The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
смяна на масло автоматична кутия volvo v70 2.5 tdi 1999

#1
здравейте колеги,някой запознат ли е как се сменя маслото на тази кутия че един монтьор се отказа вече.има ли нещо специфично,кутията мисля че е японска
Reply

#2
Ако е Aisin Warner AW 50-42 официалната процедура е:

1. Източваш маслото от пробката - около 3 литра излизат.
2. Наливаш 2 литра, и откачаш долния маркуч за охлажане на скоростната кутия към радиатора.
3. Палиш колата и източваш 2 литра през сваления маркуч като минаваш през всички положения на лоста.
4. Наливаш 2 литра и източваш още 2 литра.
5. Закачаш обратно маркуча, гасиш колата и наливаш 2 литра.
6. Караш малко докато кутията загрее на 40 градуса - температурата на маслото в кутията се чете на диагностика, ако нямаш залепяш температурна сонда на мултицет за дъното на картера. Когато стигне 40 градуса - колата работи на празен ход, минаваш през всички положения на лоста и оставяш на P, чакаш 2 мин, проверяваш нивото на пръчкаат на деленията за COLD (деленията за HOT са за 80 градуса). Доливаш или изсмукваш със спринцовка за да нагласиш нивото.

Аз съм с такава кутия и сменям по друг метод, източвам каквото мога, измервам го и сипвам ново масло колкото съм източил (2.5 - 3 литра), карам и повтарям, карам и потретям. Доста по лесно от 'официалния' метод е и риска от неуцелване на нивото е по малък.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#3
ами мисля че е такава,4 степенен автомат и ми казаха че била пробва в пробка ставало смяната и било трудно и като цяло само 3 литра се сменяли,може да пробвам по твоя начин
Reply

#4
Аз днес изпробвах 'официалния' начин, но не на канал, а с лягане под колата. Пълна свинщина, около 2 литра изтекоха по главата ми. Иначе метода работи.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#5
Жоро аз винаги го сменям под колата а не на канал. Номера е да не се махне пробката изведнъж а леко за да не се разлее маслото. Пробката е с магнит накрая и металния прах трябва да се изчисти. Не се разкачват никакви маркучи. Налива се през тръбичката за щеката, както си казал - два литра и се минава през всички скорости като се държи на всяка по поне 5 секунди. Хората импровизират най-различни начини за пълнене но винаги има решение. Най големия трик е да се напасне нивото с +/-250мл разлика.
Начина с доливане и въртене гарантира около може би близо 90% смяна на маслото.
Тука правим следното - на всяка смяна на маслото на двигателя се източва и скоростната кутия - колкото излезе и айде. Е, маслата са евтини - 12 литра Кастрол DEX 3 го набавих за 55 кинта.
Аз препоръчвам ако някой от колегите може да насочи човека към майстор който ще му свърши работата. Причината е че ако се направи нещо не както трябва при смяната на маслото ще струва много много скъпо.
Ако все пак колегата има наистина голямо желание да си направи смяната сам ще напишем процедурата - даже с картинки. Но пак казвам момента с нивото е много труден, Аз така карах с ниско ниво на маслото близо 20 000 км. Докато не се усетих. :lol:
Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#6
все още не съм го сменил маслото но тези седмици ще стане и тази работа.общо взето дококото разбрах развивам пробката,колкото масло изтече доливам,сменям подред скоростите,пак източвам и пак доливам и така в общи линий.ако имате още идеи ги казвайте докато е време Big Grin филтъра как се сменя и откъде може да се набави
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)