The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с ЕГР на Волво S40 1.6D 109 коня.

#1
Здравейте Колеги. Имам много дразнещ проблем, който ако не успея да реша ще ме накара да си продам любимата кола. Та случая е следният: Декември месец 2015 модула на ДПФ-а ми даде грешка, че системата не работи и се наложи да го премахнем софтуерно и механично. С него махнахме и катализатора. Януари месец 2016 ЕГР клапана отказа да работи и го смених с нов(700лв.). Викам си нормално е, колата е на 200 000км и явно е консуматив. Обаче сега април месец, новият ЕГР отново отказа и колата в момента е в авариен режим с намалена мощност. Имам две решения пред мен: да изключа софтуерно ЕГР-а или да го сменя отново с нов. Обаче половината сервизи в които съм ходил ме убеждават, че затапването не е решение и води до други проблеми. Те обвиняват, че маперите които са махали ДПФ-а са си свършили некачествено работата и заради грешно подадени данни, ЕГР-а се запушва. А другата половина от сервизите ми казват да изключим ЕГР-а и това не води до никакви проблеми. Също твърдят, че запушването на ЕГР няма абсолютно никаква връзка с махнатия ДПФ. И сега се чудя на кого да повярвам и как да действам...
Reply

#2
Затапвай смело и без притеснения ЕГР-а,но го изолирай и софтуерно!По-добре е за двигателя.
Reply

#3
force Wrote:Здравейте Колеги. Имам много дразнещ проблем, който ако не успея да реша ще ме накара да си продам любимата кола. Та случая е следният: Декември месец 2015 модула на ДПФ-а ми даде грешка, че системата не работи и се наложи да го премахнем софтуерно и механично. С него махнахме и катализатора. Януари месец 2016 ЕГР клапана отказа да работи и го смених с нов(700лв.). Викам си нормално е, колата е на 200 000км и явно е консуматив. Обаче сега април месец, новият ЕГР отново отказа и колата в момента е в авариен режим с намалена мощност. Имам две решения пред мен: да изключа софтуерно ЕГР-а или да го сменя отново с нов. Обаче половината сервизи в които съм ходил ме убеждават, че затапването не е решение и води до други проблеми. Те обвиняват, че маперите които са махали ДПФ-а са си свършили некачествено работата и заради грешно подадени данни, ЕГР-а се запушва. А другата половина от сервизите ми казват да изключим ЕГР-а и това не води до никакви проблеми. Също твърдят, че запушването на ЕГР няма абсолютно никаква връзка с махнатия ДПФ. И сега се чудя на кого да повярвам и как да действам...
Махайки DPF-а и катализатора си намалил поне 2 пъти ЕГТ-то, така че този ЕГР в момента е абсолютно излишен. Неговата роля е само ако тези неща, които си премахнал, работят. С други думи, за да ти стане ясно.
1. ЕГР - пропуска изгорели газове в смукателния тракт до определени обороти, като по този начин намалява температурата на изгорелите газове и води до екология - до 5%.
2. CAT - преобразува газовете, за да премахне някои вредни за околната среда вещества. За мен лично - инженерно решение за екологията! Всичко друго е измишльотина!
3. DPF - филтър, който събира преобразуваните от CAT вещества и ги пази до определен момент, когато ги изсира (това е точната дума) в атмосферата. По този начин на хартия колата не изкарва нищо, докато не започне регенерация ... после всички знаем какви димки правят :mrgreen:

Ти си интелигентен човек и сам ще прецениш какво да правиш, но смяна на ЕГР при неработеща система за изгорели газове - все едно подаряваш тези пари на някой. Моето Волво е със затворен ЕГР, но работещ CAT+DPF. Имам Пежо, със същия мотор като твоя, на което ЕГР-ът е затапен механично и софтуеърно. След затапването му механично нищо не се случваше с компа. След известно време беше премахнат и CAT+DPF, като се оказа, че "дружелюбният" продавач е извадил катализатора преди продажбата (струват 200 лв. на скрап) и целият DPF беше станал на мазна от саждите топка ... и това го беше довършило. Сега колата работи много по-хубаво, разходът падна и т.н. При премахването на DPF-а беше направен и ремап, т.е. в момента това 1.6 HDi работи като обикновен турбо дизел Smile ЕГР-ът си е още на мястото (механично), но не мисля да го махам ... поне не ми пречи и не ми се занимава да затапвам дупки по генерацията и т.н. ... важното е, че вече не цапа.

Моят съвет - да се затапи механично ЕГР-ът и да отидеш да ти прегледат картите при някой, който разбира! Да го изключи и софтуеърно. След подобна интервенция не трябва да имаш никакво осветкване! Ремапът е задължителен, независимо дали ще е силов или не. При премахване на CAT+DPF се променя скоростта и ЕГТ на газовете, което води до необходими промени по картите. Турбото започва да се развърта по-рано и му трябва по-голям аванс, както и по-малко гориво, за да не пуши в черно - неизгоряла нафта, както най-вероятно се е получило при теб и затова зацапва отново ЕГР-а, т.к. връща саждите обратно на празен ход и ги лепи качествено Idea Това доста хора, които се занимават с ремап го знаят, но как да ти кажат - 100 лв. за DPF, 400 лв. за ремап + механичното премахване ... ще те откажат, въпреки че в твоя случай си дал 700 лв. за ЕГР, който вече е зацапан!
По-лесно е да кажат - махаме го, дай 100 лв. и си капитан :lol:
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)