The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C30 2,0D 136кс Проблем електроника Турбо

#1
Здравейте нов съм във форума, търся добър сервиз за електроника на volvo.
След дълго обикаляне по сервизи 4 на брой + Мото Пфое и доста изваждане не могат да оправят турбото на тази кола.
Всичко работи потенциометър , турбо вдига до 2,4 бара клапан турбо ок.В мото Пфое казаха блок управление турбо но той вървял със самата турбина и там цената вече отива между 2.5-3 бона.Или поне се отърваха от колата по този начин.
Бих те ли ме насочили в някакъв сервиз.Благодаря предварително.
Reply

#2
Максим Wrote:Здравейте нов съм във форума, търся добър сервиз за електроника на volvo.
След дълго обикаляне по сервизи 4 на брой + Мото Пфое и доста изваждане не могат да оправят турбото на тази кола.
Всичко работи потенциометър , турбо вдига до 2,4 бара клапан турбо ок.В мото Пфое казаха блок управление турбо но той вървял със самата турбина и там цената вече отива между 2.5-3 бона.Или поне се отърваха от колата по този начин.
Бих те ли ме насочили в някакъв сервиз.Благодаря предварително.

Хм... Блок управление турбо? Това не го ли управлява компютъра на мотора(ако има изобщо нещо за управление в турбината)?

Какъв всъшност е проблема?
Reply

#3
Турбото работи на 50 процента .
В един сервиз ми смениха потенциометър турбо без да има нужда.
Клапан турбо работи.
В мото - пфое нещо смотаха за това управление турбо но не разбрах добре.
Като цяло колата върви като чист дизел.
Reply

#4
Турбото се управлява от компа на колата. Ако той е наред хардуерно, софта се презарежда без проблем. В МП го правят.
Опасявам се, че или нямаш добра диагностика до сега, или не си разбрал каво ти обясняват в сервизите. Как така, всичко работи и в същото време турбото е на 50%? Какво е "потенциометър","клапан" и пр. Може би имаш предвид някой от датчиците за въздух и налягане? Това турбо няма "клапан wastegate" за освобождаване на свръхналягане, ако това се има предвид под "клапан". Вместо него има т.нар. "променлива геометрия", чиято с-ма, ако блокира или заяжда, ще намали ефективността на турбината. Странно е, че си обиколил няколко сервиза, вкл.МП и все още нямаш точна диагноза. Бих ти предложил да спреш с хаотичните посещения. Като начало, обсни подробно и със свои думи, как точно се държи колата? Кога върви, кога не, пуши ли или не, издава ли непривични звуци-свистене, виене, има ли съобщеня на таблото, както и всичко друго, което те притеснява като караш. Ние ще се опитаме да те насочим.
S40 2,0D 2008
Reply

#5
Всяка турбина било то с проментлива геметрия или не има wastegate или blow off valve. Каква е разликата между двете може да се прочете тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.c-speedr.com/faq/07.php">http://www.c-speedr.com/faq/07.php</a><!-- m -->

При дизелите се използва wastegate: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fastmotoring.com/wp-content/uploads/2010/10/VNT-Turbo.jpg">http://www.fastmotoring.com/wp-content/ ... -Turbo.jpg</a><!-- m -->
Това което кара лопатките да се разпъват и прибират се нарича wastegate
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Reply

#6
Всъщност не е точно така.Wastegate и Blow off-a са две отделни неща и не са пряко свързани. Освен това са присъщи за бензиновите двигатели с турбини без променлива геометрия.Единственото изключение ,което аз съм виждал е тази турбина ,която колегата "momko" е показал ,а тя се монтира само на първите бройки Д5 ,след което вече няма wastegate и е само с променлива геометрия. При дизеловите турбини ,пром.геометрия се задвижва от "актуатор" с вакуумно управление или с електрическо такова. Например първото поколение Д5 /евро 3/ е с вакуумно управление на геометрията ,а второто /евро 4/ е с електрическо ,което предполага по-прецизно дозиране на налягането и избягване на пренадуванията или липса на налягане. Мисля ,че турбото на автора на темата е с вакуумно управление ,което предполага и наличието и на "pressure control valve" ,което той мисля ,че той нарича "клапан турбо"...,но за какви потенциометри става дума - нямам представа ,такива има ако е с ел.упр.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#7
Ако си близо до София пробвай в Годеч във Адлер Ауто. Освен че се занимават с чип тунинг , от тази година мисля че са официално специализирани в проблемите с турбините от всякакъв характер(механичен, електронен). Момчетата работят със много модерна техника и наистина знаят какво правят. Така и така ходиш наляво надясно, моя съвет е пробвай и там. Нищо не губиш.
Reply

#8
От прочетеното до тук май наистина нещо момчето се е оплело като пате в кълчища. Провери си колата точно с какво турбо е оборудвана и тръгваш от там. В Адлер ауто в Годеч аз не бих отишъл, там е за ГоУфове и са цифромани. Искаха ми 1700лв за нещо, за което платих 350лв. В сервиза в студ град беше ли? Провери си всичко от до: куплунги, кабели, връзки и т.н. Да не се окаже, че ти пускат дънките.
Който търси - намира, който пита - знае!
Reply

#9
Благодаря за съдействието колеги,за сега спирам с диагностиката защото идват отпуски и мисля да си почина тя таз кола беше точно месец и малко в сервизите.
Весело изкарване на почивката на всички . След отпуската ще пиша има ли развитие и ......
С здраве.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)