The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Недоволен от "Дунев",кв. "Дружба" - София

#1
Вчера отидох да си сменя маслото и филтрите при тях. Бях си купил всичко, цялата процедура отне 3ч., нямаше чакащи коли, просто трима пушеха, двама си говореха, после тия вторите пиха кафе, първите си говореха, а аз си чакам. накрая едно момче се захвана, смени 30 ключа докато намери правилния, за да отвие горивния филтър. Голяма мъка беше - 1час за махане на филтър! Викам на шефа му, че нещо да му помогнат но не - той трябвало сам да се оправи! Това да не е механотехникум? Напипа с мазни ръце целият въздушен филтър след това, прегъна му краищата, щото отдолу беше мръсно и добре, че го накарах да издуха с компресора, иначе за какво сменям филтър? После наля маслото и вика "Не стига, малко е." Казвам му, че по спецификация е 5.5л, вече е налял 6л и сигурно не е утаило, той вика да не гледам спецификацията, а направо щял да долее някакво тяхно масло. Казах му да не пипа. Днес, като го проверих на щека, беше на максимум почти!
Не мога да си представя по-тъпо обслужване от това.
Reply

#2
Явно не си единствен, на доста места съм виждал негативно отношение към тях. Да внимават всички колеги, които мислят да го посещават. Добре е да се споделят такива мнения. Ето и линк <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=897&start=15">http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 7&start=15</a><!-- m -->
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#3
bambi Wrote:Вчера отидох да си сменя маслото и филтрите при тях. Бях си купил всичко, цялата процедура отне 3ч., нямаше чакащи коли, просто трима пушеха, двама си говореха, после тия вторите пиха кафе, първите си говореха, а аз си чакам. накрая едно момче се захвана, смени 30 ключа докато намери правилния, за да отвие горивния филтър. Голяма мъка беше - 1час за махане на филтър! Викам на шефа му, че нещо да му помогнат но не - той трябвало сам да се оправи! Това да не е механотехникум? Напипа с мазни ръце целият въздушен филтър след това, прегъна му краищата, щото отдолу беше мръсно и добре, че го накарах да издуха с компресора, иначе за какво сменям филтър? После наля маслото и вика "Не стига, малко е." Казвам му, че по спецификация е 5.5л, вече е налял 6л и сигурно не е утаило, той вика да не гледам спецификацията, а направо щял да долее някакво тяхно масло. Казах му да не пипа. Днес, като го проверих на щека, беше на максимум почти!
Не мога да си представя по-тъпо обслужване от това.
Нулираха ли нивото или задавам риторичен въпрос?
С кой D5 си - 163 или 185 к.с.?
Ако си с 185 (с DPF) и са сложили над 100% масло, може да светне лампата, но няма да се стряскаш Wink Тя си го следи и след Х запалвания сигнализира за повишено ниво.
Пиши ЛС ако се случи.
Сервизът на Дунев никога не са имали читави майстори! Навремето имаше една от първите системи за проверка и чистене на дюзи (бензинови), но и тогава не може да ги свалят като хората.
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#4
Здрасти Smile
Не знам, какво е да се нулира нивото. Май не са. 185 к.с. е моторът. Не е над 100%, щото ме усъмни и не му дадох да сипе още 1 литър.
Около 10% под максимума е на щека, на студен двигател.
Сипаха и някаква добавка за чистене преди да махнат старото масло и поработи 5мин с нея. Сега се сещам, че поради тая причина, двг е бил още топъл, когато са наливали новото, но не се светнах навреме да ги спра.
Reply

#5
bambi Wrote:Здрасти Smile
Не знам, какво е да се нулира нивото. Май не са. 185 к.с. е моторът. Не е над 100%, щото ме усъмни и не му дадох да сипе още 1 литър.
Около 10% под максимума е на щека, на студен двигател.
Сипаха и някаква добавка за чистене преди да махнат старото масло и поработи 5мин с нея. Сега се сещам, че поради тая причина, двг е бил още топъл, когато са наливали новото, но не се светнах навреме да ги спра.
Според сервизните бюлетини на ВОЛВО, маслото в картера трябва да е на 3/4 от скалата за измерване, т.е. 1/4 преди MAX. Тогава се задава ниво (нулиране) и се казва на СЕМ-а, че това е максимума. Прави се, защото модели с DPF могат да хвърлят нафта в маслото при неуспешна регенерация. Тогава СЕМ-ът трябва да предупреди, че нивото е над MAX и да се посети сервиз. За един мотор е фатално както по-малко масло, така и повече, особено примесено с нафта. СЕМ-ът си го засича няколко поредни паления, защото може да се окаже колата под наклон и затова да е по-високо или ниско. Тъй като следи и налягането, затова не светва веднага.
Отделно след това нулиране, трябва да се занули и сервизният интервал на колата, за да не ти светне "Time for regular service" след 2-3 месеца :lol:
Като цяло е възможно всичко да е ОК при теб, защото си спрял "майсторите" да налеят още 1 литър. Този мотор събира около 5,8-5,9 литра, когато се сменя маслото през пробката. Когато е със сонда - около 5,5 литра. Лично аз го сменям при кума ми, т.е. той го прави и винаги отваряме през пробката, чакаме поне 15-20 мин. да се изцеди, после навиваме филтъра, слагаме 5 литра, палим (да напълни филтъра), гледаме ниво и чак тогава започва доливането до 5,8-5,9 Wink
Накрая с VIDA-та проверявам нивото и нулирам сервизния интервал, т.к. аз си сменям маслата и филтрите през 10 000 км, не вярвам на разни глупости за 20 000+ итервали.
Ако имаш някакви драми, звънни да я видим с VIDА-та ... ползвам я за хоби и няма да ти струва нищо Wink
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#6
Мерси. В такъв случай - не са занулили нищо. Съобщението го махнаха, но това и сам го мога - има филмче в нета. През пробката го смени и сипа 6л, след 5 проверяваше. Но щеше да сбърка и беше категоричен да ми спива още 600-700г. Утре пак ще погледна точно колко е. Ако не на 3/4, ще източа някъде. Това нулиране задължително ли е?
Reply

#7
bg_tiger1978 Wrote:Явно не си единствен, на доста места съм виждал негативно отношение към тях. Да внимават всички колеги, които мислят да го посещават. Добре е да се споделят такива мнения. Ето и линк <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=897&start=15">http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 7&start=15</a><!-- m -->
Big Grin Преди 6-7 години там ми изкривиха вратата на еднин служебен ОПЕЛ - вдигнаха го с подемника с отворена шофьорска врата!И шефа им ми вика да се оправям с механика :evil: :twisted: Добре,че имаше автокаско,та Алианц са се оправяли с тях,но аз останах 2-3 дни без кола,докато я оправяха тук,във Видин!
Reply

#8
bambi Wrote:Това нулиране задължително ли е?
Препоръчително е, но не е задължително.
Прави се, за да се зададе ниво на маслото след смяната.
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)