The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Силиконови/алуминиеви турбопътища

#1
Колеги какво милите за подмяната на пластмасовите тръби и гумените маркучи на турбото, съответно с алуминиеви тръби и силиконови маркучи?
Гледам, че шведският производител http://do88.se на тези аксесоари предлага няколко варианта.
1- Силиконови маркучи само на високото налягане преди интеркулера. https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-v7...hoses.html
2. Подмяна на всички маркучи и тръби https://www.do88.se/en/artiklar/volvo-s6...pipes.html
3. Подмяна на всичко в т.ч. и интеркулера. https://www.do88.se/en/artiklar/bigpack-...00-07.html
Съответно и разликата в цените е значителна, вариант 1 излиза около 150 лв, вариант 2 около 800 и вариант 3 около 1700.
Вариант 3 лично за мен е безсмислен. Колебая се между вариант 1 и 2 и не заради парите, а дали има смисъл.
В описанието пише, че тръбите са с по-голям диаметър и от там по добра работа на турбото.
Аз честно казано мислех да се спра само на вариант 1, но понеже не обичам да правя половинчати работи се чудя дали да не избера вариант 2.
Някой има ли опит в подобна подмяна?
Reply

#2
Колега ако си решил да поразкрасиш картинката под капака може и да направиш вариант 2 . Друга бира е ако мислиш че с тези тръби и силикон може да позасилиш колата.... ( едва доловима разлика ще има с късият турбо път)Според мен инвестирай в нещо смислено като читав Интеркулер. Както знаеш или не знаеш при тубо колите важно е температурата на входящият въздух да е ниска... Поздрави.
Reply

#3
iksan Wrote:Колега ако си решил да поразкрасиш картинката под капака може и да направиш вариант 2 . Друга бира е ако мислиш че с тези тръби и силикон може да позасилиш колата.... ( едва доловима разлика ще има с късият турбо път)Според мен инвестирай в нещо смислено като читав Интеркулер. Както знаеш или не знаеш при тубо колите важно е температурата на входящият въздух да е ниска... Поздрави.

Всъщност случая е малко по-различен. Преди година и половина като купувах колата нищо не разбирах от коли, да не говорим от турбо-та.
Така или иначе ми направи впечатление, че маркуча към интеркулера е омазнен отдолу. Обяснението на човека от МП беше безумно, ама нали тогава не разбирах и му се вързах.
Сега след като вече имам разряд по ремонт на Волво, понавързах нещата.
Като я купих, двигателят гореше по 1 литър масло на 2000 км. След като сложих хубаво масло, разхода падна на около 250-300 гр. на 2000 км.
Омазняването на маркуча продължи, макар и по-слабо.
Като навързах нещата симптомите са за зле работеща картерна вентилация.
Та сега мисля да сменям филтъра, на картерната вентилация. Докато правех задълбочен оглед ми направи впечатление, че маркуча на интеркулера се е разрушил отвън/отдолу и не знам дали си въобразявам, но ми изглежда и пораздут.
Тъй като не мисля да го чакам да се пръсне, а и като правя нещо, обичам да е както трябва, исках заедно с картерната вентилация да "оправя" и турбото. Освен това на тази кола слагам или оригинални части или такива, които са по-добри. Видях, че оригиналния маркуч струва колкото силиконовия, който уж е по-добър..... и така се навързаха нещата. Другата ми идея е, че не обичам да правя нещо по два пъти, та искам като монтирам нещо, да знам, че следващите 10-на години няма да го пипам.
За интеркулера знам, но колата се ползва като семейна (с 3 деца) и честно казано турбото влиза в употреба само при някое по-бързо изпреварване.
---
Благодаря то за мнението, до ако правилно съм схванал, за моя случай е вариант 1. Smile
Reply

#4
А сигурен ли си че проблема ти е от картерната вентилация.... там няма филтър а има маслен сепаратор и се почиства лесно .Ако турбината хвърля масло то ще е в големи количества така че много ме съмнява да е заминала Най- важно мери компресия на топъл мотор. Номиналната компресия е между 10-13 бара. Течовете на масло може да се дължат на износен мотор. Когато надуе турбото , част от компресията преминава в картера това повишаване на налягането води до отвеждане на маслени пари и капчици до входа на турбината и от това се получават течовете по всмукателните пътища.... Още нещо провери на работещ мотор дали духат маслени пари от щеката на маслото. Това е сигурен признак за износване на този тип двигатели....
Reply

#5
iksan Wrote:А сигурен ли си че проблема ти е от картерната вентилация.... там няма филтър а има маслен сепаратор и се почиства лесно .Ако турбината хвърля масло то ще е в големи количества така че много ме съмнява да е заминала Най- важно мери компресия на топъл мотор. Номиналната компресия е между 10-13 бара. Течовете на масло може да се дължат на износен мотор. Когато надуе турбото , част от компресията преминава в картера това повишаване на налягането води до отвеждане на маслени пари и капчици до входа на турбината и от това се получават течовете по всмукателните пътища.... Още нещо провери на работещ мотор дали духат маслени пари от щеката на маслото. Това е сигурен признак за износване на този тип двигатели....

Двигателя е пушка. Проверен е. То мнението ми за Волво и без това вече е ниско, ама все се надявам , че не са се скапали до толкова, че двигателите им не могат да изкарат 120 000 км... (Още повече щом на всеки 10 000 км. стриктно според спецификациите са поддържани в оторизирания сервиз Wink )
Турбината също е проверена не е в нея проблема.
По метода на изключването и факта, че като като сложих ново, хубаво масло, на практика спря да го гори и едва след като прехвърли 6 000 км. взе да го бута по малко, + "изпотяването" на маркуча, ме наведе на мисълта, че проблема е в картерната вентилация.
Честно казано не бях проверявал дали може да се чисти сепаратора (все си мислех, че е нещо като филтър щом се задръства) и реших директно да го подменя. Но пък щом има такава възможност и твърдиш, че става лесно, ще потърся как се прави.

Още веднъж благодаря за съветите, бяха ми много полезни!
Reply

#6
Ако мъркучът ти се распада можеш да си сглобиш сам .
От тук можеш да си поръчаш силиконови кривки втулка и скобички. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hydromark.bg/shop">http://www.hydromark.bg/shop</a><!-- m -->
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Reply

#7
Ignat40 Wrote:
iksan Wrote:А сигурен ли си че проблема ти е от картерната вентилация.... там няма филтър а има маслен сепаратор и се почиства лесно .Ако турбината хвърля масло то ще е в големи количества така че много ме съмнява да е заминала Най- важно мери компресия на топъл мотор. Номиналната компресия е между 10-13 бара. Течовете на масло може да се дължат на износен мотор. Когато надуе турбото , част от компресията преминава в картера това повишаване на налягането води до отвеждане на маслени пари и капчици до входа на турбината и от това се получават течовете по всмукателните пътища.... Още нещо провери на работещ мотор дали духат маслени пари от щеката на маслото. Това е сигурен признак за износване на този тип двигатели....

Двигателя е пушка. Проверен е. То мнението ми за Волво и без това вече е ниско, ама все се надявам , че не са се скапали до толкова, че двигателите им не могат да изкарат 120 000 км... (Още повече щом на всеки 10 000 км. стриктно според спецификациите са поддържани в оторизирания сервиз Wink )
Турбината също е проверена не е в нея проблема.
По метода на изключването и факта, че като като сложих ново, хубаво масло, на практика спря да го гори и едва след като прехвърли 6 000 км. взе да го бута по малко, + "изпотяването" на маркуча, ме наведе на мисълта, че проблема е в картерната вентилация.
Честно казано не бях проверявал дали може да се чисти сепаратора (все си мислех, че е нещо като филтър щом се задръства) и реших директно да го подменя. Но пък щом има такава възможност и твърдиш, че става лесно, ще потърся как се прави.

Още веднъж благодаря за съветите, бяха ми много полезни!
За нищо колега ако има нещо свиркай . В сервиза сме сглобили няколко двигателя Big Grin
Reply

#8
stvri Wrote:Ако мъркучът ти се распада можеш да си сглобиш сам .
От тук можеш да си поръчаш силиконови кривки втулка и скобички. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hydromark.bg/shop">http://www.hydromark.bg/shop</a><!-- m -->
Благодаря! Тъкмо тези дни съм във Варна, ще отскоча да ги видя какво предлагат.

--------

iksan,
Писа, че почистването на сепаратора ставало лесно. Обаче аз не намирам засега как става без демонтаж на колекторите
https://www.matthewsvolvosite.com/s80-oi...-tips.html
Можеш ли да ми изпратиш някоя статия или филмче по въпроса?
Reply

#9
Да вярно е трябва да ги демонтираш. За какво ти е клипче , просто развиваш болчетата .
Reply

#10
Става и без да махаш колекторите . Трябва да свалиш вентилатора и дросела и ще ти се освободи място за работа. Вземи си и вонтови скоби за да подмениш оригиналните . Провери и дали е проходна трабата за отичане в блока.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)