11-28-2013, 08:22 PM
Вдъхновен от темата на Вальо - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=33484">viewtopic.php?f=8&t=33484</a><!-- l --> и мотивиран от любопитство да надникна по-навътре в колата, реших да се заема с инспекция и почистване на въпросните EGR & Throttle body - ЕГР и дросел.
Прочетох внимателно темата на Вальо, разгледах снимките подробно, закупих един флакон WURTH Carb & Throttle Cleaner, заредих се с търпение и ... започнахме да разглобяваме :mrgreen:
Моторът е сух (да чукна на дърво), не гори масло и наближава 160 000 км (158 0000+) реални. До момента не е правена подобна процедура от МП, а надали предишният собственик си е цапал ръцете
Ето как започна приключението - премахване на излишните пластмаси и подготовка на "оперативното" поле:
Всичко вървеше нормално - развиване на скоби и т.н., но в един момент, когато свалихме Г-образния хобот м/у ЕГР-а и всмукателя ... щях да повърна! Видимо са по-малко от на Вальо, но не очаквах, че толкова боклуци може да се наслояват заради великата инженерна глупост - ЕГР!!!
После поглендах и към самият виновник за доста проблеми - завишен разход, липса на динамика, прекъсване и т.н.:
Беше демонтиран и самият дросел за щателно почистване:
Започна едно яко мърляне - ръце, парцали и т.н. WURTH-ът свърши страхотна работа!!! Няма толкова агресивен за подобни лайна шпрей! Него го купих специално за дросела, защото ме беше шубе да пипам с парцали или каквото и да е, а от друга страна няма как да го накисна и мацам с нафта+бензин, заради пистите на моторчето. Напръсках и след 2-3 мин. стана чудо - започнаха да падат "буци" от клапата и вътрешността на тялото. В един момент светна всичко и заприлича на ново Добре, че не пипах с парцал, защото повърхността, където контактува клапата е полирана до огледало, буквално казано! Представете си малко нагар, камо ли толкова лайна, как влияят на работата на мотора?
Ето го и резултатът:
Паралелно с това турбо пътищата бяха демонтирани около дросела и ЕГР-а, доколкото е възможно, и накиснати. След това с Меглио и вряла вода бяха изплакнати. Всичко си падна и придобиха онзи първоначален, чист вид
ЕГР-ът реших да не го свалям, защото щях да изпадна в голямо приключение - точене на антифриз, разкачане на още няколко неща и т.н., затова беше внимателно изтърган и след това напръскан с WURTH. Тъй като е под наклон, за да не изтича препаратът, сложих един парцал като тампон, който след като се напои, довърши мръсотията. Ето го и ВИНОВНИКЪТ - чист и готов да насира всичко отново:
Процедурата ни отне (на мен и кума ми) около 5 часа, за всичко - от вкарването на колата в гаража до изкарването й. Падна яко чистене и омазване, но нямаше друг начин. На няколко пъти си мечтаех да беше бензинов мотор :lol: Няма по-голяма гадост от мазни сажди на дизелов двигател hock: За щастие шпреят на WURTH стигна за всичко. Меглиото и нафтата също свършиха хубава работа. И както Вальо каза "станах като Черен Петър, но не съжалявам"
Резултатът - колата в момента пали от 1/4 оборот. Има абсолютно равномерни обороти (и преди беше така, но в момента е по-тиха откъм вибрации), педалът на газта е станал много мазен - не дава да го духнеш :mrgreen: Двигателят е по-спокоен и по-мъркащ, т.е. работи по-меко. Последва проба на шосето ... hock: Все едно се качих на друга кола!!! Имах усещането, че е с още един цилиндър - реагира светкавично, ускорява много енергично. Не знам как е като разход в момента, защото днес и се кефих много :mrgreen: но дори да не го е намалила, поне върви много хубаво, а педалът на газта го галя, буквално казано
Та, това е равносметката за близо 160 000 км с нашия "чист" въздух, "качествено" гориво и т.н. :lol: Според кума ми била прилично чиста, т.е. малко замърсена предвид изминатите км, но за мен беше ужас - наистина не очаквах толкова гадости да има отвътре!
Със сигурност следващо чистене няма да има, защото сериозно се замислям да изхвърля този боклук, наречен ЕГР!!!
Ще изчакам да ми протекат пеперудите и после всичко накуп ще бъде отстранено - ЕГР, DPF и пеперуди. Не знам каква еко роля имат, но всичко е само на книга, за да покрива нормите :lol: :mrgreen:
Надявам се да се виждат снимките добре, защото ги намалих, за да не станат като корабни платна
Прочетох внимателно темата на Вальо, разгледах снимките подробно, закупих един флакон WURTH Carb & Throttle Cleaner, заредих се с търпение и ... започнахме да разглобяваме :mrgreen:
Моторът е сух (да чукна на дърво), не гори масло и наближава 160 000 км (158 0000+) реални. До момента не е правена подобна процедура от МП, а надали предишният собственик си е цапал ръцете
Ето как започна приключението - премахване на излишните пластмаси и подготовка на "оперативното" поле:
Всичко вървеше нормално - развиване на скоби и т.н., но в един момент, когато свалихме Г-образния хобот м/у ЕГР-а и всмукателя ... щях да повърна! Видимо са по-малко от на Вальо, но не очаквах, че толкова боклуци може да се наслояват заради великата инженерна глупост - ЕГР!!!
После поглендах и към самият виновник за доста проблеми - завишен разход, липса на динамика, прекъсване и т.н.:
Беше демонтиран и самият дросел за щателно почистване:
Започна едно яко мърляне - ръце, парцали и т.н. WURTH-ът свърши страхотна работа!!! Няма толкова агресивен за подобни лайна шпрей! Него го купих специално за дросела, защото ме беше шубе да пипам с парцали или каквото и да е, а от друга страна няма как да го накисна и мацам с нафта+бензин, заради пистите на моторчето. Напръсках и след 2-3 мин. стана чудо - започнаха да падат "буци" от клапата и вътрешността на тялото. В един момент светна всичко и заприлича на ново Добре, че не пипах с парцал, защото повърхността, където контактува клапата е полирана до огледало, буквално казано! Представете си малко нагар, камо ли толкова лайна, как влияят на работата на мотора?
Ето го и резултатът:
Паралелно с това турбо пътищата бяха демонтирани около дросела и ЕГР-а, доколкото е възможно, и накиснати. След това с Меглио и вряла вода бяха изплакнати. Всичко си падна и придобиха онзи първоначален, чист вид
ЕГР-ът реших да не го свалям, защото щях да изпадна в голямо приключение - точене на антифриз, разкачане на още няколко неща и т.н., затова беше внимателно изтърган и след това напръскан с WURTH. Тъй като е под наклон, за да не изтича препаратът, сложих един парцал като тампон, който след като се напои, довърши мръсотията. Ето го и ВИНОВНИКЪТ - чист и готов да насира всичко отново:
Процедурата ни отне (на мен и кума ми) около 5 часа, за всичко - от вкарването на колата в гаража до изкарването й. Падна яко чистене и омазване, но нямаше друг начин. На няколко пъти си мечтаех да беше бензинов мотор :lol: Няма по-голяма гадост от мазни сажди на дизелов двигател hock: За щастие шпреят на WURTH стигна за всичко. Меглиото и нафтата също свършиха хубава работа. И както Вальо каза "станах като Черен Петър, но не съжалявам"
Резултатът - колата в момента пали от 1/4 оборот. Има абсолютно равномерни обороти (и преди беше така, но в момента е по-тиха откъм вибрации), педалът на газта е станал много мазен - не дава да го духнеш :mrgreen: Двигателят е по-спокоен и по-мъркащ, т.е. работи по-меко. Последва проба на шосето ... hock: Все едно се качих на друга кола!!! Имах усещането, че е с още един цилиндър - реагира светкавично, ускорява много енергично. Не знам как е като разход в момента, защото днес и се кефих много :mrgreen: но дори да не го е намалила, поне върви много хубаво, а педалът на газта го галя, буквално казано
Та, това е равносметката за близо 160 000 км с нашия "чист" въздух, "качествено" гориво и т.н. :lol: Според кума ми била прилично чиста, т.е. малко замърсена предвид изминатите км, но за мен беше ужас - наистина не очаквах толкова гадости да има отвътре!
Със сигурност следващо чистене няма да има, защото сериозно се замислям да изхвърля този боклук, наречен ЕГР!!!
Ще изчакам да ми протекат пеперудите и после всичко накуп ще бъде отстранено - ЕГР, DPF и пеперуди. Не знам каква еко роля имат, но всичко е само на книга, за да покрива нормите :lol: :mrgreen:
Надявам се да се виждат снимките добре, защото ги намалих, за да не станат като корабни платна
BG VOLVO Member #00409