Posts: 413
Threads: 48
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
0
Здравейте карам Волво 460 95-та с двигател B18U .
Взел съм двигател за подмяна на моя понеже моя е много износен и харчи много масло. Отворих картера на "новия" двигател за да сменя гарнитурата и семерингите на коляновия вал също махнах по един от основните и биелни лагери (от към семеринга на скоростите) за да видя какво е състоянието. Прикачам снимки да дадете мнение за състоянието им и дали е нормално това износване за пробег от 220 000км.
Нещото което забелязах е аксиален луфт на коляновия вал и го измерих с луфтомер при норма (0.07-0.23) той е 0.4мм.
Двигателя работи много добре,тих е и не харчи масло. Компресията на всички цилиндри е 11.5 по километраж е на 215 000км.
Коляновия вал изглежда много добре без никакви следи от надирания.
Дайте мнение какво да правя да го слагам и карам така или да сменям лагери. ( Не ми се иска защото ще сложа някакви ментета които не се знае колко ще карат)
Аксиалния луфт проблем ли и от къде да купя аксиални лагери за да се вкара луфта в норми.
Мерси.
Posts: 5,371
Threads: 151
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
2
Аксиалният луфт е проблем,който ще доведе до бързо разбиване на семерингите и загуба на масло.Като сменяш семерингите вземи с един размер по тънки,за да се смени позицията на лагеруване.
Лагери може да купиш от представител на SNR в България и все още са оригинални за влагане.Не струват много,но ще удължат значително живота на мотора и компонентите.
Не е лошо,докато новият мотор все още е отвън,да му се направи ревизия и поне да се почистят челата на буталата,повдигачите а и да се проверят клапаните.
Поздрави и успех.
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Posts: 3,345
Threads: 141
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Dec 2006
Reputation:
7
Kangalov Wrote:Аксиалният луфт е проблем,който ще доведе до бързо разбиване на семерингите и загуба на масло.Като сменяш семерингите вземи с един размер по тънки,за да се смени позицията на лагеруване.
Лагери може да купиш от представител на SNR в България и все още са оригинални за влагане.Не струват много,но ще удължат значително живота на мотора и компонентите.
Не е лошо,докато новият мотор все още е отвън,да му се направи ревизия и поне да се почистят челата на буталата,повдигачите а и да се проверят клапаните.
Поздрави и успех.
Това е шега някаква, нали... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Posts: 5,371
Threads: 151
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
2
Каква шега бре Майоре...Бивали шега на гол двигател.
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Posts: 1,732
Threads: 92
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2006
Reputation:
0
При свален двигател се сменя всичко наред .аз лично ще карам с такива лагери
Относно биелните -съветвам да се прегледат в магазина /независимо на коя фирма са ! Дали имат зъбче против превъртане ,защото често се доставят лагери по размера ,без такова!
Posts: 413
Threads: 48
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
0
Ето снимки на аксиалните шайби , едната е много износена (от страната на маховика ) ... при вас подобно ли е положението ?
Мястото където контактува износена шайба със коляновия вал изглежда по подобен начин на шайбата. Ако сложа нова шайба няма ли да се износи много бързо при положение че колянови вал е надран от старата износена шайба ?
От СТАРС 94 ми предложиха лагери NTN на добра цена, комплекта основни и биелни за около 70лв. Какво мислите дали са добри лагерите >?
Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.
Posts: 1,732
Threads: 92
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2006
Reputation:
0
Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.[/quote]
Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер
Posts: 413
Threads: 48
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
0
Quote: andro440 Wrote:Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.
Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер
Сега се връщам от шлайфиста в с. Доброславци, Делчо се казва.Оставих му вала да го оправи там където е надран от аксиалния лагер. ( Според него износването се е получило от проблем със съединителя и бил постоянно притиснат този лагер) Замери вала и каза че е добре и няма износване. Занесох му и лагерите да ги погледне , беше категоричен да не ги сменям! Новите които се продават не били с точни размери и разстоянието между вала и лагера било по-голямо отколкото със оригинален лагер. Сивото по лагерите каза че е от сипвана добавка в двигателя. Мисля да сменя само аксиалните лагери с подходящ размер и да затварям без да пипам другите.
Posts: 1,732
Threads: 92
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2006
Reputation:
0
сивото от лагера е износена повърхност !
Posts: 1,732
Threads: 92
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2006
Reputation:
0
mirkovinkata Wrote:Quote: andro440 Wrote:Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.
Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер
Сега се връщам от шлайфиста в с. Доброславци, Делчо се казва.Оставих му вала да го оправи там където е надран от аксиалния лагер. ( Според него износването се е получило от проблем със съединителя и бил постоянно притиснат този лагер) Замери вала и каза че е добре и няма износване. Занесох му и лагерите да ги погледне , беше категоричен да не ги сменям! Новите които се продават не били с точни размери и разстоянието между вала и лагера било по-голямо отколкото със оригинален лагер. Сивото по лагерите каза че е от сипвана добавка в двигателя. Мисля да сменя само аксиалните лагери с подходящ размер и да затварям без да пипам другите.
В случай ,че вала е при шлайфист .,първо се измерва колко е износването ,след което се предвижда подходящ по размер ремонтен лагер ,по които размери /шлайфиста/ се съобразява до постигане на необходимите допуски ...имам усещане ,че дори ще налееш старото масло в двигателя . В особено тежки случаи ,аксиалния лагер се изработва от фосфорен бронз -но всеки сам избира решение . не разбирам много от двигатели ..но понеже тези които разбират не ти отговарят ,реших да се включа .Смяната на биелни лагери е задължителна ,Основните /30 лв струват /може да изкарат още малко! Питай шлайфиста Делчо , как така той е решил ,че новите лагери са менте и ще едва ли не хлопат около вала ? явно чака да задерат и те ! и в крайна сметка -имам един колянов вал за продан -ако шлайфа те подведе
|