Posts: 38
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2013
Reputation:
0
Здравейте колеги. Не карам VOLVO (имах s80 2.0t,ама заради жената го продадох,искала автоматик),но карам кола с същия автоматик ШЕВРОЛЕТ ЕПИКА 2.5 2007Г.Из търсачката ми излезе че много от ВОЛВА-та имат същия автомат,така че от вашия форум се надявам за малко инфо.В форума на ШЕВРОЛЕТ няма никаква информация.Проблема се изразява в УДАР между 3-2 и R-D (както при всички).Преди 6 мес. купих колата и смених веднага маслото на кутията с MOBIL ATF 3309 (старото беше черно като катран) ,майстора ми беше удивен ,че за първи път вижда толкова черно масло на АСК .Пред мен източиха 6-6...6.7 литра мосло и наляха 6 л. -не събра повече(карах 5 км. минах през всички позиции P,R,N,D).Най интересното е че проблема се появява ,когато си поиска и на горещо-НЯКОЛКО ДНИ НЕ УДРЯ И ИЗВЕДНЪЖ ЩЕ МИ СКЪСА ВРАТЪТ.Днес проверих нивото на маслото и като развих пробката от там изблика,въпреки че трябва да е на минимума.Според майстора ми ,който не разбира от АСК имало нещо запушено или работещо неправилно.Проверихме маслото както пишеше по книга-на позиция Р и запален двигател.Знам че имам проблем и дано е в началото и се размина по-евтино-охлаждането на маслото(двата маркуча от кутията влизат в радиатора на охладителната система hock: ) ,соленоиди,клапанно тяло.Ако някой може да помогне с каквото и де е ще съм благодарен.От Велико Търново съм и имали някой майстор на АСК.
Извинявам се че пиша в друг форум.
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Здравей, колега!
Добре дошъл във форума на ВОЛВО!
Тези кутии страдат от липса на смяна на масло и прегряване.
Какво се е получило при теб - само можем да се гадае (преди да се отвори кутията).
За съжаление в България масовият потребител е мърляч, който за да мине "тънко" не прави нищо по-колата или действа както намери за по-угодно.
След това колата попада в други ръце и почват мъките.
Ето в тази тема има доста писано по твоя проблем, макар да е 6-степения. При колегата пак риташе, влизаше в сервизен режим и т.н. Ти не споменаваш за грешки, но сигурно ги е натрупала.
Бих те посъветвал да се обърнеш към специализиран сервиз за ремонт на кутията - със смяна на маслото няма да стане нищо.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 47
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2015
Reputation:
0
Твърде вероятно е проблема ти да е трите соленоида. Волвото от подписа е на мой приятел и беше със същите симптоми. За целта му поръчах този комплект, който пристигна за 10 дни и вчера я разглобих да ги сменя. Черния SLU беше зверски задрал и с доста усилие успях да го раздвижа, но за кратко. Смяната не е трудна, стига да имаш нужните познания и качествен инструмент. Особеност е монтажа на зеления соленоид, който се завърта на 180 градуса, но в комплекта имаш инструкция как да го монтираш. После сглобих, адаптирахме, направихме тест драйв и описаните симптоми изчезнаха, поне за момента, а надявам се и за повече време. При теб обаче, може и самия хидро блок да е за ремонт, зависи колко време е карана така колата. Там вече се отива на малко по-сложен ремонт. Смяната на масло не помага в случая, но редовната смяна след ремонта е изключително важна. Дори посъветвах моя приятел да сменя маслото не на 60, а на 30 или 40 хиляди. Успех и пиши какво се е оказало!
Volvo S60, 2004, 170 hp, automatic, petrol/LPG
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Надявам се си видял тази тема: http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewto...=8&t=14541
Ако е прегрявана скоростната кутия и то с малко масло - нещата отиват към доста скъп ремонт... :roll:
Posts: 38
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2013
Reputation:
0
Преди смяната на маслото от мен не знам какво е ставало с кутията,но със сигурност беше сменяно маслото,защото пробката беше доста некадърно развивана и беше заоблена, а под резервната гума намерих пълна бутилка с масло на GM DEXTRON 3(май не е правилното).Най-интересното е че има удар в кутията само когато си поиска-днес минах 90 км. около града и градско и нямаше никакви проблеми.Със сигурност не е карана с малко масло.Според мен има нещо ненормално да източиш 6.7 л.,да налееш 6 л. и при проверка от пробката да блика масло.
Posts: 47
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2015
Reputation:
0
Най-вероятно си в ранна фаза, преди окончателно да ти заклине соленоида и за момента ту работи, ту не. На загряла кутия какво показва щеката?
Volvo S60, 2004, 170 hp, automatic, petrol/LPG
Posts: 327
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Feb 2008
Reputation:
1
Най-близкия специализиран сервиз до В. Т-во е в Мартен до Русе, собственика му се казва Любен Неделчев.
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Posts: 38
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2013
Reputation:
0
TATI Wrote:Най-вероятно си в ранна фаза, преди окончателно да ти заклине соленоида и за момента ту работи, ту не. На загряла кутия какво показва щеката?
На загряла кутия има масло до горе.Като за начало някой трябва да ми направи свястна диагностика и нова адаптация и тогава ще му мисля.
Posts: 38
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2013
Reputation:
0
Така,тази вечер имам повече свободно време и се разчетох из американските и руските форуми относно моя проблем .Има доста изписано за тази кутия и можеби около 85 % от мненията са свързани с проблем в трите соленоида (SLT,SLS,SLU),запушват се,и се износват и не работят коректно.Има два варианта:или нови около 200 долара,или кит за ремонт и почистване около 80 долара.Сигурен съм че проблема при мен (не на 100%) че проблема е в тях ,защото проблемите не са рязко изразени а много рядко.Продават се и маслените магистрали на клапанното тяло за смешните 7-8 долара.Така че много се замислям дали да не купя кита за ремонт или направо нови соленоиди и да се пробвам(гледам че колегата ТАТI вече е минал по този път).Из форума четох че и колегата Wizard S40 също е правил тази процедура и то с успех.
Надявам се някой от тях или други колеги да споделят мнение ,за това което ми се върти из мозъка.
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Здравей колега Ivailo Ivanov,
Имам няколко въпроса към теб:
1. Как така сте източили 6 литра? Наведнъж ли? Когато се развие пробката ще изтече около 4 литра...
2. Сигурни ли сте че не сте препълнили кутията? Разбирам че си бил при човек който не разбира много.
Quote:Днес проверих нивото на маслото и като развих пробката от там изблика
Колега каква пробка си развил?
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
|