The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG и хибридното турбо дава ли крила на печката?

#1
Оня ден си нямах нещо работа и аз, та се позачетох в разни авто форуми на Алфи, Опели и т.н. та там разбрах, че на някои дизели си слагали хибридни турбини и гзови инжекциони, та понадигали нютони и пауъра с още толкова колкото чипа преди това Wink
Не съм чувал някой с D5 да се хвалил с такова мероприятие, но все пак ще ми е интересно да поразъсждаваме дали е възможно това?
А дали е икономично го забравяме за момента :lol:
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#2
Къде повече нютони на фрегата? Big Grin Ще почнат да излизат буталата да видят кой седи зад волана.
Иначе, ето едно дълго нáучно четиво по темата:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110016815000162">http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 6815000162</a><!-- m -->
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#3
YoYo Wrote:Къде повече нютони на фрегата? Big Grin Ще почнат да излизат буталата да видят кой седи зад волана.
Иначе, ето едно дълго нáучно четиво по темата:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110016815000162">http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 6815000162</a><!-- m -->

Не бе ... аз за един прЕател питам Smile
Ама ми е обидно некви нафтови Опели и Алдита 1.9 да вадят 200 + к.с. без това да прави сечено на моторите им .. а на петаците на Волво да викаме ура на 30 коня отгоре Smile
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#4
След като на един двигател му е вдигната мощността по един начин, не можем да ползваме още два начина и да продължаваме до "окончателната победа...". Газовата на дизел може и да има предимства, но те не могат да се наслагват до безкрай, защото чаркаляците си имат предел на търпимост. След ремап и дино се отказах за качвам мощност, защото се бях доближил до максимума на въртящия момент за съединител и кутия.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=21299&start=890">viewtopic.php?f=16&t=21299&start=890</a><!-- l -->

А онези, дето се хвалят с 200+ коня..... Хвали се и ти. Иначе, има едно 1.9 на Сааб, дето заводски са го докарали на 180 коня, ама си и техен проблем.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://carsopedia.com/bg/katalog/saab/9-3-stationwagon/9-3-stationwagon/1-9-ttid-180hp-aero-2007-10961/">http://carsopedia.com/bg/katalog/saab/9 ... 007-10961/</a><!-- m -->
Reply

#5
Стефане, и аз така от четене на тия статии...
...си купих бензиново Ауди, и си направих хибридна турбина (поръчах я де), качих +110 коне....и се кротнах (за момента), че съединителя не издържа и хлъзга (....за момента).

От всичко прочетено....дизеляка не е за тия работи.
Има някои екземпляри (примерно V10-ката на VW) направени...но са много малко и почти всичко им е сменено със специално.

В щатите също много ги "буустват" (дизеляк-пикапите) заради якия въртящ момент, но пак с много малък живот на мотора.

Това е което съм чел аз...и скромен опит Smile

Поздрави!
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#6
tortomanin Wrote:След като на един двигател му е вдигната мощността по един начин, не можем да ползваме още два начина и да продължаваме до "окончателната победа...".
...
Е как да не можем?
Точно така се случват нещата - с комбинация. Правилната комбинация.

Няма "не може" в тунинга.


Поздрави.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#7
"Няма "не може" в тунинга."

Значи ще трябва да продължиш с промени по всичко, докато стигнеш до колелата. Иначе съединителят ще почне да превърта, кутийката може да не издържи..... Ние говорим за мощност, след която можеш да натиснеш педала, без да очакваш нещо да се счупи. Има коли, дето си мерят ... турбините, но на някои от тях кулерите са извън купето и ги карат само на писти. Това си е друга тема. Мислех, че колата ще остане семейно возило.
За средствата - писал си, че няма значение, но по-евтино от пълен тунинг може би ще излезе това:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.adler-auto.bg/bg/catalog/bmw/5-serie/e6x-2003/530d-218">http://www.adler-auto.bg/bg/catalog/bmw ... 3/530d-218</a><!-- m -->
Там поне няма да се пипа предаването.
Reply

#8
Това са в рамките на безопасното за мотара и другите компоненти (само с ремап) макс 225 коня.

D5 Euro 3 (2001-2005) - VIN code 79
Standard = 163 hp / 340 Nm
RICA = 198 hp / 435 Nm (Normal Tune)
RICA = 210 hp / 475 Nm (Sports Tune, can’t confirm the figures)
BSR = 197 hp / 470 Nm
HEICO = 190 hp / 390 Nm
MTE = 195 hp / 420 Nm

2.4D Euro 4 (2006 onwards) – VIN code 69
Standard = 163 hp / 340 Nm
RICA = 226 hp / 460 Nm (Normal Tune) Don’t know if special sports tune is available.
BSR = 220 hp / 455 Nm
HEICIO = 210 hp / 460 Nm
MTE = 225hp / 480 Nm (Not available for the new S80/V70 II)

D5 Euro 4 (2006 onwards) – VIN code 71
Standard = 185 hp / 400 Nm
RICA = 226 hp / 460 Nm (Normal Tune) Don’t know if special sports tune is available.
BSR = 220 hp / 455 Nm
HEICIO = 210 hp / 460 Nm
MTE = 225hp / 480 Nm (Not available for the new S80/V70 II)
Reply

#9
Сега като се разчетох видях че мотора 2,4Д (еуро4) който е 163 коня не е същия като Д5 163(еуро3)

Който е с такъв мотор може стабилно да я напомпи +90 коня (само за ръчна скоростна кутия)
RICA Sports Tune 253 HP / 548 NM +90 HP / +208 NM € 822,80 incl. btw

Quote:RICA Sports Tune

The new RICA Euro 4 D5 / 2.4D Sport Tune upgrade is the ultimate in performance Volvo diesel tuning. This upgrade has been derived from RICA Engineering's successful diesel endurance race car which has seen 1st place in it's class. This upgrade brings spectacular road performance while improving drivability without compromising the power-train reliability, as proven during the extreme conditions on the race track.

Benefits

100% dealership service compliant
100% emissions compliant
Optimised for maximum performance
Safer overtaking



To ensure absolute correct installation of this ECM upgrade it is higly recommanded that this upgrade is calibrated and tested on a proper rolling road.

NOTE - This upgrade is only available for cars with manual transmission.
Reply

#10
Хибридната турбина има един много голям позитив, ако не иска човек да издевателства с колата - по-разтоварена е при нормални условия.
Слагат се KTS ковани лопатки на студената и топлата част, престъргва се компресора за новите колела.
Обикновено с по-агресивни перки се постога около 30% повече въздух и ако не е с висок буст - прави ги на по-ниски обороти, което щади компресора като цяло.
Има обаче един минус - за да върти по-агресивните колела се налага да се поотпуши (DPF, CAT и др. се премахват).
Мога да дам пример с 1.6HDi на Пежо, който се слага и на Волво. С хибриден V1544 и буст 1,3 бара бяха постигнати 130 к.с. и 320НМ на колелата.
Стандартно е 90 к.с. и 220НМ на колелата. Благодарение на по-агресивните перки се постигна сериозно увеличение на НМ, а за дизела това е много важно. Кутията не превърта, бута, рита и т.н., всичко е обичайно ... до 2000 оборота :mrgreen:
Колата се кара ежедневно и не са гонени високи спортни постижения, т.к. по-запознатите са наясно, че този Garrett 1544 е много лигав и се троши супер лесно :lol: Иначе е възможно да се извадят още 10-15%, но не ми се рискува да роди някъде.
Важно е и кой я прави, защото не е проста работа да се престърже и настрои после, така че всичко е въпрос на цел и мотивация, както е написал по-горе колегата Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)