The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Мистерии само за новак?

#1
Привет на всички.

Изглежда ще съм втория със S40 и с първи пост на 2-ри Юни. Smile Канех се да се регистрирам и по-рано, но все не ми остава време...

Тъй като смятам редовно да следя форума, май е редно и да се представя. Ами Косьо съм, 26г, все още новак шофер опитващ се упорито да потроши иначе хубавото си Волво. Работя в IT фирма, бачкам в тази сфера вече 7 години.

Качих се зад волана преди около 3.5 месеца на .. Волво. Smile S40-ката я взех от приятел малко случайно - ровех се в mobile-то и го попитах как му се струва цената вече не помня на какво. Той пък рече, че си продава Волвото, с което ме беше возил вече няколко пъти и въобще не му беше трудно да ме убеди, че колата си струва.

Звярът е S40, 96', 1.8, 115 коня, бензин, ~160k км. в момента. Каран е 7 години в немско, там естествено са го поддържали, пък и със сигурност разликата в качеството на пътищата е огромна.

Адски му се радвам и бръмча колкото може повече. Но това вярвам ви е добре познато. Wink

А сега по същество. Започнах с няколко премеждия, на които не искам да се спирам. Извода е, че не е хубаво човек да потегля на непозната кола сефте в понеделник сутрин в София, като е взел книжка преди 2 седмици. Tongue Външните проблеми обаче се оправят, нали затова е каското. За тези 3-4 месеца обаче, ми се случиха и 2 по-интересни неща.

Бившия собственик не е гърчил особено звяра. За сметка на това аз го напъвам доста и след около месец каране се случи нещо доста неприятно. Случи се така, че няколко дни карах в доста задръствания през центъра, при което една сутрин на светофара на Гурко и Левски се озовах първа кола в средната лента. Светва зелено, давам газ и ... колата изгасна. Представяте си ситуацията, не знаех къде се намирам. Не можех да запаля поне 2 минути. Тъкмо се канех да изляза и да опитам да я избутам, когато взе че запали.

В следващите няколко дни това се случваше редовно. Освен че гаснеше на първа при потегляне, определено липсваше мощност при движение. Набирах много бавно. Друго, което забелязах е, че преди да се появи проблема, колата започва да вибрира осезаемо (поне за мен). Свикнах да предотвратявам гасненето като помпам педала на газта - така при всички случаи поне потеглях, но после пак набирах бавно. Да не забравя и нещо важно вероятно - всичко това се случваше след като съм карал към половин час - като тръгвах от нас никога нямаше проблем! Отделно нещо интересно - проблема изчезваше понякога при съвсем малка почивка - например 5-10 минути. Спирам, изчаквам, паля - двигателя работи перфектно.

Минах в минало време, защото проблема изчезна от само себе си. Карах няколко дена така преди да я закарам на майстор. Те я мъчили, оставяли да работи, карали - нищо. Мина на диагностика - компютъра пуснал почти идеални резултати. Почти, защото едната бубина давала дефект понякога. Майстора ме посъветва да не бързам да я сменям. Послушах го. Нищо не бяха сменяли, обаче проблема изчезна - след тестовете ми се случи само веднъж (2 дни по-късно) и от тогава (вече над 2 месеца) - нищо. Какво обяснение може да има проблема?

Втория проблем сигурно има по-лесно обяснение. Бях тръгнал за Родопите миналата събота и спрях на първото ОМВ на А1. Връщам се при колата и гледам отдолу локва. Може би помните, че тогава сутринта валеше в София, но от момента, в който излязох на магистралата пекна яко слънце. Според мен колата беше абсолютно суха на паркинга (също сух). Не бях пускал климатика.

Погледнах отдолу - капеше някъде зад резервоара до към дясната предна гума. Не беше бензин или масло, не беше и от чистачките (при едното произшествие преди месец се запознах доста основно с тази течност Smile). Изглеждаше да тече вода някъде от водната помпа.

Случайно мина човек на пътна помощ (беше на бензиностанцията), който ме накара да запаля двигателя и ми показа как водната помпа не работела. По-късно майстора ме светна, че е нямало как да видя, че помпата работи, тъй като за разлика от повечето марки коли, на волвото водата не се въртяла отгоре, а отдолу. Smile Това вярно ли е и за всички волва ли се отнася? Може и човека да се беше объркал, може и да ме е извозил (и преносно).

Както и да е, човека ме убеди, че не мога да карам така повече от 10-на километра (примерно), върна ме в София (смъкна ми кожата, ама нека ми е). В неделя я закарах до сервиза, момчетата я гледали, мъчили, оправяли други проблеми (теч на масло например), но не откриха от какво може да е бил този теч. Помпата очевидно си работи перфектно - карам си от сряда насам. Датчика на температурата така и не се качи над нормалното нито в Събота от Младост (където ме остави пътната помощ) до Лозенец, нито в Неделя като я закарах до сервиза - общо 10-на километра. Вярно, че двигателя вече е бил изстинал... Възможно ли е помпата да откаже само временно или просто няма как да стане? От какво друго може да е текло вода?

И така, за 3 месеца събрах вече 2 мистични проблема. Поне за мен са такива. От друга страна това си е техника и за всичко трябва да има техническо обяснение, нали така? Smile

Ще съм благодарен на всички отзовали се. Ако тук не намеря обясненията, просто няма къде.

Бтв, четох доста теми във форума. Научих и доста нови неща за мен (то за мен почти всичко е ново). Успокоих се например, че 12 на 100 харч в София за тази кола е нещо нормално не само за млад шофьор Smile Има изключително полезни теми, така че ще продължавам да чета с интерес. Благодаря!
Programming is like sex - one mistake and you have to support it for the rest of your life.
----
Volvo S40, 1.8, '96
Reply

#2
Привет на всички.

Изглежда ще съм втория със S40 и с първи пост на 2-ри Юни. Smile Канех се да се регистрирам и по-рано, но все не ми остава време...

Тъй като смятам редовно да следя форума, май е редно и да се представя. Ами Косьо съм, 26г, все още новак шофер опитващ се упорито да потроши иначе хубавото си Волво. Работя в IT фирма, бачкам в тази сфера вече 7 години.

Качих се зад волана преди около 3.5 месеца на .. Волво. Smile S40-ката я взех от приятел малко случайно - ровех се в mobile-то и го попитах как му се струва цената вече не помня на какво. Той пък рече, че си продава Волвото, с което ме беше возил вече няколко пъти и въобще не му беше трудно да ме убеди, че колата си струва.

Звярът е S40, 96', 1.8, 115 коня, бензин, ~160k км. в момента. Каран е 7 години в немско, там естествено са го поддържали, пък и със сигурност разликата в качеството на пътищата е огромна.

Адски му се радвам и бръмча колкото може повече. Но това вярвам ви е добре познато. Wink

А сега по същество. Започнах с няколко премеждия, на които не искам да се спирам. Извода е, че не е хубаво човек да потегля на непозната кола сефте в понеделник сутрин в София, като е взел книжка преди 2 седмици. Tongue Външните проблеми обаче се оправят, нали затова е каското. За тези 3-4 месеца обаче, ми се случиха и 2 по-интересни неща.

Бившия собственик не е гърчил особено звяра. За сметка на това аз го напъвам доста и след около месец каране се случи нещо доста неприятно. Случи се така, че няколко дни карах в доста задръствания през центъра, при което една сутрин на светофара на Гурко и Левски се озовах първа кола в средната лента. Светва зелено, давам газ и ... колата изгасна. Представяте си ситуацията, не знаех къде се намирам. Не можех да запаля поне 2 минути. Тъкмо се канех да изляза и да опитам да я избутам, когато взе че запали.

В следващите няколко дни това се случваше редовно. Освен че гаснеше на първа при потегляне, определено липсваше мощност при движение. Набирах много бавно. Друго, което забелязах е, че преди да се появи проблема, колата започва да вибрира осезаемо (поне за мен). Свикнах да предотвратявам гасненето като помпам педала на газта - така при всички случаи поне потеглях, но после пак набирах бавно. Да не забравя и нещо важно вероятно - всичко това се случваше след като съм карал към половин час - като тръгвах от нас никога нямаше проблем! Отделно нещо интересно - проблема изчезваше понякога при съвсем малка почивка - например 5-10 минути. Спирам, изчаквам, паля - двигателя работи перфектно.

Минах в минало време, защото проблема изчезна от само себе си. Карах няколко дена така преди да я закарам на майстор. Те я мъчили, оставяли да работи, карали - нищо. Мина на диагностика - компютъра пуснал почти идеални резултати. Почти, защото едната бубина давала дефект понякога. Майстора ме посъветва да не бързам да я сменям. Послушах го. Нищо не бяха сменяли, обаче проблема изчезна - след тестовете ми се случи само веднъж (2 дни по-късно) и от тогава (вече над 2 месеца) - нищо. Какво обяснение може да има проблема?

Втория проблем сигурно има по-лесно обяснение. Бях тръгнал за Родопите миналата събота и спрях на първото ОМВ на А1. Връщам се при колата и гледам отдолу локва. Може би помните, че тогава сутринта валеше в София, но от момента, в който излязох на магистралата пекна яко слънце. Според мен колата беше абсолютно суха на паркинга (също сух). Не бях пускал климатика.

Погледнах отдолу - капеше някъде зад резервоара до към дясната предна гума. Не беше бензин или масло, не беше и от чистачките (при едното произшествие преди месец се запознах доста основно с тази течност Smile). Изглеждаше да тече вода някъде от водната помпа.

Случайно мина човек на пътна помощ (беше на бензиностанцията), който ме накара да запаля двигателя и ми показа как водната помпа не работела. По-късно майстора ме светна, че е нямало как да видя, че помпата работи, тъй като за разлика от повечето марки коли, на волвото водата не се въртяла отгоре, а отдолу. Smile Това вярно ли е и за всички волва ли се отнася? Може и човека да се беше объркал, може и да ме е извозил (и преносно).

Както и да е, човека ме убеди, че не мога да карам така повече от 10-на километра (примерно), върна ме в София (смъкна ми кожата, ама нека ми е). В неделя я закарах до сервиза, момчетата я гледали, мъчили, оправяли други проблеми (теч на масло например), но не откриха от какво може да е бил този теч. Помпата очевидно си работи перфектно - карам си от сряда насам. Датчика на температурата така и не се качи над нормалното нито в Събота от Младост (където ме остави пътната помощ) до Лозенец, нито в Неделя като я закарах до сервиза - общо 10-на километра. Вярно, че двигателя вече е бил изстинал... Възможно ли е помпата да откаже само временно или просто няма как да стане? От какво друго може да е текло вода?

И така, за 3 месеца събрах вече 2 мистични проблема. Поне за мен са такива. От друга страна това си е техника и за всичко трябва да има техническо обяснение, нали така? Smile

Ще съм благодарен на всички отзовали се. Ако тук не намеря обясненията, просто няма къде.

Бтв, четох доста теми във форума. Научих и доста нови неща за мен (то за мен почти всичко е ново). Успокоих се например, че 12 на 100 харч в София за тази кола е нещо нормално не само за млад шофьор Smile Има изключително полезни теми, така че ще продължавам да чета с интерес. Благодаря!
Programming is like sex - one mistake and you have to support it for the rest of your life.
----
Volvo S40, 1.8, '96
Reply

#3
Здравей, нека съм първия който ще те поздрави с добре дошъл и ще ти пожелае безаварийно във всяко отношение. Но по твоите проблеми не мога да ти кажа нищо конкретно. Първо карам дизел и въпреки що годе техническите ми познания за двигателите с вътрешно горене и на мен ми се струва странно. Един съвет от мен тръгни от най простото, например: локвата под колата може да се е образувала просто докато са ти измивали предното стъкло на ОМВ-то и да е протекло малко по колата!, аможе и просто да не е била от теб, първото нещо което се прави в такива ситуации е да преместиш колата на сухо да пушиш една цигара или кафе и да видиш има ли пак и от къде, да запалиш и да я оставиш на място да видиш как работи мотора загрява ли, включва ли перката на радиатора на охлаждането, такива неща та после ходи на майстор. Айде че пак се отплеснах май.
VOLVO S60 2001г. D5
VOLVO XC90 D5 ТЪРСИ СЕ!

[Image: a1_a1_28_11_1994_2_1a.gif]
Reply

#4
Здравей, нека съм първия който ще те поздрави с добре дошъл и ще ти пожелае безаварийно във всяко отношение. Но по твоите проблеми не мога да ти кажа нищо конкретно. Първо карам дизел и въпреки що годе техническите ми познания за двигателите с вътрешно горене и на мен ми се струва странно. Един съвет от мен тръгни от най простото, например: локвата под колата може да се е образувала просто докато са ти измивали предното стъкло на ОМВ-то и да е протекло малко по колата!, аможе и просто да не е била от теб, първото нещо което се прави в такива ситуации е да преместиш колата на сухо да пушиш една цигара или кафе и да видиш има ли пак и от къде, да запалиш и да я оставиш на място да видиш как работи мотора загрява ли, включва ли перката на радиатора на охлаждането, такива неща та после ходи на майстор. Айде че пак се отплеснах май.
VOLVO S60 2001г. D5
VOLVO XC90 D5 ТЪРСИ СЕ!

[Image: a1_a1_28_11_1994_2_1a.gif]
Reply

#5
Благодаря ти за пожеланията, да ти се връщат тъпкано! Smile

Мда, всъщност забравих да спомена, че видях че капе от колата. Тоест определено беше от мен.

Мислех много по въпроса дали не е от дъжда и един вид като съм спрял да съм й дал възможност да се изтече. Само че действието се развива на 50-60 км от София, които съм ги минал основно с по 120-140 в час. Не би ли трябвало при движението по-вероятно да се изтече, отколкото при спрян автомобил?
Programming is like sex - one mistake and you have to support it for the rest of your life.
----
Volvo S40, 1.8, '96
Reply

#6
Благодаря ти за пожеланията, да ти се връщат тъпкано! Smile

Мда, всъщност забравих да спомена, че видях че капе от колата. Тоест определено беше от мен.

Мислех много по въпроса дали не е от дъжда и един вид като съм спрял да съм й дал възможност да се изтече. Само че действието се развива на 50-60 км от София, които съм ги минал основно с по 120-140 в час. Не би ли трябвало при движението по-вероятно да се изтече, отколкото при спрян автомобил?
Programming is like sex - one mistake and you have to support it for the rest of your life.
----
Volvo S40, 1.8, '96
Reply

#7
Za gasneneto na kolata az mislq 4e ako bubinata otkaje kolata she zapo4ne naistina da raboti na tri tsilindura primerno i da trese da nqma mosnost ili da zagasne. I stom stava po nqkoga samo prez ostanaloto vreme si ba4ka normalno. Ne ia smenqi stom sega se e opravilo. Samo da ne te ostai na putq. Pone az nisto ne smenqm dokato totalno ne se potrosi ama do sega nisto ne se e 4upilo.
Reply

#8
Za gasneneto na kolata az mislq 4e ako bubinata otkaje kolata she zapo4ne naistina da raboti na tri tsilindura primerno i da trese da nqma mosnost ili da zagasne. I stom stava po nqkoga samo prez ostanaloto vreme si ba4ka normalno. Ne ia smenqi stom sega se e opravilo. Samo da ne te ostai na putq. Pone az nisto ne smenqm dokato totalno ne se potrosi ama do sega nisto ne se e 4upilo.
Reply

#9
Проблемът с гасненето наистина прилича на проблем с тоците. Прегледей кабелите - на бобината и др. - ако два кабела се допират или са прекалено близо се получава същият ефект, който описваш.
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply

#10
Проблемът с гасненето наистина прилича на проблем с тоците. Прегледей кабелите - на бобината и др. - ако два кабела се допират или са прекалено близо се получава същият ефект, който описваш.
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)