Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проект: Моето Volvo 740 GLT комби
#61
Пиши ми на имейл ако ще поръчваш от SKANDIX ..
<!-- e --><a href="mailto:to4koviq@abv.bg">to4koviq@abv.bg</a><!-- e -->
Цитирай
Thanks given by:
#62
Отдавна не съм писал. Раздела на 7-ма серия съвсем потъна в прах и нерадостни теми.

А аз съм се захванал с няколко задачки, никоя от които не мога да завърша в степен за показване.

Затова и реших да разведря малко обстановката с една особено ценна и важна придобивка за колата:

Хула танцьорка.

[Изображение: 25169115859_1e894edf9b_b.jpg]

[Изображение: 24906125534_7b71d8ff48_b.jpg]

Може да има хора, които не знаят какво е Хула танцьорка.

Накратко - американския аналог на популярните у нас по соца кученца с клатещи се глави, които слагаха по ладите и москвичите.

Иначе в САЩ нещото е започнало 50-те години, когато американските войници почнали да се прибират от базите по Хаваите у дома след Втората световна война. За спомен вземали тази толкова емблематична фигурка. А всички знаят и стила на американските коли от началото на 50-те в - много хром, огромни размери, перки по багажниците. Как да не доукрасиш такава кола с танцуваща фигурка Smile

Е и аз така. Както цялата кола взех полу на шега, не мога да не добавя такава щипка ирония към нейните иначе толкова строги, прави и квадратни форми. :mrgreen:
Цитирай
Thanks given by:
#63
Съживявам темата и започвам постепенно да наваксвам с обновленията. Последно гледам съм писал нещо смислено ноември миналата година.

Ноември е и т.нар. Черен петък с големите разпродажби. В разни шведски сайтове също имаше намаления. Тогава баш нямах пари и единствено си харесах едни пластмасови капачки за дръжките на на вратите.

[Изображение: 130.jpg]

Отдавна ги бях загледал, защото като ги сложиш и колата придобива един по-изчистен вид. И като бяха намалени повече от 50% веднага ги поръчах.

Слагат се като просто щракнат върху самите дръжки.

И се променя вида на колата от това:

[Изображение: 30257079275_64a90f7b0f_b.jpg]

На това

[Изображение: 30171658471_d63ff5186c_b.jpg]

Разбира се веднага се набиват на очи олющените лайстни на прозорците. Които изглеждат сякаш върху хрома е било боядисано с черна боя.

Слава богу на следващата седмица някой ми разби малкото прозорче на задната дясна врата. Разбрах чак когато се качих в колата и покарах малко, но вътре в колата не се стопли, а напротив - направо си духаше студен декемврийски въздух. Като се огледах видях на задната седалка парчетата стъкло и кални стъпки по мокета. Явно беше влязъл някой отзад и се е прехвърлил отпред. Но не е намерил нищо интересно и си е тръгнал.

Каква е връзката с лайстните на прозорците? Ами както се оказа по-евтино ми излезе да взема цяла оборудвана врата вместо да купувам и сменям само фиксираното прозорче. Вратата взех от същия човек, от който преди бях взел и другите три врати. Та вече имах пълен комплект от 4 врати.

Новите врати обаче бяха с хромирани лайстни. Лайсните се свалят лесно - само дърпаш нагоре и излизат. Та освен, че смених заданта врата, превхърлих набързо и лайстните.

Освен тях бях помолил човека да ми прати и лайстните под страничните фиксирани задни прозорци на комбито. Моите не само, че бяха олющени, но и гумените им уплътнения бяха изгорели и деформирани. А и щеше да е странно вратите да са хром, а задните прозорци черни.

Лайстните на задните прозорци:
[Изображение: 30171658231_c3fc595285_b.jpg]

Тука се вижда разликата - задната врата е с хромирана лайстна, а предната с олющената черна.

[Изображение: 30171658091_e7745c3ee9_b.jpg]

И вече еднакви:

[Изображение: 30257078405_23608b3431_b.jpg]

Лайстните на задните прозорци обаче се крепят на едни пластмасови щипки. Половината от моите очевидно вече бяха счупени, а предполагах, че заради възрастта им и при свалянето на лайстните щях да дочупя и останалите. Затова поръчах един комплект резервни щипки.

[Изображение: 30171657321_f9c3f32e64_b.jpg]

Снабден с тях пристъпих към монтажа на новите лайстни

[Изображение: 30171657961_9fd57a8894_b.jpg]

[Изображение: 30171657561_f68a636d02_b.jpg]

За моя изненада успех без да счупя нищо, но въпреки това смених щипките с нови.

[Изображение: 30171657201_96989d06fa_b.jpg]

И в крайна сметка с новите капачки за дръжките и хромираните лайстни се получи един доста по-свеж вид на цялата кола:

[Изображение: 30171656791_128e2e5cef_b.jpg]
Цитирай
Thanks given by:
#64
Супер тема, най-после, че само за S и V четем! Как се справи колега със стрелката за горивото?
<!-- w --><a class="postlink" href="http://WWW.TOKODESIGNBG.COM" onclick="window.open(this.href);return false;">WWW.TOKODESIGNBG.COM</a><!-- w -->
Цитирай
Thanks given by:
#65
не съм се справил. купих нов датчик и поплавък за резервоара, но още не съм стигнал до там да го пробвам. то иначе горе-долу показва - например като е пълен резервоара, стрелката е до горе. но през цялото време се клати и не е много надеждна.
Цитирай
Thanks given by:
#66
Определено не е. При мен още преди да влезе в червеното гасне за бензин! А преди това започва да ми напомня , като при рязки спирачки гасне. Като му сипя и няма ядове!
<!-- w --><a class="postlink" href="http://WWW.TOKODESIGNBG.COM" onclick="window.open(this.href);return false;">WWW.TOKODESIGNBG.COM</a><!-- w -->
Цитирай
Thanks given by:
#67
След като смених задното и средното гърне настъпи тишина. но за кратко. Причината този път беше в гърнето, което беше на мястото на катализатора. То също беше яко ръждясало, а пастата, с която му бяха позапушили дупките след време се разпадна. Та отново започна да се появява мощна гърмяща нотка от генерацията.

За замяната бях вече намерил няколко варианта.
- права тръба на мястото на изгнилото гърне
- резонатор
- универсален катализатор - всякакви марки и варианти
- катализатор за модела - цените силно варират - от 60 евро за някакви английски до 500 евро за Walker
- оригинален катализатор - вече не се предлага

Права тръба си мислех, че ще е най-евтиния избор. Като питах на няколко места обаче ме разубедиха. Едно, че искаха безумни пари за изработка, друго, че нямало да бъде толкова тихо. Между резонатор и универсален катализатор разлика в цената особена нямаше, колкото и да е странно. Затова и се спрях на горе-долу такъв вариант - универсален катализатор за директен монтаж. Като цена идваше горе-долу на цената на универсалните, но си идваше направо в правилната форма. Т.е. нямаше да се налага в местните сервизи да проявяват творчество.

Ей го пакетчето:

[Изображение: 30349041776_9d66c95683_b.jpg]

И съдържанието му:

[Изображение: 30349044066_5b003d89fc_b.jpg]

[Изображение: 30349043646_b0b32b376d_c.jpg]

Става за 16 клапановите B234F и турбо 2.3 литровите мотори:

[Изображение: 30349043536_1c5920bbe4_c.jpg]

[Изображение: 30384714645_48e3f7f13c_c.jpg]

А тая лепенка не можах да отлепя и съответно няколко дена след монтажа подред колата миришеше здраво на изгоряло, докато хартията сама се разпадне от температурата.

[Изображение: 30349042946_e71bda8bb2_c.jpg]

Питите вътре в катализатора се виждаха отгоре, но не и колко са големи. Съдейки по цената обаче едва ли са по-дебели от няколко пръста (по принцип трябва да изпълват цялото тяло на катализатора).

[Изображение: 29754138564_a3aea8fb63_c.jpg]

В комплекта си идваха и скобите за закрепване:

[Изображение: 30384714375_d2d68343f9_c.jpg]

Заедно с катализатора реших да сменя и ламбда сондата. Старата съм почти сигурен, че никога не е била сменяна и за тия десетки години експлоатация съм сигурен, че вече не е работела както трябва.

[Изображение: 30349042296_7f041e2a95_c.jpg]

Избрах неуниверсална, а с правилния куплунг за моята инсталация, че да се върже бързо и лесно на мястото на старата.

[Изображение: 30384713415_18f1b862e4_c.jpg]

Снимки от самия монтаж нямам. Отскочих до Емкомплект в дружба. Взеха ме веднага и ми свършиха работа за 20 минути.

Ей го старото гърне (като швейцарско сирене дет се вика):

[Изображение: 29753205693_e88e270ac6_c.jpg]

От там директно минах технически преглед за следващата година. С чиста съвест и емисии Smile И главното - тишина.
Цитирай
Thanks given by:
#68
georgivar написа:Съживявам темата и започвам постепенно да наваксвам с обновленията. Последно гледам съм писал нещо смислено ноември миналата година.

Ноември е и т.нар. Черен петък с големите разпродажби. В разни шведски сайтове също имаше намаления. Тогава баш нямах пари и единствено си харесах едни пластмасови капачки за дръжките на на вратите.

[Изображение: 130.jpg]

Отдавна ги бях загледал, защото като ги сложиш и колата придобива един по-изчистен вид. И като бяха намалени повече от 50% веднага ги поръчах.

Слагат се като просто щракнат върху самите дръжки.

И се променя вида на колата от това:

[Изображение: 30257079275_64a90f7b0f_b.jpg]

На това

[Изображение: 30171658471_d63ff5186c_b.jpg]

Разбира се веднага се набиват на очи олющените лайстни на прозорците. Които изглеждат сякаш върху хрома е било боядисано с черна боя.

Слава богу на следващата седмица някой ми разби малкото прозорче на задната дясна врата. Разбрах чак когато се качих в колата и покарах малко, но вътре в колата не се стопли, а напротив - направо си духаше студен декемврийски въздух. Като се огледах видях на задната седалка парчетата стъкло и кални стъпки по мокета. Явно беше влязъл някой отзад и се е прехвърлил отпред. Но не е намерил нищо интересно и си е тръгнал.

Каква е връзката с лайстните на прозорците? Ами както се оказа по-евтино ми излезе да взема цяла оборудвана врата вместо да купувам и сменям само фиксираното прозорче. Вратата взех от същия човек, от който преди бях взел и другите три врати. Та вече имах пълен комплект от 4 врати.

Новите врати обаче бяха с хромирани лайстни. Лайсните се свалят лесно - само дърпаш нагоре и излизат. Та освен, че смених заданта врата, превхърлих набързо и лайстните.

Освен тях бях помолил човека да ми прати и лайстните под страничните фиксирани задни прозорци на комбито. Моите не само, че бяха олющени, но и гумените им уплътнения бяха изгорели и деформирани. А и щеше да е странно вратите да са хром, а задните прозорци черни.

Лайстните на задните прозорци:
[Изображение: 30171658231_c3fc595285_b.jpg]

Тука се вижда разликата - задната врата е с хромирана лайстна, а предната с олющената черна.

[Изображение: 30171658091_e7745c3ee9_b.jpg]

И вече еднакви:

[Изображение: 30257078405_23608b3431_b.jpg]

Лайстните на задните прозорци обаче се крепят на едни пластмасови щипки. Половината от моите очевидно вече бяха счупени, а предполагах, че заради възрастта им и при свалянето на лайстните щях да дочупя и останалите. Затова поръчах един комплект резервни щипки.

[Изображение: 30171657321_f9c3f32e64_b.jpg]

Снабден с тях пристъпих към монтажа на новите лайстни

[Изображение: 30171657961_9fd57a8894_b.jpg]

[Изображение: 30171657561_f68a636d02_b.jpg]

За моя изненада успех без да счупя нищо, но въпреки това смених щипките с нови.

[Изображение: 30171657201_96989d06fa_b.jpg]

И в крайна сметка с новите капачки за дръжките и хромираните лайстни се получи един доста по-свеж вид на цялата кола:

[Изображение: 30171656791_128e2e5cef_b.jpg]
От къде може да си купя такива лайсни само че за v70
Цитирай
Thanks given by:
#69
С никелираните лайсни и белите капачки за дръжките визията е супер. Особено съм впечатлен от белите ръкавици с които работиш!
Цитирай
Thanks given by:
#70
Айде едни никелирани и за 960-ката да намерим... Wink
И аз се замислих за ламбда сондата! На обслужването ще помоля да я проверят.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 185 hp, Executive, AT, 11.2007
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)