Posts: 13
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
Здравейте колеги,
Прерових форума, но не можах да намеря нищо по въпроса:
Не съм в България, а във официалния сервиз на Волво ми обявиха внушителна цифра за смяна на подгревателни свещи.
Чудно ми е човек може ли сам да си ги смени - някой правил ли го е тук, или няма друг начин освен на сервиз?
===
Volvo S40 2.0D 2004II
Posts: 284
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2012
Reputation:
0
Да може да пробваш и сам. Аз миналата седмица направих тази процедура. Загряваш колата (ама хубаво) и пробваш да развиеш, ако се запъне бягаш в сервиз, защото има вероятност да се скъса. При навиване на новите моя майстор ги намаза с някаква смазка като грес, утре ще го питам с какво.
Posts: 13
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
Nedelchev_1 Wrote:Да може да пробваш и сам. Аз миналата седмица направих тази процедура. Загряваш колата (ама хубаво) и пробваш да развиеш, ако се запъне бягаш в сервиз, защото има вероятност да се скъса. При навиване на новите моя майстор ги намаза с някаква смазка като грес, утре ще го питам с какво.
Понеже съм лаик ще задам леко глупав въпрос: А лесен ли е достъпа? С какъв ключ се развива, някакъв специален ли е? Всяка информация по въпроса е ценна за мен
Posts: 3,345
Threads: 141
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Dec 2006
Reputation:
7
Ами честно казано, не е за всеки !
Свещите се намират отзад на главата и сравнително навътре , а ако се запъне някоя, перспективата за скъсване е напълно реална.Кабелите се случва да се въртят заедно с гайката и трябва да си помогнеш с контра, абе неблагодарна работа.
Неделчев, твоят мотор е съвсем различен от 2.0 HDI ....
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Posts: 147
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
+1, че работата далеч не е за всеки. Няма нищо общо със смяната на запалителни свещи. При подгревните има вероятност от скъсване в основата на резбата. Това пък може да доведе до сваляне на главата на двигателя за да се извади остатъка. Свещите на този двигател са на труднодостъпно място отзад. Трябва си и много добър инструмент. Защо обаче си решил да сменяш свещите? Установил ли си изгорели и как? Ако все пак трябва да ги смениш, можеш да отидеш и в алтернативен сервиз. Колата ти ще пали и с изгорели свещи. Така, че можеш да изчакаш да си дойдеш в БГ, ако се предвижда това.
S40 2,0D 2008
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
exerhlp Wrote:Здравейте колеги,
Прерових форума, но не можах да намеря нищо по въпроса:
Не съм в България, а във официалния сервиз на Волво ми обявиха внушителна цифра за смяна на подгревателни свещи.
Чудно ми е човек може ли сам да си ги смени - някой правил ли го е тук, или няма друг начин освен на сервиз?
===
Volvo S40 2.0D 2004II
Кажи ми къде се намираш, ако си в Англия ще те пратя при правилния човек. Ако си някъде другаде може друг колега "от вън" да помогне.
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 13
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
gi.ivanov Wrote:+1, че работата далеч не е за всеки. Няма нищо общо със смяната на запалителни свещи. При подгревните има вероятност от скъсване в основата на резбата. Това пък може да доведе до сваляне на главата на двигателя за да се извади остатъка. Свещите на този двигател са на труднодостъпно място отзад. Трябва си и много добър инструмент. Защо обаче си решил да сменяш свещите? Установил ли си изгорели и как? Ако все пак трябва да ги смениш, можеш да отидеш и в алтернативен сервиз. Колата ти ще пали и с изгорели свещи. Така, че можеш да изчакаш да си дойдеш в БГ, ако се предвижда това.
Ами закарах я на преглед по книжка при дилъра, и от там казаха, че 3 от 4-те свещи били изгорели. Колата си пали нормално, но има дни, макар и редки (интересно, че не е задължително да са толкова студени.. днес примерно при -2 градуса си запали от раз). В Холандия съм, поискаха ми 400 евро за да ми сменят 4-те (незнам защо не само 3-те.. ).
В България засега не се предвижда да се прибирам с колата, иначе ясно - Севдо щеше да бъде човека..
Posts: 13
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
JMI Wrote:exerhlp Wrote:Здравейте колеги,
Прерових форума, но не можах да намеря нищо по въпроса:
Не съм в България, а във официалния сервиз на Волво ми обявиха внушителна цифра за смяна на подгревателни свещи.
Чудно ми е човек може ли сам да си ги смени - някой правил ли го е тук, или няма друг начин освен на сервиз?
===
Volvo S40 2.0D 2004II
Кажи ми къде се намираш, ако си в Англия ще те пратя при правилния човек. Ако си някъде другаде може друг колега "от вън" да помогне.
Поздрави
В Холандия съм.
Posts: 147
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Ясно. Препоръчали са ти смяна на 4-те свещи, защото така се постъпва в такива случаи. Смята се, че живота на 4-те е еднакъв, за това се сменят заедно а не една по една. Забранителна цена са ти обявили. Може би просто не искат да се занимават, защото си е "трън в задника". Този двигател ще си пали и така, но не е за препоръчване. Щом няма да си идваш скоро, потърси някой независим, но добре работещ сервиз и пробвай да се договориш за разумна цена. Дали пък в Германия цените не са по нормални? Ако си близо, защо да не се разходиш?
S40 2,0D 2008
Posts: 600
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2007
Reputation:
0
Nedelchev_1 Wrote:Да може да пробваш и сам. Аз миналата седмица направих тази процедура. Загряваш колата (ама хубаво) и пробваш да развиеш, ако се запъне бягаш в сервиз, защото има вероятност да се скъса. При навиване на новите моя майстор ги намаза с някаква смазка като грес, утре ще го питам с какво.
Свещи се сменят на студен мотор и може да се мажат с графитна или медна грес като се слагат новите.
Силно препоръчително/задължително се сменят всичките!
Поздрави!
|