The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boost pressure sensor faulty signal

#1
Напоследък няколко пъти светва check engine и вежливо уведомява sistema motore.. След чек на грешката излиза ECM-0009 Boost pressure sensor faulty signal. Някой има ли идея къде се намира датчика, евентуално начин за диагностика/профилактика?
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#2
Диагностика при Ники [urlhttp://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=26108&start=150][/url]
Освен съобщението някакви други симптоми има ли?
При мен има клапан за управление на турбото на кутията на въздушния филтър - доколкото знам го има и на дизеловите мотори.
Обикновен простосмъртен с клубна карта.
Reply

#3
Като погледнеш отпред двигателя - от лявата страна на входящият колектор излиза едно маркуче около 20 см. и влиза в датчика , който е закачен малко по-назад . Датчика взима сигнал от входящият колектор колко е станало налягането в него и управлява турбото .
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#4
Благодаря на всички,
имах подозрение, че е това маркуче отляво на мотора - което свързва колектора с нещо което не се вижда добре, явно е датчика.
Ще сменя връзката за начало, въпреки, че ако съобщението е вярно дословно, то проблема е или в датчика или в електрическото подвързване..
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#5
profyt Wrote:Диагностика при Ники [urlhttp://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=26108&start=150][/url]
Освен съобщението някакви други симптоми има ли?
При мен има клапан за управление на турбото на кутията на въздушния филтър - доколкото знам го има и на дизеловите мотори.
За други проблеми - може би една идея по-мудна, но си работи турбото.
Този клапан на кутията на въздушния филтър управлява EGR-а на турбото, но за него грешката е друга.
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#6
Само за статистиката
проблема е решен с почистване на връзката (маркучето) между колектора и датчика, беше пълен с нагар, не ми се мисли в колекторите какво има..
И до там ще стигна някой ден.
Поздрави на всички
Николай
Volvo XC90 2.4D '2008

[Image: 686753.png]
Reply

#7
Zahariev Wrote:Само за статистиката
проблема е решен с почистване на връзката (маркучето) между колектора и датчика, беше пълен с нагар, не ми се мисли в колекторите какво има..
И до там ще стигна някой ден.
Поздрави на всички

А представяш ли си в датчика още колко нагар има ?
Колектора го чистих преди 3-4 месеца . Вътре имаше слой дебел 6-7 мм може би някъде беше и 1 см. Първо го пръсках на пароструйка , след това го киснах в бензин , колко гняс излезе само , аз си знам . Ако ви се наложи да вършите тази мноого черна работа , знайте , че след това ръцете се измиват само с бензин , с друго не става ! След почистването на вх.колектор автомобила дърпа осезаемо по-добре и пушека отзад намаля доста ! ЕГР го затапих и сега няма какво да ми вкарва там мръсотии ...
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#8
Премахването или така нареченото "затапване" на EGR,води след себе си сериозни последствия.Освен ако не са направени аналитично и с промяна на софтуера.
Цял екип от инжинери е изследвал създаването и влагането му.Запушвайки го дилетантски,ще доведете до скъсяване живота на турбото и ред други проблеми.
Поздрави и успех със самоделните тапи.
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply

#9
Kangalov Wrote:Премахването или така нареченото "затапване" на EGR,води след себе си сериозни последствия.Освен ако не са направени аналитично и с промяна на софтуера.
Цял екип от инжинери е изследвал създаването и влагането му.Запушвайки го дилетантски,ще доведете до скъсяване живота на турбото и ред други проблеми.
Поздрави и успех със самоделните тапи.

Колега , чел съм доста противоречиви мнения по темата за EGR , и ще ми е интересно да чуя твоята гледна точка .
Този цял екип от инженери според мен са направили така , че двигателят да има определен ресурс и EGR в голяма степен допринася това да става за определения от тях период - пробег .
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#10
Mihov Wrote:Колега , чел съм доста противоречиви мнения по темата за EGR , и ще ми е интересно да чуя твоята гледна точка .
Този цял екип от инженери според мен са направили така , че двигателят да има определен ресурс и EGR в голяма степен допринася това да става за определения от тях период - пробег .
Според инДженерите на Алди, EGR-а намалявал EGT-то и паралелно с това допринасял за екологията. С колко намалява EGT-то и допринася - до 5%!!!
С други думи - EGT до 10-15 градуса по-ниски (300-400 е нормално) и до 300 грама по-малък разход (при 6/100 заводски за твоята кола).
Реално - EGR-ът помага на колата да си яде лайната, зацапва клапи, дросели, мъркучи, прави по-голям нагар по клапани, защото именно понижаване на температурата ги кара да натрупват нагар ... абе според мен само свищини прави.
За да не подценявам всичко това, ще споделя малко опит - през 2007 год. и 2008 год. изолирах въпросният EGR на колите на майка ми и тъща ми. До момента (2014 год.), тези коли се движат нормално, няма проблеми с дросели и т.н., а моторите им пеят!
На моята ще го изолирам, но както Вальо се изрази - ще го направя възпитано: ще го пипнат софтуеърно, ще почистя всичко (дросел, турбо пътища и т.н.), ще премахна клапите и DPF-a. При D5 (с DPF) ЕГР-ът и клапите играят основно роля в регенерацията и изгарянето, така че там наистина не става с пластината.
Лично аз също съм на мнение, че този елемент (EGR) е направен с цел програмирано стареене и създаване на проблеми, защото ползата му е хиляди пъти по-малко от белите, които нанася Wink
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)