12-21-2013, 07:04 AM
JMI Wrote:Данчо, не ме разбра правилноDodo 155 Wrote:JMI Wrote:предвид това, че турбина и компоненти на колата в градски условия почти нямат натоварване!Are you sure? :mrgreen:
Точно малолитражките са най-натоварени, не само в града ... а колкото до тази революционна система - нека да й дадем още малко време да се докаже ... че и VW се фукара с "революционният" TSI мотор, ама вече не смеят да гъкнат :lol:
При някои коли старт/стоп не се "разбира" с климатроника и спира да топли или охлажда ... голям кеф от спестените 0,50 лв./ден :lol:
btw ... Октавията ми дава около 6-7/100 градско (средно), няма старт-стоп система и е 140 к.с. ... но турбината й не скучае :mrgreen:
Понякога отива и до 10/100, но много рядко и само за определен маршрут (нулира си средния разход след 2 часа покой и затова имам точни наблюдения). Извънградско - около 5/100 (пълно-пълно, по борд - 4.6/4.7) на магистралата с 130км/ч на автопилот ... дали някоя "въшка" ще докара този разход при тази динамика ... надали :lol: Но да не се фукам много и хваля този мотор, защото Октавията е 1200 кг., а същият мотор на Алди А5 Хафтоматик, при същия маршрут, е 2л./100 отгоре
I am more than confident!!!
Освен съединителя и очевидно климатроника (при нас това не е голям проблем ) много, много друго няма за важно за отбелязване. Но например новата въшка на Волво v40 start/stop ще те спука на разход! Купето е почти толкова тежко колкото това на Октавията, а двигателя D2 116кс. Друга въшка VW Polo/Skoda Fabia
1.4 tdi/1.9tdi start/stop ще имаш много проблеми докато докараш разхода им! Няма как малките коли с читави двигатели в днешно време са просто много добри!
Не искам да меря Октавия или друга кола с трета, а само исках да кажа, че тази система Start/Stop е пълен ташак :lol:
Изкарва данни за по-нискък разход и ЕКОЛОГИЯ (много важната дума) само в лабораториите, а реално е 0.50лв/100 км :lol:
Каква "екстра" е това, когато при някои коли сработва при работещ климатик/парно, а температурата в купето не е достигната?
Каква "екстра" е това, когато при някои коли работи при недостигната работна температура? Ако съм в задръстване и колата е студена - студена ще си остане, а разходът и замърсяването ще е до небето :mrgreen:
Каква "екстра" е това, когато на всеки 1-1,5 години ще сменям акумулатор, примерно? Вече имам познат, който си караше с подобна система нон-стоп и след 14 месеца акумулаторът му сдаде багажа. Отиде в съответния сервиз (колата е гаранционна) и му отговориха, че за колите със старт-стоп система гаранцията на акумулатора е 12 месеца :lol: Ехаааа - 300 лв. назад или около 120 л. гориво, при изминати само 18 000 км ... и какво е "спестил"? :mrgreen:
А сега ме питай дали вече кара с тази система и как псува като разбра, че разходът е само 0.2л./100 по-голям :lol: А при 18 000 км е едва 36л. разлика или 1/4 от цената на нов акумулатор :lol: :mrgreen:
Та, какво излиза, че трябва да се изминават поне 60 000 км годишно, за да избиеш поне акумулатора :lol: :lol: :lol:
Айде това промиване на мозъци да го правят на тъпите Хамериканци и еФропейци ... ние можем да сме в бананова държава, но точно поради това сме се научили да не вярваме на това, което ни казват Сам се сещаш, че за рециклиране и производство на един акумулатор се прави по-голямо замърсяване, отколкото спестените емисии Същата работа като с електричките - били екологични, ама токът, с който зареждат идва от ТЕЦ и АЕЦ ... е*ем ти и екологията :lol: :lol: :lol:
BG VOLVO Member #00409