Posts: 1
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2015
Reputation:
0
Здравейте, нов съм за първи път пиша във форума колата ми има печка но никога не е ползвана в упътването четох че трябва ло да се събуди ама не става. В МП ми казаха че трябвало да се налее някакъв софтуер срещу 450лв иначе щяла да си работи в автоматичен режим и да се включва при минус 4 . Моля за съвет как да реша проблема с печката така че да работи. ps видях че някои го правят и през телефона но немисля че ще имам време да се занимавам По скоро търся реално решение и реална цена на проблема. Благодаря Ви предварително!
Posts: 2,496
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
2
Привет колега. Ако наистина в колата ти има печка - то тя по заводски инструкции се включва с паленето на машината без да те пита на температура между плюс 4 и 6 градуса. Познава се по едно бучене под предния ляв фар на колата и характерното припушване под десния
В МП ми ъпгрейднаха компютъра срещу скромните 490 лв. преди 3 години, за да мога да настройвам по часовник кога искам да стартира печката автономно без да зависи от паленето на двигателя...
Има две други хипотези при теб - или да нямаш печка изобщо, или да е прецакана (счупени дюзи, запушен горивопровод и др.)
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Posts: 4,105
Threads: 100
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jul 2006
Reputation:
3
Горд собственик на: S80 2.9; XC70 D5 185
Здравей и добре дошъл.
Както сам си прочел, а и от МП са ти обяснили, печката ти е в режим донагревател и се включва при температура под 4 гр., при наличие на повече от 5-6 литра гориво /май 4 бяха литрите ама ще те излъжа/ и при температура на охладителната течност под 60 градуса. Ако искаш да я ползваш като самостоятелен нагревател вариантите са ъъъъъ 3. Първи - запретваш ръкави и си правиш автономно управление. Втори - разтваряш широоооко джобчето и трети - има един пич, Николай Добрев /nik_dob/ който ремонтира електроники по нашите коли и който само трябва да му се бръмне мухата /а тя вече е бръмнала/ и туко-виж се е навил да напише нужния софтуер, на цена доста по-различна от тази на МП.
Аз лично съм с неоригинална печка. Има си таймер, но паралелно с него съм си направил GSM управление: обаждам й се - пали печката, пращам й SMS - пали печката и след 15 минути пуска вентилатора в купето. Подбора на правилната "слушалка" е много важен! Виж дали вибрира при зареждане, дали закачайки, разкачайки зарядното не издава звук или вибрация и прецени как да използваш сигналите на вибрацията и високоговорителя. С по един оптрон можеш да ги ползваш да цъкаш релета и нататък е лесно
Ако минеш на вариант DIY: вентилатора се пали като между + и синия кабел на буксата на транзистора на мотора дадеш съпротивление. Колкото по-малко е съпротивлението, толкова по силно върти. Направи си проби и си прецени как ти харесва. Със 100 ома върти много яко, все едно на mах, че и леко по-бързо дори. Със 330 ома все едно на предпоследна степен. С 560 ома все едно на 2-3.
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
При ХС90 не я пали, дори в режим на таймер, ако горивото е под 15 литра и волтажът под 11,8V.
Може при автомобилите горивото да е на по-нисък праг, нямам представа, но има няколко критерия, които ги следи, както колегите са обяснили - външна температура, температура на охл. течност, акумулатор и гориво.
А за цената на таймера ... нямам думи! Аз го сложих, когато беше около 300 лв., вече е 450 ... сигурно след 5 год. ще е по-скъп от колата :lol:
BG VOLVO Member #00409
Posts: 45
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2015
Reputation:
0
А в крайна сметка има ли смисъл от тези печки за кола, която се кара основно в София зимата?
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
За смисъла си решаваш ти.
Плюса е че можеш да си загрееш колата предварително (двигател, купе), определено си е кеф.
ex XC90
Posts: 45
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2015
Reputation:
0
zorba Wrote:За смисъла си решаваш ти.
Плюса е че можеш да си загрееш колата предварително (двигател, купе), определено си е кеф.
Това е само в случай, че в МП ти добавят тази екстра или печката е неоригинална и си поддържа тааква функция?
Да разбирам ли, че в такъв случай стандартно вгражданите печки, работещи както е описано по-горе само като донагревател не са толкова смислени?
Рзпитвам толкова защото моята кола няма изобщо. И аз съм на мнение, че основния плюс е сутрн зимата да влезеш в топла кола и да не си играеш да стржеш лед от стъклата.
Обаче в моя случай като сложим цена на печка от някой донор, цена за монтаж, и накрая тези 450 лв. за МП... заслужава ли си изобщо?
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
nicktodorov Wrote:Това е само в случай, че в МП ти добавят тази екстра или печката е неоригинална и си поддържа тааква функция?
Да разбирам ли, че в такъв случай стандартно вгражданите печки, работещи както е описано по-горе само като донагревател не са толкова смислени? На стандартно вгражданите просто МП софтуерно им отключват всички екстри.
Както ти казах ти си решаваш, иначе кефа цена нЕма.
Щом нямаш можеш да си направиш автономна(без пари на МП), но всичко зависи от това колко пари си склонен да отделиш.
ex XC90
Posts: 4,105
Threads: 100
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jul 2006
Reputation:
3
Горд собственик на: S80 2.9; XC70 D5 185
<!-- m --><a class="postlink" href="http://olx.bg/ad/webasto-vebasto-thermo-top-c-avtonomen-voden-nagrevateldizelova-ID5zLVu.html#ae92ed653f">http://olx.bg/ad/webasto-vebasto-thermo ... ae92ed653f</a><!-- m -->
Линка е само за пример. Не познавам търговеца и не гарантирам за коректността му. Това беше първия резултат, който имаше пълна окомплектовка: печка, горивна и водна помпи, таймер, окабеляване, ауспух.
Ще си купиш и горивопровод /2 лв./м./ накрайници за него /10-тина лева/, малко горивни маркучи /максимум метър - 5-6 лв./, водни съединения /още 10-15 лв./, от някоя морга ще си резнеш 6 пинова букса, която да пасва на буксата в калника /от бензиновите дроселови клапи стават/, малко скобички, свински опашки и свободен weekend.
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Posts: 151
Threads: 19
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2010
Reputation:
0
yuckuJackD Wrote:Здравей и добре дошъл.
Както сам си прочел, а и от МП са ти обяснили, печката ти е в режим донагревател и се включва при температура под 4 гр., при наличие на повече от 5-6 литра гориво /май 4 бяха литрите ама ще те излъжа/ и при температура на охладителната течност под 60 градуса. Ако искаш да я ползваш като самостоятелен нагревател вариантите са ъъъъъ 3. Първи - запретваш ръкави и си правиш автономно управление. Втори - разтваряш широоооко джобчето и трети - има един пич, Николай Добрев /nik_dob/ който ремонтира електроники по нашите коли и който само трябва да му се бръмне мухата /а тя вече е бръмнала/ и туко-виж се е навил да напише нужния софтуер, на цена доста по-различна от тази на МП.
Аз лично съм с неоригинална печка. Има си таймер, но паралелно с него съм си направил GSM управление: обаждам й се - пали печката, пращам й SMS - пали печката и след 15 минути пуска вентилатора в купето. Подбора на правилната "слушалка" е много важен! Виж дали вибрира при зареждане, дали закачайки, разкачайки зарядното не издава звук или вибрация и прецени как да използваш сигналите на вибрацията и високоговорителя. С по един оптрон можеш да ги ползваш да цъкаш релета и нататък е лесно
Ако минеш на вариант DIY: вентилатора се пали като между + и синия кабел на буксата на транзистора на мотора дадеш съпротивление. Колкото по-малко е съпротивлението, толкова по силно върти. Направи си проби и си прецени как ти харесва. Със 100 ома върти много яко, все едно на mах, че и леко по-бързо дори. Със 330 ома все едно на предпоследна степен. С 560 ома все едно на 2-3.
Kолега, от къде вземаш trigger-a за вентилатора?
V70 T5/99- B5234T3, V70 T5/01- B5244T2, V70 R/04- B5254T, 940 SW/94- B230FT, V70 TDI/98- D5252T - беше, и не беше зле...
-... click
V70 2.4D/08- D5244T5
|