Posts: 102
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2007
Reputation:
0
Здравейте, от известно време цените на бензина породиха в мен желание за алтернативно гориво. Тъй като колата ми е с турбо няма съмнение, че уредбата, която ще сложа ще бъде инжекцион. Сега, основното чудене е дали да бъде газов или метанов. Зная за разликата в парите, газовия е между 1500 и 1900 лв, докато метановия е между 2800 и 3300 с олекотена, стоманена бутилка. Но, абстрахирайки се от парите, това което ме интересува е, какви са качествата и недостатъците на двете горива. Чувал съм какво ли не, че метана изяжда бутала или обратното, че е газообразен и изгаря без да оставя налепи.
Искам да помоля, ако някой разбира от това да сподели. Не говоря за лично отношение а за познание. Готов съм да дам повече, стига да е по-добре за колата.
Posts: 102
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2007
Reputation:
0
Здравейте, от известно време цените на бензина породиха в мен желание за алтернативно гориво. Тъй като колата ми е с турбо няма съмнение, че уредбата, която ще сложа ще бъде инжекцион. Сега, основното чудене е дали да бъде газов или метанов. Зная за разликата в парите, газовия е между 1500 и 1900 лв, докато метановия е между 2800 и 3300 с олекотена, стоманена бутилка. Но, абстрахирайки се от парите, това което ме интересува е, какви са качествата и недостатъците на двете горива. Чувал съм какво ли не, че метана изяжда бутала или обратното, че е газообразен и изгаря без да оставя налепи.
Искам да помоля, ако някой разбира от това да сподели. Не говоря за лично отношение а за познание. Готов съм да дам повече, стига да е по-добре за колата.
Posts: 3,120
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2006
Reputation:
0
Слагай метан, това че изгаря клапаните важи само за малките таралясници ама като гледам на колко тикота и пежа 106, да не казвам и на тия 3-цилиндровите фабии са сложили метан, май и това за съсипването на двигателя ще излезе някаква българска измишльотина. Аз карам от около 10хил.км на метан и за сега нямам никакви проблеми освен че ми изгоря бензиновата помпа ама тя си правеше номера и преди това. Пък и дайте да направим нещо за парниковия ефект, че скоро няма да има къде да се живее :wink: :wink: :wink:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT 120HP - Жабчо
Posts: 3,120
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2006
Reputation:
0
Слагай метан, това че изгаря клапаните важи само за малките таралясници ама като гледам на колко тикота и пежа 106, да не казвам и на тия 3-цилиндровите фабии са сложили метан, май и това за съсипването на двигателя ще излезе някаква българска измишльотина. Аз карам от около 10хил.км на метан и за сега нямам никакви проблеми освен че ми изгоря бензиновата помпа ама тя си правеше номера и преди това. Пък и дайте да направим нещо за парниковия ефект, че скоро няма да има къде да се живее :wink: :wink: :wink:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT 120HP - Жабчо
Posts: 1,570
Threads: 39
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
ГАЗ. плюсове
1. по-малка и лека бутилка -моята е 32л( пълни по 26л ) колкото малък сак има и доста големи бутилки.
2. на 9 от 10 бензиностанции има газ, а метан все още почти няма освен в по-големите градове по една -две в софия малко повече на много повече коли
3. за газ се чака на опашка колкото за бензин и нафта, а за метан винаги на опашка поне от 10 коли ( живея в дружба до метана на темпо и първия метан в гаража на автобусите и им гледам сеира всеки ден )
4. и двете миришат ама едното на чесън а другото на ла*на - дилема
5. за инжекциона е по-добре да се доверяваш на оторизирани сервизи,а не на пишман газмайстори та кой са повече лпг или метан
6. не на последно място разликата в началната инвестиция никак не е малка
7. към момента около 50% разлика лв/км газ/бензин т.е. 2 пъти
МЕТАН плюсове
1. към момента около 75% разлика лв/км метан/бензин (не знам колко точно е) т.е 4 пъти
Е? кое е далаверата освен ако не си такси?
Това за изгаряне на клапаните е вярно и си беше писано по форумита отдавна НО е само за някои модели коли ( имам някакъв спомен че бяха 3-4 модела но никой не е от марката волво )където имало незнам какви си клапани и проблема се решавал лесно със смяната им ( колко им е лесно ).
Миналата година ходих на море с жената и детето, колата натъпкана зверски с какъв ли не багаж софия-варна-бургас-лозенец-бургас-софиа, с малко обикаляне из южното черноморие за 100лв гориво, като зреждам само на празно и до горе хайде спретнете ми маршрута с метанстанциите?
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Posts: 1,570
Threads: 39
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
ГАЗ. плюсове
1. по-малка и лека бутилка -моята е 32л( пълни по 26л ) колкото малък сак има и доста големи бутилки.
2. на 9 от 10 бензиностанции има газ, а метан все още почти няма освен в по-големите градове по една -две в софия малко повече на много повече коли
3. за газ се чака на опашка колкото за бензин и нафта, а за метан винаги на опашка поне от 10 коли ( живея в дружба до метана на темпо и първия метан в гаража на автобусите и им гледам сеира всеки ден )
4. и двете миришат ама едното на чесън а другото на ла*на - дилема
5. за инжекциона е по-добре да се доверяваш на оторизирани сервизи,а не на пишман газмайстори та кой са повече лпг или метан
6. не на последно място разликата в началната инвестиция никак не е малка
7. към момента около 50% разлика лв/км газ/бензин т.е. 2 пъти
МЕТАН плюсове
1. към момента около 75% разлика лв/км метан/бензин (не знам колко точно е) т.е 4 пъти
Е? кое е далаверата освен ако не си такси?
Това за изгаряне на клапаните е вярно и си беше писано по форумита отдавна НО е само за някои модели коли ( имам някакъв спомен че бяха 3-4 модела но никой не е от марката волво )където имало незнам какви си клапани и проблема се решавал лесно със смяната им ( колко им е лесно ).
Миналата година ходих на море с жената и детето, колата натъпкана зверски с какъв ли не багаж софия-варна-бургас-лозенец-бургас-софиа, с малко обикаляне из южното черноморие за 100лв гориво, като зреждам само на празно и до горе хайде спретнете ми маршрута с метанстанциите?
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Posts: 3,120
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2006
Reputation:
0
4,10 за 100км ей това му е далаверата. Моята уредба я взех за 750лв втора ръка, от СФ до Варна има 5 или 6 метан станции повече от 10-15 минути не съм чакал да заредя(е понякога и това е много ама....)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT 120HP - Жабчо
Posts: 3,120
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2006
Reputation:
0
4,10 за 100км ей това му е далаверата. Моята уредба я взех за 750лв втора ръка, от СФ до Варна има 5 или 6 метан станции повече от 10-15 минути не съм чакал да заредя(е понякога и това е много ама....)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT 120HP - Жабчо
Posts: 36
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2007
Reputation:
0
Мене лично ме отказаха от метана няколко неща - обемни и тежки бутилки, малък пробег с едно зареждане, малко метан станции и ниска мощност.
Честно казано не искам на всеки 150 км да зареждам, плюс това и зад граница ги няма много.
Считам, че засега метана е гориво за градски транспорт и бакшиши.
То бива икономия, ама все пак не на всяка цена.
Твърдо съм за газта.
Volvo 460 GLE 1.8 i 1994 --> Volvo s40 2.0 i 1999
Posts: 36
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2007
Reputation:
0
Мене лично ме отказаха от метана няколко неща - обемни и тежки бутилки, малък пробег с едно зареждане, малко метан станции и ниска мощност.
Честно казано не искам на всеки 150 км да зареждам, плюс това и зад граница ги няма много.
Считам, че засега метана е гориво за градски транспорт и бакшиши.
То бива икономия, ама все пак не на всяка цена.
Твърдо съм за газта.
Volvo 460 GLE 1.8 i 1994 --> Volvo s40 2.0 i 1999
|