Mihov Wrote:Колега , чел съм доста противоречиви мнения по темата за EGR , и ще ми е интересно да чуя твоята гледна точка .
Този цял екип от инженери според мен са направили така , че двигателят да има определен ресурс и EGR в голяма степен допринася това да става за определения от тях период - пробег .
Според инДженерите на Алди, EGR-а намалявал EGT-то и паралелно с това допринасял за екологията. С колко намалява EGT-то и допринася - до 5%!!!
С други думи - EGT до 10-15 градуса по-ниски (300-400 е нормално) и до 300 грама по-малък разход (при 6/100 заводски за твоята кола).
Реално - EGR-ът помага на колата да си яде лайната, зацапва клапи, дросели, мъркучи, прави по-голям нагар по клапани, защото именно понижаване на температурата ги кара да натрупват нагар ... абе според мен само свищини прави.
За да не подценявам всичко това, ще споделя малко опит - през 2007 год. и 2008 год. изолирах въпросният EGR на колите на майка ми и тъща ми. До момента (2014 год.), тези коли се движат нормално, няма проблеми с дросели и т.н., а моторите им пеят!
На моята ще го изолирам, но както Вальо се изрази - ще го направя възпитано: ще го пипнат софтуеърно, ще почистя всичко (дросел, турбо пътища и т.н.), ще премахна клапите и DPF-a. При D5 (с DPF) ЕГР-ът и клапите играят основно роля в регенерацията и изгарянето, така че там наистина не става с пластината.
Лично аз също съм на мнение, че този елемент (EGR) е направен с цел програмирано стареене и създаване на проблеми, защото ползата му е хиляди пъти по-малко от белите, които нанася
Поздрави!