Щом не гасне, значи не зарежда. Провери ремък да не е скъсан или хлабав, алтернаторът дали работи, някой кабел да не се е закъсал и да не стига достатъчно ток до акумулатора... С моите знания - толкоз.
Ако всичко по алтернатора е наред,първо тръгни от релето,което управлява зареждането.Там търсим окисляване в куплунга.Ако няма окисляване,намираме реле в релейният бокс,което е същото и го заменяме.Може да има и лоша контактна връзка в самото табло.
Ааа забравих,огледай тънките сигнални кабелчета на алтернатора.Там също е възможно да има умора и окисляване в кабелните накрайници,или просто някой от тях да е прекъснал.
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно. Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
А най често срещаната повреда е -четките са изкопали колектора на ротора до такава степен ,че са стигнали до изолатора --в такъв случай се сменя колектора -продава се като резервна част ,но изисква малко сръчност при смяна
Въпросната лампа при ниски обороти, едва се забелязва, че свети. При повишаване на оборотите, яркостта се увеличава. Като в същност не знам, дали това ще има огромно значение при решаване на проблема, но да си кажа.
Отделно (..мисля, че споменах) алтернатора си зарежда и то добре. Акумулатора също е добър.
Днес ще огледам за написаното, ако трябва пък ще го свалим за да се запознаем от близо.
Martin Petrovich Wrote:Забравих още нещо да поясня..
Въпросната лампа при ниски обороти, едва се забелязва, че свети. При повишаване на оборотите, яркостта се увеличава. Като в същност не знам, дали това ще има огромно значение при решаване на проблема, но да си кажа.
Отделно (..мисля, че споменах) алтернатора си зарежда и то добре. Акумулатора също е добър.
Днес ще огледам за написаното, ако трябва пък ще го свалим за да се запознаем от близо.
така прави ,когато се появи описаната от мен -повреда ...логично е да прави така ,защото пак зарежда ,но в по малък процент -четките опират частично по повърхността на колекторните пръстени . провери това ,преди да купуваш каквото и да е друго
..днес отново мерих, като при приблизителни 900 оборота на двигателя, ми показа 14.18, 14.9.. варираше в тия стойности (..без консуматори). С консуматори (фарове, радио, парно) ми показваше все над 14.0 при 2000, 2500 оборота на двигателя.
..днес отново мерих, като при приблизителни 900 оборота на двигателя, ми показа 14.18, 14.9.. варираше в тия стойности (..без консуматори). С консуматори (фарове, радио, парно) ми показваше все над 14.0 при 2000, 2500 оборота на двигателя.
Мерси и Лека вечер.. :lol:
14.8 , 14.9 е прекалено много за правилно зареждане на 12 V акумулатор . Възможните причини според мен са - неработещ регулатор на напрежение , износени четки , износен колектор на ротор .