The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Колко е консумацията на нафтовата печка в D5?

#1
Извинявам се за тъпия въпрос ама горивомера ми пощръкля, и аз покрай него.

Заредих до горе преди две седмици, от тогава всеки ден си я подгрявам почти всяка сутрин, но да речем имам десеттина "топли влизания" По бордкомп ми дава 9/100 - минал съм 200 км само градско на петкилометрови дистанции, но пък при топъл двигател и ... показва че имам малко повече от половин резервоар ... според мен към 40 л?!

Това ми идва към 15 на сто градско при минусовите сутрешни температури. :x

Сега сядам на кратките бакалски аритметики и според мен печката жужи поне 30 - 40 минути за да затопли купето и антифриза.
Ако дебита на час е 600 грама то за една сутришна екстра опатква поне 400 грама. което за десет дни идва 4 литра фира ... и пак ми идва много средното...
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#2
bell Wrote:Извинявам се за тъпия въпрос ама горивомера ми пощръкля, и аз покрай него.

Заредих до горе преди две седмици, от тогава всеки ден си я подгрявам почти всяка сутрин, но да речем имам десеттина "топли влизания" По бордкомп ми дава 9/100 - минал съм 200 км само градско на петкилометрови дистанции, но пък при топъл двигател и ... показва че имам малко повече от половин резервоар ... според мен към 40 л?!

Това ми идва към 15 на сто градско при минусовите сутрешни температури. :x

Сега сядам на кратките бакалски аритметики и според мен печката жужи поне 30 - 40 минути за да затопли купето и антифриза.
Ако дебита на час е 600 грама то за една сутришна екстра опатква поне 400 грама. което за десет дни идва 4 литра фира ... и пак ми идва много средното...
Здравей, Стефчо Smile
Според предписания на печката, харчи около 600 грама/час гориво.
Ако я ползваш на таймер, тогава тя преценява - спрямо външна и вътрешна температура (това, което е зададено на климатроника), колко време преди това да тръгне, т.е. ако си "забравил" климатроника на 26 градуса, за да ги достигне от -3 (примерно), ще тръгне поне 30-40 мин. по-рано Wink
Така че има 2 варианта - единият е да й задаваш по-късен час от предполагаемия за тръгване, за да обърне малко температурата и да не работи дълго време, другият е да я слагаш на по-ниска температура (18 градуса, примерно), които да трябва да достигне в зададения на таймера час.
Надали разходът ти е скочил много от обичайния, просто печката ги е изгорила, а БК не лови тези разлики ... само на оставащи км можеш да я хванеш Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
Карам коли с нафтови печки повече от 10 години и имам наблюдения. Като цяло колкото е по-икономичен автомобила, толкова разликата е по-драстична.

Но според сметките на Белев, които като цяло са верни, 4 литра за 200 километра означава увеличение на разхода с 2 л/100 км - тоест ако е бил 10 л/100 км без печка, е станал 12 л/100 км. А и тая работа със стрелката е несериозна работа, за мен важи само зареждане пълно-пълно. Засечи го внимателно и при еднакви други условия увеличението едва ли ще е повече от 1-2 л/100 км.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/492232.html">http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/492232.html</a><!-- m -->

Но сметките никога не са толкова прости. И всеки случай е индивидуален. При моя маршрут 2х24 км печката работи средно 40-60 минути на ден (~30-40 минути сутрин и още 15-20 следобед), което означава приблизително 500-600 мл на ден и на ~50 километра пробег, или около литър на 100 километра. Като добавим и още около 0,5 литра заради студа и факта, че оставям колата повечко да работи на празен ход, сметката излиза. Което се забелязва и от разхода на гориво - от средно 9,5/100 през лятото се повишава до 10,5-11 зимата. Не бива да забравяме, че подобно повишение се получава и при неработеща (или липсваща) печка, просто защото двигателят почти през цялото време работи студен и харчи като ламя. Така че нещата са на кантар - но износването на двигателя от студените стартове и работата при ниска температура е значително по-високо. За комфорта да не говорим - сутрин при минус 5 градуса сядам в топла кола, по риза, докато другите са с ръкавици, шапки и дебели палта. А аз дори отварям прозореца да се разхлади, че понякога е прекалено топло дори и за риза.

Увеличението на разхода с 1-2л/100 км не ме притеснява, кеф цена няма. Дали ще ми гори 24 лв/100 км или 28 лв/100 км (или 220 или 260 лева на месец) изобщо не ме вълнува. Нямам намерение да мръзна по два пъти на ден заради 40 лева на месец.

Влади, температурата, на която си настроил климатроника, степента на вентилатора и положението на клапите нямат никакво значение - печката си ги управлява сама. Дори и на "синьо" да са двата регулатора, сутрин в купето пак е баня. Температурата май може да се регулира само с VIDA или съответния сервизен софтуер - Webasto-то на Алфата и Жипа имаше 5 нива: Comfort Level от 1 до 5. При 5 правеше баня, при 1 беше просто топличко. Аз го бях настроил на ниво 3.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#4
Carburettor Wrote:Влади, температурата, на която си настроил климатроника, степента на вентилатора и положението на клапите нямат никакво значение - печката си ги управлява сама. Дори и на "синьо" да са двата регулатора, сутрин в купето пак е баня. Температурата май може да се регулира само с VIDA или съответния сервизен софтуер - Webasto-то на Алфата и Жипа имаше 5 нива: Comfort Level от 1 до 5. При 5 правеше баня, при 1 беше просто топличко. Аз го бях настроил на ниво 3.
Повече няма да се карам на жена ми, че не работи добре с климатроника :mrgreen:

На Стафан му скача разхода и от друго - проблемният турбо път, който е описал в една друга тема и вече оправил Wink

А за печката - дори с нея харчи по-малко, защото загрява мотора, а D5 се оказва много лаком на тудено, направо е мега ламя Confusedhock:
Аз лично правих проби миналата зима и без нея дори харчи повече с около 1-1,5л/100 - заради по-късите разстояния, т.к. работи постоянно студен, което освен разхода, голям проблем идва износването, което е несравнимо с онези 40 лв./месец повече Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)