Posts: 6
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2017
Reputation:
0
Здравейте колеги,моля за помощ,съвети или мнения ,от какво може да е това тупкане.Тупкането идва от към филтърната кутия,махнах филтъра и идваше от към тръбата която идва от турбото.Колата не прекъсва,работи добре,върви добре,не пуши,поне аз не намирам някакви проблеми,но това тупкане не знам от какво е.Появява се,като паднат оборотите на празен ход,когато е на директна,не се чува толкова много.Става въпрос за Volvo XC90 185 к.с. автоматик .Благодаря ви предварително.
Posts: 6
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2017
Reputation:
0
Казаха ми,че е възможно да е клапан?
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
alexandar.iskrenov Wrote:Казаха ми,че е възможно да е клапан?
Не е невъзможно. Свали сивия капак на мотора(вади се лесно само с издърпване от към предната част). Запали мотора и слушай за металическо чукане от главата на мотора. Ако хлопа и колата НЕ е със прословутото масло 0W30, което имат навика да промотират Volvo, се подготвяй психически за смяна на повдигачи, кобилици и т.н. неща.
Ако колата е с износени хидравлични повдигачи, и не се сменят навреме, проблемите с мотора могат да станат много сериозни...
Гори ли масло?
Posts: 22
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2016
Reputation:
0
Отклонявам се от темата , но какво му е на маслото от МП ? От както купих колата преди 3 години карам само с 0/30 от там . Скоро ми предстои смяна и ако не става това масло в МП да слагам друго ?
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
nikolay14 Wrote:Отклонявам се от темата , но какво му е на маслото от МП ? От както купих колата преди 3 години карам само с 0/30 от там . Скоро ми предстои смяна и ако не става това масло в МП да слагам друго ? Ето ти 25 страници за четене, колега:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=19709">viewtopic.php?f=26&t=19709</a><!-- l -->
Дано там намериш отговорите на своите въпроси.
И обратно към темата, въпросът ми към авторът е какво точно е това "тупкане"?
Ако може да приложиш видео, ще бъде доста по-конкретно всичко нататък.
Поздрави.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 2,496
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
2
Присъединявам се към горните мнения и бих препоръчал на колегата да се заслуша в сроден двигател за чуе дали и там не е същото и да се филмира залудо.
И аз щях да откача като развъртях капачката на отворен двигател и чух зловещ звук, после се оказа че при D5-ците си бил напълно нормален. (просто те подготвям, за да не се шашнеш и ти )
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Аз моя трактор, го карам с 5W30.
По принцип при тези мотори, ако нещо е извън работните си параметри компютъра записва грешки.
Гледали ли сте с диагностика какво е налягането в ДПФ-а? Ако колата се кара на малки разтояния, предимно градско е възможно да не си прави регенерация на ДПФ-а както трябва.
Posts: 81
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2016
Reputation:
1
bell Wrote:Присъединявам се към горните мнения и бих препоръчал на колегата да се заслуша в сроден двигател за чуе дали и там не е същото и да се филмира залудо.
И аз щях да откача като развъртях капачката на отворен двигател и чух зловещ звук, после се оказа че при D5-ците си бил напълно нормален. (просто те подготвям, за да не се шашнеш и ти ) Зловещия звук да не е от прецакани вакуумни пътища. Ако имаш скъсан маркуч към тампоните или към сервото се чува зловещо хлопане от капачката за маслото. Може да го чуеш като откачиш маркуча който е преди клапана за командване на тампоните.
Ето това: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8&t=88s">https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8&t=88s</a><!-- m -->
Posts: 6
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2017
Reputation:
0
Здравейте колеги, благодаря за отговорите и за отделеното внимание.Нямаше ме няколко седмици бех в Украйна с Волвото,много съм доволен от поведението му на дълъг път,тогава наистина се усеща колата,в града не е същото.
Posts: 6
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2017
Reputation:
0
Tisho Wrote:alexandar.iskrenov Wrote:Казаха ми,че е възможно да е клапан?
Не е невъзможно. Свали сивия капак на мотора(вади се лесно само с издърпване от към предната част). Запали мотора и слушай за металическо чукане от главата на мотора. Ако хлопа и колата НЕ е със прословутото масло 0W30, което имат навика да промотират Volvo, се подготвяй психически за смяна на повдигачи, кобилици и т.н. неща.
Ако колата е с износени хидравлични повдигачи, и не се сменят навреме, проблемите с мотора могат да станат много сериозни...
Гори ли масло?
Като го купих мотора работеше много тихо,даже в първия момент се чудех дали е запален.След обслужването се появи това нещо.Маслото ми е 5/40 Репсол .Чува се и чукане от клапан,а преди беше много тих и го нямаше това тупкане(все едно падат оборотите и двигателя започва да се тресе) и клапана ли,повдигача ли не чукаше.
|