The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S80 - Какъв е този автоматик II серия на филма

#41
radinskig Wrote:И на раздатъчната кутия маслото, ако не е част от скоростната (не съм наясно) - сменя ли се и кога?
В МП казват, че масла на дифовете (където влиза раздатката и Халдекс) се сменят само ако тече нещо.
Аз лично бих ти препоръчал да си ги сменяш с това на кутията (60 000 км), за да ти е спокойно, да го правиш само в МП, за да занулят интервалите, да проверят Халдекс-а после (на него му се сменя и филтъра) и да си 100% сигурен, че ще ти сложат масло и части, за да които ще носят истинска гаранция!
btw ... на мен преди около 2 год. ми излезе малко на 220 лв., така че не е скъпа процедура.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#42
Dodo 155 Wrote:
radinskig Wrote:И на раздатъчната кутия маслото, ако не е част от скоростната (не съм наясно) - сменя ли се и кога?
В МП казват, че масла на дифовете (където влиза раздатката и Халдекс) се сменят само ако тече нещо.
Аз лично бих ти препоръчал да си ги сменяш с това на кутията (60 000 км), за да ти е спокойно, да го правиш само в МП, за да занулят интервалите, да проверят Халдекс-а после (на него му се сменя и филтъра) и да си 100% сигурен, че ще ти сложат масло и части, за да които ще носят истинска гаранция!
btw ... на мен преди около 2 год. ми излезе малко на 220 лв., така че не е скъпа процедура.
В МП ми казаха, че за смяна на филтъра трябва да се разглоби кутията и не го препоръчват щом няма проблем с нея. Каква всъщност е ск. кутия - знаете ли? А хидравлични масла и антифриз?
Reply

#43
radinskig Wrote:В МП ми казаха, че за смяна на филтъра трябва да се разглоби кутията и не го препоръчват щом няма проблем с нея. Каква всъщност е ск. кутия - знаете ли? А хидравлични масла и антифриз?
За смяната на филтъра на скоростната кутия - да, намира се от вътрешната страна, но филтърът на Халдекс-а се сменя с маслото - ти пита за Халдекс и дифове, а не за скорости и аз за тях ти отговорих :roll:
Хидравлика се сменя, по спомен, през 120 000 км, а антифриз на 4 год. ... но трябва да проверя с точност.
Спирачна течност е през 2 год., масло през 20 или 30 000 км, зависи от модификацията, но аз лично си го сменям през 10 000 км или 12 месеца, което ти препоръчвам и на теб. Няма да обеднееш с 180 лв., а някой сервиз няма да забогатее от основен ремонт :lol:
btw ... миналата седмица в ПЕЖО гледаха странно, защо исках да сменят на БОКСЕР (2.2 HDi) маслото на 15 000 км, а не на 48 000 км (по предписание) :lol:
Отговорих им кратко и лаконично - За да не се налага да изкарвате пари от основен ремонт преди 3-тата смяна, когато ще му е изтекла гаранцията от 100 000 км :mrgreen:

Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#44
Питам за всякакви масла. Двигателното - ясно! Сега, аз не съм наясно какво и къде е Хелдекс, раздатъчна кутия и т.н. Питам кога се сменя масло на ск. кутия (и какъв модел е тя при мен), на Хелдекс (ако там е отделно маслото), на раздатъчна кутия и т.н.
Reply

#45
radinskig Wrote:Питам за всякакви масла. Двигателното - ясно! Сега, аз не съм наясно какво и къде е Хелдекс, раздатъчна кутия и т.н. Питам кога се сменя масло на ск. кутия (и какъв модел е тя при мен), на Хелдекс (ако там е отделно маслото), на раздатъчна кутия и т.н.
1. Скоростна кутия - 6 ст. Айзин (съдейки по подписа), ако е автоматик! Подменя се част (около 5-6 л.) или се сменя цялото с промивка (12 л.). Филтърът не се сменя при редовна смяна на маслото, не е необходимо, т.к. той е метален, а фрикционните дискове не са направени от феродо. При нередовна смяна, каквато е била при теб и повечето от нас, не се препоръчва промивка, а само подмяна.
2. Халдекс III - отделно масло и филтър. Седи преди задния диф. Предава движението посредством съединител към задния мост.
3. Заден диф - отделно масло.
4. Преден диф - отделно масло.

Маслото за скорости е специфично, докато останалите са тип "диференциални".
Не помня за Халдекс-а какво беше, т.е. дали слагат различно от диференциалното :roll:

А за двигателното кое ти е ясно, защото там има доста противоречиви мнения и практиката на доста колеги от чужбина показва, че препоръчваното от ВОЛВО в момента масло (0w30) не е най-подходящото! Wink
Но за това не продължавай в тази тема, т.к. е за автоматик и има на още поне 5 места където е писано за двигателните масла!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#46
Да, да...Може би точно затова, когато ходих в нашето представителство да питам за XC90 или XC60 ми казаха, че S80 са много по-прости и евтини в поддръжката.
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Reply

#47
Ами ако се сложи масло, което не е подходящо?Дали е нямало да бъде по-добре да не се сменя? :mrgreen:
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#48
Ако сложиш неподходящо масло ще сменяш цели части. Преди карах Форд Сиера, една от ръчните скоростни кутии беше с ATF, много хора се объркваха, че се е скапало и затова е толкова рядко, сменяха с диференциално и колите си остава на канала където е извършена смяната.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)