Да повдигна малко темата...
Преди време заради несветещия десен фар ревизирах CEM модула на V40-то на жената. Смених релетата, монтирах CEM -а и о чудо всичко си свети както трябва.
Ровейки из описанието на дълбококитайското реле RAS-12-20M прочетох с изненада, че е automotive. Понеже и преди съм ползвал от тази серия релета - 15 амперовите в едно производство на няколко хиляди изделия, без да имам рекламации заради релетата, купих две от automotive варианта и ги смених. Засега всичко работи както се очаква.
И така до таз вечер... подреждам си бюрото и забелязвам старите не-изхвърлени релета, решавайки да им направя дисекция с цел да разбера какво им се е счупило толкова, че да няма фарове колата.
Реле като всички останали на пръв поглед:
Пластмасова капачка, надписи, изводи, залято добре да не се отваря.
Дотук добре. И без това въпросното е за боклука - отварянето става с рязане на капачката:
Интересен изглед отвътре се разкрива. Платка някаква си с нещо запоено на нея. Необичаен изглед за реле.
hock:
Поглеждаме от другата страна някаква гума. Махане на въпросната гума разкрива OMG...
hock:
В това реле има монтирано реле...
hock:
hock:
hock: Да правилно прочетохте.
На малката платка от горната снимка има монтирано
FBR51ND12-W1, което реално пуска и спира фаровете.
Някой маркетингов гении е решил да сложи в релето реле и така да го продаде, само и само да отговори на изискванията за корпус... Как и по какви неведоми пътища това чудо е попаднало при производителя на CEM-а не се знае, но е факт, че този франкенщайн на всичкото отгоре и дефектира...