The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Мнение за двигател и евентуален ремонт.

#1
Здравейте карам Волво 460 95-та с двигател B18U .

Взел съм двигател за подмяна на моя понеже моя е много износен и харчи много масло. Отворих картера на "новия" двигател за да сменя гарнитурата и семерингите на коляновия вал също махнах по един от основните и биелни лагери (от към семеринга на скоростите) за да видя какво е състоянието. Прикачам снимки да дадете мнение за състоянието им и дали е нормално това износване за пробег от 220 000км.


[Image: 0535c762a59a1e8b.jpg]

[Image: 7da4f41ab518b2bf.jpg]


Нещото което забелязах е аксиален луфт на коляновия вал и го измерих с луфтомер при норма (0.07-0.23) той е 0.4мм.

Двигателя работи много добре,тих е и не харчи масло. Компресията на всички цилиндри е 11.5 по километраж е на 215 000км.
Коляновия вал изглежда много добре без никакви следи от надирания.

Дайте мнение какво да правя да го слагам и карам така или да сменям лагери. ( Не ми се иска защото ще сложа някакви ментета които не се знае колко ще карат)

Аксиалния луфт проблем ли и от къде да купя аксиални лагери за да се вкара луфта в норми.

Мерси.
Reply

#2
Аксиалният луфт е проблем,който ще доведе до бързо разбиване на семерингите и загуба на масло.Като сменяш семерингите вземи с един размер по тънки,за да се смени позицията на лагеруване.
Лагери може да купиш от представител на SNR в България и все още са оригинални за влагане.Не струват много,но ще удължат значително живота на мотора и компонентите.
Не е лошо,докато новият мотор все още е отвън,да му се направи ревизия и поне да се почистят челата на буталата,повдигачите а и да се проверят клапаните.
Поздрави и успех.
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply

#3
Kangalov Wrote:Аксиалният луфт е проблем,който ще доведе до бързо разбиване на семерингите и загуба на масло.Като сменяш семерингите вземи с един размер по тънки,за да се смени позицията на лагеруване.
Лагери може да купиш от представител на SNR в България и все още са оригинални за влагане.Не струват много,но ще удължат значително живота на мотора и компонентите.
Не е лошо,докато новият мотор все още е отвън,да му се направи ревизия и поне да се почистят челата на буталата,повдигачите а и да се проверят клапаните.
Поздрави и успех.

Това е шега някаква, нали... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Reply

#4
Каква шега бре Майоре...Бивали шега на гол двигател. Big Grin
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply

#5
При свален двигател се сменя всичко наред .аз лично ще карам с такива лагери
   
Относно биелните -съветвам да се прегледат в магазина /независимо на коя фирма са ! Дали имат зъбче против превъртане ,защото често се доставят лагери по размера ,без такова!
   
Reply

#6
Ето снимки на аксиалните шайби , едната е много износена (от страната на маховика ) ... при вас подобно ли е положението ?

Мястото където контактува износена шайба със коляновия вал изглежда по подобен начин на шайбата. Ако сложа нова шайба няма ли да се износи много бързо при положение че колянови вал е надран от старата износена шайба ?

[Image: a9cfda09cd1f2e10.jpg]

[Image: 947820f800703050.jpg]

От СТАРС 94 ми предложиха лагери NTN на добра цена, комплекта основни и биелни за около 70лв. Какво мислите дали са добри лагерите >?

Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.
Reply

#7
Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.[/quote]


Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер
Reply

#8
Quote:
andro440 Wrote:Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.


Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер

Сега се връщам от шлайфиста в с. Доброславци, Делчо се казва.Оставих му вала да го оправи там където е надран от аксиалния лагер. ( Според него износването се е получило от проблем със съединителя и бил постоянно притиснат този лагер) Замери вала и каза че е добре и няма износване. Занесох му и лагерите да ги погледне , беше категоричен да не ги сменям! Новите които се продават не били с точни размери и разстоянието между вала и лагера било по-голямо отколкото със оригинален лагер. Сивото по лагерите каза че е от сипвана добавка в двигателя. Мисля да сменя само аксиалните лагери с подходящ размер и да затварям без да пипам другите.
Reply

#9
сивото от лагера е износена повърхност !
Reply

#10
mirkovinkata Wrote:
Quote:
andro440 Wrote:Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.


Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер

Сега се връщам от шлайфиста в с. Доброславци, Делчо се казва.Оставих му вала да го оправи там където е надран от аксиалния лагер. ( Според него износването се е получило от проблем със съединителя и бил постоянно притиснат този лагер) Замери вала и каза че е добре и няма износване. Занесох му и лагерите да ги погледне , беше категоричен да не ги сменям! Новите които се продават не били с точни размери и разстоянието между вала и лагера било по-голямо отколкото със оригинален лагер. Сивото по лагерите каза че е от сипвана добавка в двигателя. Мисля да сменя само аксиалните лагери с подходящ размер и да затварям без да пипам другите.

В случай ,че вала е при шлайфист .,първо се измерва колко е износването ,след което се предвижда подходящ по размер ремонтен лагер ,по които размери /шлайфиста/ се съобразява до постигане на необходимите допуски ...имам усещане ,че дори ще налееш старото масло в двигателя . В особено тежки случаи ,аксиалния лагер се изработва от фосфорен бронз -но всеки сам избира решение . не разбирам много от двигатели ..но понеже тези които разбират не ти отговарят ,реших да се включа .Смяната на биелни лагери е задължителна ,Основните /30 лв струват /може да изкарат още малко! Питай шлайфиста Делчо , как така той е решил ,че новите лагери са менте и ще едва ли не хлопат около вала ? явно чака да задерат и те ! и в крайна сметка -имам един колянов вал за продан -ако шлайфа те подведе
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)