол. На второ място в моята класация са горивата Лук Ойл.
Иначе през зимните месеци, когато прогнозата вещае по-студени дни, винаги си сипвам гориво с добавки.
Хубаво е да се сетиш каква е била добавката, защото на Кастрал TDA и Лики Моли 1л. (против желиране), не замръзват, дори не се сгъстяват горивата с тях - тествано на балкона :mrgreen:
Но тези добавки имат за цел да разтворят парафина и водата в горивото и може би правят химична реакция, при която се случва този процес, но иначе да замръзват ... знам ли, много съм бос по химия :?
ОМВ имат лошия навик да продават лятно гориво през зимата, в което има парафин, купуват го по-евтино, затова ти е направила тапа на филтъра или някъде по магистралата на горивото е замръзнала ... много са некоректни, особено с великите им макетингови трикове.
Преди години се появиха имена на горивата и тогава продаваха едно гориво, уж с добавки, на по-висока цена. След 2 год. измислиха друго име, а старото вече беше на обичайната цена ... същото е с Алпин, Карера, Марера, Турбо и т.н. :lol:
Иначе в чужбина не си правят подобни експерименти и затова хората си казват - международна верига, те са велики ... да, ама не, защото изкарват пари в България - държавата на беззаконието :lol:
Единственото, което съм забелязал с горивото на Лукойл и Петрол е, че колата ми подпушваше малко повече (визирам предишен автомобил, който нямаше DPF), което беше видимо нощно време на фарове ... сега с Волво-то и Шкода-та нямам проблеми, дори постоянно ауспусите са ми бели - явно филтрите добре работят, но съм много зле по химия и не мога да си обясня, защо го има този ефект Smile Но важното е, че не ми е замръзвало гориво, филтрите за гориво след 30 000 км са като нови (без утайки и т.н.), вървят добре колите, не тракат и харчат нормално.
Лошото е, че не всички Лукойл и Петрол са читави и затова е хубаво да споменаваме къде зареждаме и нямаме проблем ... макар че и това е динамична информация, но поне е някаква Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)