The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Почистване на двигателя отвътре с вода :) /декарбонизиране/

#21
Ае внимавайте с тая вода Big Grin , и не за пиене а а за миене е имало сериозни дефекти с V8 до края на 2005г. Който не вярва да чете тук .

<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.swedespeed.com/showthread.php?155045-XC90-V8-Counter-Balance-Shaft-Model-years-affected">http://forums.swedespeed.com/showthread ... s-affected</a><!-- m -->

The ones mentioned do not have the hole drilled, but the same bearing exists in all the V8's. So the others could have the
same problem in the right conditions like washing the engine and not getting it warmed up to dry things out. The same sealed
bearing still exists though.
Reply

#22
Big Grin
Reply

#23
stifunkata Wrote:Ами от началото, преди да започна да снимам на два три пъти впръснах доста повече вода и оборотите си паднаха. Малко се постреснах, да не би да изгасне и после да не мога да я запаля, и започнах по спокойно. От там общо взето започва и клипчето. Може би е останала част от водата из кулера но повечето си я е "изгорила" предполагам. Имаш право, че пътя е малко дълъг, следващия път ще пробвам директно във всмукателя за да избегна турбината и кулера. Пак ще снимам, но този път всичко от начало до край. Ако се внимава няма какво да объркам. Ефект обаче има, макар и минимален. Поздрави!
Няма как да ги избегнеш, поне не в "домашни условия", а ефект определно ще има, най-малкото - водата се разгражда до кислород и водород, вдига ЕГТ-то, което от своя страна "кърти" нагар не само в блока, а и в изпускателната система - топла част на турбо, тръби, катализатор.
Тъй като по химия имам най-слаби знания и познания, предлагам ти да попиташ някой наясно с тази наука, за да ти обясни какво точно се случва вътре, за да прецениш дали да не увеличиш малко количеството на впръскваната вода и с колко? Не прескачай турбината и пътищата, нека да повлича боклуците в тях и да ги изхвърля назад.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#24
докато чета тук изложенията ми хрумна една идея...
водата освен че трябва да е дестилирана да е и с възможно най-висока температура преди да се впръсква - около 96-98 градуса
за да е още по-силен почистващият ефект 8-)
Infiniti Q60 Cabrio 320hp
Infiniti EX37 GT Premium 320hp eх
Volvo XC90 2.5T 210hp ex
Volvo 760GLE 2.4TD 105hp ex
Reply

#25
И аз малко като Индиана Джоунс се вживявам като археолог да вадя стари теми :mrgreen:

Има и друг начин който е приложим при новите мотори и е безопасен за двигателя. Пак е стар трик от време оно. Вадят се инжекторите което е лесно и в зависимост от двигателя дали са под ъгъл или отгоре (отгоре е най-добре) се бърка с дълга тел (как без тел :lol: ) и се превърта коляновия вал така, че да дойдат буталата по средата. Който е правил центровка на Балканче и Симсон се сеща. Не че нещо, там е удобно да са буталата. Въпроса е и да може да се стига до тях с тънък шлаух през отворите на инжекторите. После ще стане дума за шлауха за какво е.
Това се прави преди смяна на масло и то или в домашни условия или в доверен сервиз в петък или събота.Това е и момента в който могат да се почистят разпръсквачите и да се огледат инжекторите. Когато буталата са закарани по средата се пълнят цилиндрите 3-4 пръста с газ за горене (газта е класика в жанра). Същото може да се направи и с бензинджийки. Така стоейки ден-два-три газта попива в нагарите по челото на буталото и ги размеква, после като заработи двигателя изгарят и се почиства челото. В случая това е далаверка, но има и друг аспект който често се изтърва. Нагар се образува и при сегментите. Е не е оня нагар от едно време понеже и горивата са по-читави ама все пак го има, както и за спечени сегменти скоро не съм чувал някой да се похвали де. Газта за горене за разлика от нафтата е по-тънколивна и се навира където и нафтата не може. Така влиза между сегментите и каналите им и ги промива, без проблеми стига и до втори сегмент и до маслен също, реално си намира как да се стече долу в картера. За това се прави преди смяна на масло, газта изтекла в картера се вади със старото масло.
Ето и идеята да се закарат буталата по средата, така ще се събере повече газ в цилиндрите, и второто е, че ако едното бутало е горе и е в такт при който има отворен клапан може да събере и 20 литра газ в този цилиндър и пак няма да се напълни...може да се налива докато не протече от ауспуха или от въздушния филтър :mrgreen:
Най-якия вариант е ако са свалени за нещо разпределителните валове но няма да се отваря главата, тогава всички клапани за затворени и може да се напълнят всички цилиндри с газ до горе и тогава ще се почисти и камерата и самите клапани.
Шлауха за какво е. Бърка се с него вътре до дъното на буталото ако е с камера в него и се изсмуква газта със спринцовка. Въпроса е да се изсмуче колкото се може повече газ. Сменя се маслото, налива се новото и се върти на стартер да продуха ако има нещо вътре. Връщат се инжекторите (или свещите ако е бензинджийка) и готово.
Този стар трик освен че чисти камерата в буталата и челата им както и сегментите с каналите им, дава и една много добра представа какво се случва в мотора. Ако се налее по 150мл. във всеки цилиндър а след това от три цилиндъра се извадят по 50мл. а от четвъртия 20мл. то веднага става ясно, че има сериозен проблем с този цилиндър. Хубавото е, че ако е имало запекъл сегмент то вече трябва да е отпуснал. Газта може да се е стекла в началото когато е имало голяма хлабина а сега вече всичко да е ОК. Пълнят се пак всички цилиндри с равно количество и след ден се вади и се мери. Ако всичко е по равно то проблема е бил в нагар при сегмент, ако проблема продължава то или отиваме на ремонт скоро или слагаме табела "Нов внос, първи собственик, безупречно състояние..." и т.н.
Най голямата далавера в случая е при дизелите, газта която сме извадили от цилиндрите я сипваме в резервоара.
V40 B4204S '97
Reply

#26
Karlsson Wrote:ако проблема продължава то или отиваме на ремонт скоро или слагаме табела "Нов внос, първи собственик, безупречно състояние..." и т.н.

:lol:
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)