Публикации: 529
Теми: 77
Член от: Dec 2010
Репутация:
0
Горд собственик на: Волво V40 1.9D 115hp
Thanks: 0
Given 0 thank(s) in 0 post(s)
Здравейте!
Ето каква е ситуацията, имам CD Sony, към което е свързан усилвател, между cd и усилвателя съм поставил потенциометър (240k), целта на този потенциометър е да регулира силата на сигнала от радиото към усилвателя. Проблема е, че се получават паразитни шумове. Предполагам, че се получава несъгласуване на товарите, ако е така, дали ще се изчистят тези шумове ако сложа един повторител ? Или проблема е другаде? Този проблем го няма ако махна потенциометъра!
Благодаря ви!
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Публикации: 4,779
Теми: 122
Член от: May 2008
Репутация:
27
Горд собственик на: XC90
Thanks: 12
Given 41 thank(s) in 36 post(s)
Публикации: 1,194
Теми: 47
Член от: May 2007
Репутация:
0
Thanks: 0
Given 1 thank(s) in 1 post(s)
За какво ти е този потенциометър ? Предполагам за да регулираш нивото на сигнала към усилвателя . Няма ли друг начин - ако си взел сигнал от линеен изход на CD едва ли и има регулиране , а входа на усилвателя няма ли потенциометър за да го намалиш ?
Свържи корпуса (капачката ) на потенциометъра към маса и би трябвало да изчезнат шумовете .
Какъв усилвател си сложил , модел ?
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
Публикации: 529
Теми: 77
Член от: Dec 2010
Репутация:
0
Горд собственик на: Волво V40 1.9D 115hp
Thanks: 0
Given 0 thank(s) in 0 post(s)
Mihov написа:За какво ти е този потенциометър ? Предполагам за да регулираш нивото на сигнала към усилвателя . Няма ли друг начин - ако си взел сигнал от линеен изход на CD едва ли и има регулиране , а входа на усилвателя няма ли потенциометър за да го намалиш ?
Свържи корпуса (капачката ) на потенциометъра към маса и би трябвало да изчезнат шумовете .
Какъв усилвател си сложил , модел ? Точно за регулиране на силата на сигнала към усилвателя. Той си има потенциометър, но е чак в багажника и не ми е удобен. Целта на този потенциометър е да бъде близо до мен и съответно да усилвам и намалям баса в зависимост от песента, защото има доста песни със слаб бас, и други с много силен. Така както е поставен потенциометъра мога да настроя усилвателя на максимално усилване и съответно да си регулирам силата само от потенциометъра. Прилагам линк за марката и модела на усилвателя : Цъкни ТУК
А за след време, ще са ми нужни няколко такива потенциметъра, защото имам идея да правя допълнително озвучаване с няколко малки усилвателя.
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Публикации: 1,194
Теми: 47
Член от: May 2007
Репутация:
0
Thanks: 0
Given 1 thank(s) in 1 post(s)
А , какво ти е CD-то ? Моето например ( Sony ) има изход който може да бъде или линеен стерео или изход за събуфер .
Съвета ми е да си избереш друг звукоизточник , щом се захващаш с такъв грандиозен проект . Всичко започва от звукоизточника , избери си такъв който има възможност да му регулираш нивото на изхода ( или изходите ) за събуфер , отделно ще има и вградени филтри , както е при мен . Но, пък щом ти се занимава и човърка , може да опиташ да замасиш корпуса на допълнително сложения от теб потенциометър , дано да се получи .
Предполагам усилвателя го захранваш от допълнително пуснат кабел от плюсовата клема на акумулатора . Ако CD-то ти ползва вътрешното окабеляване - оригиналното , може да го захраниш от този същият кабел който е за усилвателя .
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
Публикации: 529
Теми: 77
Член от: Dec 2010
Репутация:
0
Горд собственик на: Волво V40 1.9D 115hp
Thanks: 0
Given 0 thank(s) in 0 post(s)
Mihov написа:А , какво ти е CD-то ? Моето например ( Sony ) има изход който може да бъде или линеен стерео или изход за събуфер .
Съвета ми е да си избереш друг звукоизточник , щом се захващаш с такъв грандиозен проект . Всичко започва от звукоизточника , избери си такъв който има възможност да му регулираш нивото на изхода ( или изходите ) за събуфер , отделно ще има и вградени филтри , както е при мен . Но, пък щом ти се занимава и човърка , може да опиташ да замасиш корпуса на допълнително сложения от теб потенциометър , дано да се получи .
Предполагам усилвателя го захранваш от допълнително пуснат кабел от плюсовата клема на акумулатора . Ако CD-то ти ползва вътрешното окабеляване - оригиналното , може да го захраниш от този същият кабел който е за усилвателя . CD-то е Сони [има два стерео изхода (линее и за събуфер)], което има усилване и намаляне на изходня сигнал за събуфера, но е твърде малко(ако не ме лъже паметта е +-2 dB), и не може да ми ограничи до толкова сигнала колкото искам аз. CD-то също има и още един стерео изход, по него се предават всички честоти, но няма функция за регулиране на нивото. Също така има и LPF, HPF и други настройки на звука, но не са бързо достижими, затова ще използвам тези потенциометри, които ще поставя на определени места за да изглежда, като фабрично или поне да не е грозно, и те ще ми бъдат директна корекция на силата, вече ако искам повече настройка ще си бутам по CD-то. Усилвателя съм го с свързал с отделен захранващ кабел от акумулатора, той си има и предпазител (абсолютно нормално свърване), CD-то се захранва от оригиналните кабели на колата и за момента използва оригиналните говорители( много съм доволен от тях) не искам да ги сменям и затова искам да сложа 2 усилвателя, единия да захранва по мощни "елипси" , а другия Събуфера  Цялата идея е да имам бърза корекция на нивото на сигнала Благодаря за отделеното време и оказаните съвети, ще опитам и ще разберем дали ще стане нещо
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
|